2010-03-24, 21:19
Medlem
jansdieters avatar
Saxat från Wiktionary:

Citat:
SVFF - Synonymt med hyckla, hycklare

1. inte leva efter den moral och de standarder man själv argumenterar för att alla ska leva efter
Citera
2010-03-24, 21:38
Medlem
Pvt. Jokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bill Cliff
Jag förstår inte ens att du kan antyda att det är AIK:s fel. Inte alls faktiskt.
Ponera att din hyresvärd missköter vinden i ditt hyreshus vilket i sin tur leder till fukt- och mögelskador. Anser du då att det är delvis ditt fel eftersom du inte påtalade skadorna för din hyresvärd, som i det här fallet var mycket väl medveten om problemen, men inte valde att åtgärda det i tid?

Det beror väl helt på hur hyresavtalet mellan SvFF och AIK ser ut. Det kan ju vara så att i avtalet stadgas att AIK hyr arenan och att det även åligger AIK att tillse att planen är spelbar, utan att SvFF har ngt ansvar för detta.
Citera
2010-03-24, 21:40
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Ja så är det ju tyvärr. Det är en väldigt bra liknelse. De som gjort karriär inom SvFF klamrar sig fast vid makten och den sköna lönen och förmånerna.

Vi måste tillsammans bryta det här jävla gubbväldet nu som pumpar hela jävla Allsvenskan i röven med grovsalt som glidmedel. Ingen tjänar på att Lagrell och hans lakejer sitter kvar och tar det ena sjuka beslutet efter det andra.
Ja, känns som att det är dags för att gå ihop med alla lags supportrar på allvar nu och kämpa mot svff.
Citera
2010-03-24, 21:44
Medlem
LastCaresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Vi måste tillsammans bryta det här jävla gubbväldet nu som pumpar hela jävla Allsvenskan i röven med grovsalt som glidmedel. Ingen tjänar på att Lagrell och hans lakejer sitter kvar och tar det ena sjuka beslutet efter det andra.

Bra sagt, det finns en del vettiga gnagare trots allt
Citera
2010-03-24, 21:46
Medlem
Spanish_Johnnys avatar
Om nu SvFF ensamt ska ha skulden för Råsundas status så förstår jag inte resonemanget "Alla allsvenska klubbar borde se till att ha en spelbar plan". Det är väl få allsvenska klubbar som äger sin egen arena, de flesta hyr ju av kommun eller tredje part (arenabolag)?
Citera
2010-03-24, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spanish_Johnny
Om nu SvFF ensamt ska ha skulden för Råsundas status så förstår jag inte resonemanget "Alla allsvenska klubbar borde se till att ha en spelbar plan". Det är väl få allsvenska klubbar som äger sin egen arena, de flesta hyr ju av kommun eller tredje part (arenabolag)?

Jo men klart man kan sätta press på dom man hyr av, är ju inga små summor det handlar om och vem ska annars betala den hyran? Blir bara utebliven inkomst.
Citera
2010-03-24, 21:59
Medlem
SvFF har ju verkligen inte skött sina åtaganden som hyresvärd gentemot AIK den senaste tiden. Usel plan, icke-fungerande toaletter, trasiga stolar, inget rinnande vatten på hela södra, icke-fungerande högtalare osv. Något luktar surt lång väg och något säger mig att Swedbank-projektet har något med det här att göra. Frågan är när vi får se huvuden rulla? Dags att granska SvFF?
Citera
2010-03-24, 21:59
Medlem
Fast det finns ju ett val att hyra annan plan under tiden istället för att förstöra den som faktiskt finns. Bara förvånad över att arenabolaget inte låtit SvFF byta gräset ännu. Skulle som sagt var inte förvåna det minsta heller. Man nyttjar en arena, betalar hyran men slitaget får någon annan finansiera.
Citera
2010-03-24, 22:01
Medlem
Bill Cliffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pvt. Joker
Det beror väl helt på hur hyresavtalet mellan SvFF och AIK ser ut. Det kan ju vara så att i avtalet stadgas att AIK hyr arenan och att det även åligger AIK att tillse att planen är spelbar, utan att SvFF har ngt ansvar för detta.

Vad jag har förstått så har Fotbollförbundet 100% ansvar för Råsundas gräsmatta.

En tioåring hade med korten på bordet kunnat räkna ut att Råsundas gräsmatta, som under vanliga vårsäsongen brukar se förjävlig ut, inte klarar av en match i början på mars när det fortfarande är minusgrader och snö. För mig är det ett stort frågetecken hur förbundet över huvud taget kunde lägga matchen där - trots protester från både AIK och Kentaro.
Idioti på högsta nivå, som AIK i slutändan får sota för. Men förvånad är jag inte.

Edit: Som någon ovanför nämnde så känns det hela nästan som en konspiration för att pressa AIK att "förstå att Råsunda inte funkar". Varken vatten, toaletter, högtalare eller spelplan fungerade på premiärmatchen. Fullständigt horribelt att man inte verkar bry sig.
Senast redigerad av Bill Cliff 2010-03-24 kl. 22:03.
Citera
2010-03-24, 22:20
Medlem
SvFF briljerar som vanligt, förvånad att folk ens vill gå på fotboll i Sverige längre...
Citera
2010-03-24, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juuni
SvFF har ju verkligen inte skött sina åtaganden som hyresvärd gentemot AIK den senaste tiden. Usel plan, icke-fungerande toaletter, trasiga stolar, inget rinnande vatten på hela södra, icke-fungerande högtalare osv. Något luktar surt lång väg och något säger mig att Swedbank-projektet har något med det här att göra. Frågan är när vi får se huvuden rulla? Dags att granska SvFF?

Mjo det enda som funkade var väl kioskerna, SVFF vill ju inte förlora försäljnings inkomsterna.
Citera
2010-03-24, 22:47
Medlem
Rubarth23s avatar
http://www.aikfotboll.se/Article.aspx?contentID=2532
Saleh utlånad till Syrianska, känns bra han behöver speltid och Syrianska satsar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in