Citat:
Ursprungligen postat av kungligfot
Sugen på en källa för din fakta.
Enligt min helt ovetenskapliga undersökning visar det sig att det lag som verkar nämnas flest gånger i till exempel denna tråd är AIK. Se nedan:
AIK, Gnaget: 547 gånger
IFK, Blåvitt, Göteborg: 408 gånger (ordet Göteborg lär förekomma i GAIS-sammanhang också)
Har inte bemödat mig att söka på några andra lag då det verkar vara flest glennar och gnagare härinne (vilket egentligen fäller undersökningen, men ändå). Huruvida det diskuteras i ett positivt eller negativt ordalag tänker jag inte spekulera i. Jag håller med feldgrau att vi själva tvingar fram denna "beröring" i mångt och mycket.
Vad vill jag säga med det här? Att AIK betingar det högsta mediavärdet i positiv och/eller negativ bemärkelse? Kanske - kvällstidningarna har säkert statistik.
Stahre brukar säga att man ska erkänna det alla vet; så ja, vi har förmodligen de kaxigaste supportrarna, många av oss lider säkert av hybris, ödmjukhet är kanske inte vårt signum, vi är kanske inte störst, bäst eller vackrast. Men kom inte och säg att det bara finns en sida av myntet, vi älskar att vara hatade men ni verkar älska att hata oss.
DÖD ÅT ALLA!