2010-04-05, 23:49
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
Undrar vad Bojan vill ha för reaktion av Maanoja när han sågar honom i tv? Han kan ju inte på allvar tro att det skulle hjälpa honom att spela bättre.
Bojan kan ju börja med att sköta sitt.
Citera
2010-04-05, 23:50
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungligfot
Sugen på en källa för din fakta.
Vilken fakta syftar du på?
Citera
2010-04-05, 23:50
Medlem
klybans avatar
Det lustiga i det hela med AIK är att de flesta trodde inte på dom för huvudtaget.
Utom AIK anhånglare.

Som sagt vad, serien är lång, kanske dom får i ordning på det hela sen.
Men nu verkar det kraftigt förvirrat på planen.
Citera
2010-04-05, 23:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Varför är Kennedy avstängd?

Han fick rött kort i sista matchen med Vasalund förra säsongen, och straffet är tydligen tidsbestämt från 1:a till och med 7:e april 2010.
Citera
2010-04-05, 23:55
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det lustiga i det hela med AIK är att de flesta trodde inte på dom för huvudtaget.
Utom AIK anhånglare.

Som sagt vad, serien är lång, kanske dom får i ordning på det hela sen.
Men nu verkar det kraftigt förvirrat på planen.
Hahaha ja, alla AIKare var ju övertygade om ett guld.
Citat:
Ursprungligen postat av SolarKnife
Han fick rött kort i sista matchen med Vasalund förra säsongen, och straffet är tydligen tidsbestämt från 1:a till och med 7:e april 2010.
Okej tack.
Citera
2010-04-05, 23:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Vilken fakta syftar du på?

Du skrev: "det är fakta". Jaså, säger jag då. Fakta? Källa!
Citera
2010-04-06, 00:02
Bannlyst
Citat:
Undrar vad Bojan vill ha för reaktion av Maanoja när han sågar honom i tv? Han kan ju inte på allvar tro att det skulle hjälpa honom att spela bättre.

Hade knappast suttit ner i båten om jag vore AIK:are idag. Att ens egna spelare kritiserar varandra konstruktivt internt, det må vara en sak. Men att göra det offentligt är smutsigt gjort av Bojan. Det tyder på en sak, och det är att han är mer orolig och panikslagen än vad alla AIK-fans är tillsammans. Och det i sin tur hade gjort mig rädd.
Citera
2010-04-06, 00:09
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Huh? Gjorde han det på TV? Eller går det att läsa någonstans?
Citera
2010-04-06, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungligfot
Sugen på en källa för din fakta.

Enligt min helt ovetenskapliga undersökning visar det sig att det lag som verkar nämnas flest gånger i till exempel denna tråd är AIK. Se nedan:

AIK, Gnaget: 547 gånger
IFK, Blåvitt, Göteborg: 408 gånger (ordet Göteborg lär förekomma i GAIS-sammanhang också)

Har inte bemödat mig att söka på några andra lag då det verkar vara flest glennar och gnagare härinne (vilket egentligen fäller undersökningen, men ändå). Huruvida det diskuteras i ett positivt eller negativt ordalag tänker jag inte spekulera i. Jag håller med feldgrau att vi själva tvingar fram denna "beröring" i mångt och mycket.

Vad vill jag säga med det här? Att AIK betingar det högsta mediavärdet i positiv och/eller negativ bemärkelse? Kanske - kvällstidningarna har säkert statistik.

Stahre brukar säga att man ska erkänna det alla vet; så ja, vi har förmodligen de kaxigaste supportrarna, många av oss lider säkert av hybris, ödmjukhet är kanske inte vårt signum, vi är kanske inte störst, bäst eller vackrast. Men kom inte och säg att det bara finns en sida av myntet, vi älskar att vara hatade men ni verkar älska att hata oss.

DÖD ÅT ALLA!
Citera
2010-04-06, 01:02
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juuni
Vad vill jag säga med det här? Att AIK betingar det högsta mediavärdet i positiv och/eller negativ bemärkelse? Kanske - kvällstidningarna har säkert statistik.

Enligt Offside (som i sin tur refererar till Sponsor Insight) så hade Blåvitt den största medieexponeringen räknat i antal tittare under 2006-2009 i nio stora kanaler (vilka det är nämns inte) i alla typer av sändningar, matcher, intervjuer, highlights och så vidare, med 340 miljoner totala tittare. Strax före Hammarby (336) och AIK (334) och en bra bit före Djurgården (301) och Kalmar(!) (299).

/feldgrau
Citera
2010-04-06, 01:07
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Enligt Offside (som i sin tur refererar till Sponsor Insight) så hade Blåvitt den största medieexponeringen räknat i antal tittare under 2006-2009 i nio stora kanaler (vilka det är nämns inte) i alla typer av sändningar, matcher, intervjuer, highlights och så vidare, med 340 miljoner totala tittare. Strax före Hammarby (336) och AIK (334) och en bra bit före Djurgården (301) och Kalmar(!) (299).

/feldgrau
Men för att göra en rättvis sådan undersökning måste man flika in tidningar där jag tror att det skrivs mest om AIK.
Citera
2010-04-06, 01:14
Medlem
Rubarth23s avatar
Vad tror ni, håller Markus Ekenberg för skytteligatiteln?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in