2010-04-05, 19:54
Medlem
VonRofs avatar
Det jag stör mig på vissa gnagare här är att så fort man har en diskussion om laget dyker alltid dessa upp:

Vi är överallt

Aik berör! Väldigt ofta så fort något negativt tas upp

Alla hatar oss men vad fan gör det? Lite "sista utvägen för att inte förlora kukmätartävlingen"
Citera
2010-04-05, 19:58
Medlem
Rubarth23s avatar
Att folk försöker förneka att AIK är laget som berör mest är komiskt.
Så fort AIK förlorar så strömmar trådarna över med "Alltid kul att AIK förlorar" "Yes, nåt att glädja sig åt iaf" "Även om det går tungt så är en ljuspunkt att AIK förlorar" o.s.v, o.s.v
Citera
2010-04-05, 19:59
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungligfot
AIK är på tapeten just nu för att de vann SM-guld förra året, och försvarar det ruskigt dåligt. Inget annat. Gott så. Tänka sig att ni AIK:are låtsas som att ni berör varenda själ där ute än. Varför? Hade det varit TFF, Gefle eller ÖSK som suttit i AIK:s nuvarande sits hade det snackats precis lika mycket.

Ok, då vet folk vad som menas med "vi är överallt". Förklara gärna vad som menas med "kom och ta oss"?
Tror till och med att andra lags supportrar kan erkänna att AIK alltid är på tapeten.
Citera
2010-04-05, 20:02
Medlem
Jack Danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Tror till och med att andra lags supportrar kan erkänna att AIK alltid är på tapeten.
Tror du blandar ihop laget AIK med era hjärndöda anhängare.
Citera
2010-04-05, 20:04
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Bara hos DIF, Bajen och till viss del blåvitt. Men jag håller med, denna och matchtrådarna håller på att bli en parodi på folk som gång på gång lyckas bevisa att gnaget uppenbarligen berör dem. Inte fna behöver jag gå in och 'skriva av mig' så fort blåvitt förlorar... Att ni sedan är Svenska Mästare hjälper ju en hel del utav fokusen på ert lag, speciellt när ni underpresterar så enormt just nu.
Citat:
Ursprungligen postat av Jack Daniels
...och jag tror att du blandar ihop fotbollsforumet med hockeyns..... Kom med något konstruktivt eller stäng ner.
Senast redigerad av Bornet 2010-04-05 kl. 20:07.
Citera
2010-04-05, 20:05
Moderator
Gromguttens avatar
Bra seger idag før ØSK, det var inte orättvist. Laget hade både spel och chanser mot ett impotent hemmalag.

Rekylen før MAIF var väl inte väntad i just den här matchen men det var ju inte oväntat att den kom.
Citera
2010-04-05, 20:08
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack Daniels
Så det som diskuteras när laget förlorar är anhängarna? Du bevisar bara hur mycket AIK berör när du med dina tre poster i detta forum enbart pratat om AIK.
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Bara hos DIF, Bajen och till viss del blåvitt. Men jag håller med, denna och matchtrådarna håller på att bli en parodi på folk som gång på gång lyckas bevisa att gnaget uppenbarligen berör dem. Inte fna behöver jag gå in och 'skriva av mig' så fort blåvitt förlorar... Att ni sedan är Svenska Mästare hjälper ju en hel del utav fokusen på ert lag, speciellt när ni underpresterar så enormt just nu.
Absolut är det så också, kaxigheten förra året spelar även in rejält.
Citera
2010-04-05, 20:08
Medlem
Karatepungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet

Fast det här är inte ett nytt fenomen. AIK har exempelvis alltid haft oproportionerligt stort utrymme i media i förhållande till klubbarnas fans. Det beror inte på att journalister över lag älskar AIK utan folk över lag intresserar sig för AIK mer än andra klubbar.

Du hade ju för övrigt en röglesupporter här ovan som uttryckte samma hat mot AIK som fans till de klubbar du pratar om.
Senast redigerad av Karatepung 2010-04-05 kl. 20:12.
Citera
2010-04-05, 20:10
Medlem
TykoJonssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vuxenko
Hmm är det mesta jag har att säga om dagens match.

Finnjäveln i målet är ett träben, på tok för långsam och ruskigt osäker.
Bojan sög på bollen som om det var hans egna.
Mutumba gör samma fint hela tiden och kan inte skjuta.

Tycker Atta, Pertan, Lorentzon är dom enda godkända idag.

Lorentzon var inte bra offensivt någonstans. Ortiz och dulee spelade bra i mitten. Tyvärr så slog nu Dulee upp sin skada igen (mina spekulationer). Engblom är även godkänd, nästa år är han given i startelvan. Hoppas redan nu att han kommer få mer speltid.

Ösk kom igenom försvaret några gånger på kontringar men jag tycker att AIKs spel va betydligt bättre än tidigare matcher.
Mutumba verkar inte ha en chans på en tung plan. Han är inte snabb och verkar chanslös när planen är som den är.

Sur start och det helt klart målvaktsspelet som är min stora oro denna säsong.
Citera
2010-04-05, 20:10
Medlem
Karatepungs avatar
Citat:
Så det som diskuteras när laget förlorar är anhängarna? Du bevisar bara hur mycket AIK berör när du med dina tre poster i detta forum enbart pratat om AIK. .

Fast hans hat mot AIK har han redan erkänt
Citera
2010-04-05, 20:15
Medlem
Rubarth23s avatar
Hoppas verkligen att Viktor Lundberg får chansen istället för Martin och eventuellt att DG får chansen istället för Bojan i nästa match.
In med Kenny i målet (ej Pavey) och se hur bra han egentligen är, sämre än Maanoja lär han knappast vara.
Citera
2010-04-05, 20:16
Medlem
csts avatar
Det är ju enbart roligt att prata aik här för att alla råttor blir så jävla stötta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in