2010-04-06, 01:18
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Men för att göra en rättvis sådan undersökning måste man flika in tidningar där jag tror att det skrivs mest om AIK.

Tveksamt om det skulle bli "rättvist" eftersom alla svenska rikstäckande tidningar är baserade i Stockholm. Eller ska man ta med lokaltidningar också? Å andra sidan tror jag faktiskt inte att AIK skulle hamna först ändå.

/feldgrau
Citera
2010-04-06, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Tveksamt om det skulle bli "rättvist" eftersom alla svenska rikstäckande tidningar är baserade i Stockholm. Eller ska man ta med lokaltidningar också? Å andra sidan tror jag faktiskt inte att AIK skulle hamna först ändå.

/feldgrau

Det är ju redan bevisat att IFKs varumärke är större än AIK, vad är det ni diskuterar?
Citera
2010-04-06, 01:22
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Det är ju redan bevisat att IFKs varumärke är större än AIK, vad är det ni diskuterar?

Exponering i media. Att IFK har ett bättre varumärke betyder inte nödvändigtvis att man exponeras mer, även om det så klart är en hyfsad indikator.

/feldgrau
Citera
2010-04-06, 01:28
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau

/feldgrau
Kanske det, oerhört svårt att spekulera i.
AIK lär dock slå Gbg med hästlängder när det gäller negativa rubriker.
Citera
2010-04-06, 01:30
Medlem
Otto Flicks avatar
Citat:
Vad tror ni, håller Markus Ekenberg för skytteligatiteln?

Har svårt att se han hålla undan. 5 mål på 4 matcher är visserligt starkt men matcher mot Gefle, Gais och Örebro känns inte som någon jätteindikator på hur duktig han är. Tror att Mjällbys pigga nykomlingsframgångar snart är över (kanske redan med tanken på dagens stortorsk) och att deras målskytte kommer att stagnera betänkligt.

Kim Olsen, Tobias Hysén, James Keene och Ricardo Santos är några jag tror gjort fler mål än Ekenberg när säsongen slutsummeras.

Gerzic är för övrigt en j-t skön lirare. Bäst på Råsunda i dag.
Citera
2010-04-06, 01:46
Medlem
feldgraus avatar
Citat:

Han spelar inte i ett tillräckligt bra lag för att kunna producera under hela säsongen. Skytteligavinnaren och de målskyttar som varit nära vinnaren har under 2000-talet i stort sett utan undantag spelat i någon av toppklubbarna den säsongen. Thorvaldsson 2005 och Wanderson 2009 är de enda undantagen jag kunnat hitta. Halmstad 2005 var dock väldigt duktiga framåt (tredje mest mål i Allsvenskan) men lika usla bakåt. Wanderson är ju en typ av spelare som inte behöver hjälp för att göra några mål. Jag tror inte att Ekenberg och Mjällby passar in i någon av dem kategorierna.

Citat:
Kanske det, oerhört svårt att spekulera i.
AIK lär dock slå Gbg med hästlängder när det gäller negativa rubriker.

Där håller jag nog med dig. I alla fall sedan skatteskandalen slutade vara intressant för media.

/feldgrau
Citera
2010-04-06, 02:30
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Grejen är den att de flesta lag i medgång blir jävligt stöddiga.
Men hur vi än har fixat uppmärksamheten så är det fakta att vi berör mest, det var det jag ville understryka till han som påstod att AIK inte berörde mest.

Citat:
Men för att göra en rättvis sådan undersökning måste man flika in tidningar där jag tror att det skrivs mest om AIK.

Eh? Har du fakta eller hittar du bara på?
Citera
2010-04-06, 02:42
Medlem
csts avatar
Citat:
Jag tror att Mjällby är för dåliga sett över säsongen för att han ska kunna utmana.
Citera
2010-04-06, 08:23
Bannlyst
Citat:
Vilken fakta syftar du på?

Hur går det med källan på ditt påstående om att AIK berör mest, och att det är fakta?
Citera
2010-04-06, 08:31
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Undra var alla urgnagare som Viking- och gunseng2 försvann? Inte sett någon av dem på flera veckor. Kan vi hoppas på att vara helt fria från gnagare i tråden när säsongen är över?

Ja den där viking är en rolig jävel. Kom in som på ett bananskal hösten 09(när gnaget låg i tabelltopp)
och var en av dom mest frekventa skribenterna i dom allsvenska trådarna fram till för cirka 3 veckor sen. Nu postar han bara i andra trådar.Undrar varför

Härlig allsvensk afton ikväll då hela 5 matcher står på programmet där toppmötet mellan elfsborg och häcken ser ut att kunna bli kvällens intressantaste match på pappret.
Väljer dock att se en annan match.
Citera
2010-04-06, 08:40
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Ja den där viking är en rolig jävel. Kom in som på ett bananskal hösten 09(när gnaget låg i tabelltopp)
och var en av dom mest frekventa skribenterna i dom allsvenska trådarna fram till för cirka 3 veckor sen. Nu postar han bara i andra trådar.Undrar varför
Det är ju på intet sätt ett unikt beteende. Vad jag kan minnas har aikarna sysslar med dylikt här sedan urminnes tider.

Ångestladdat inför kvällens match i GBG, men det vore ju fint med tre poäng och peta ner aik till nedflyttningsplats.
Citera
2010-04-06, 09:43
Medlem
HerrGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Daniel Larsson, Ayarna har jag ingen koll på. Men tycker Hysen är en sådan spelare. Christenssen i IFK med. Sen tycker jag mittfältaren i häcken, Chibuike verkar ha en annan nivå i sitt spel.

Sen har vi ju Anders Svensson, Bajrami, Molins, Edman, Rasmus Jönsson, Görlitz.

Chibuike har kontrakt med häcken till 2012. Tur för dom, intresse lär finnas utomlands.
http://www.fotbolldirekt.se/proffsspioner-kollade-chibuike
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in