Citat:
Ursprungligen postat av Pvt. Joker
Det beror väl helt på hur hyresavtalet mellan SvFF och AIK ser ut. Det kan ju vara så att i avtalet stadgas att AIK hyr arenan och att det även åligger AIK att tillse att planen är spelbar, utan att SvFF har ngt ansvar för detta.
Vad jag har förstått så har Fotbollförbundet 100% ansvar för Råsundas gräsmatta.
En tioåring hade med korten på bordet kunnat räkna ut att Råsundas gräsmatta, som under vanliga vårsäsongen brukar se förjävlig ut, inte klarar av en match i början på mars när det fortfarande är minusgrader och snö. För mig är det ett stort frågetecken hur förbundet över huvud taget kunde lägga matchen där - trots protester från både AIK och Kentaro.
Idioti på högsta nivå, som AIK i slutändan får sota för. Men förvånad är jag inte.
Edit: Som någon ovanför nämnde så känns det hela nästan som en konspiration för att pressa AIK att "förstå att Råsunda inte funkar". Varken vatten, toaletter, högtalare eller spelplan fungerade på premiärmatchen. Fullständigt horribelt att man inte verkar bry sig.