2010-11-03, 15:11
Medlem
Shuyins avatar
Har aldrig förstått agget mot Lagerbäck, så kanske är jag dum i huvudet eller har missat några nyckelfrågor. Hur som helst, så anser jag att han gjorde ett riktigt bra jobb med landslaget. Jag har också svårt att se vilken allsvensk klubb som skulle nonchalera bort en sådan tränare? Jag antog dock att han inte ville ta en allsvensk klubb, eftersom det varit tyst, fram tills nu då.

Hade jag varit IFK: are så hade jag varit riktigt glad över detta rykte. Han skulle dock hellre få komma tillbaka Råsunda för min del.
Citera
2010-11-03, 15:31
Medlem
ekkams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samwise
Nu har jag bara sett kanske 10 matcher med blåvit i år och det kanske är för få för att göra en bedömning men vad jag har sett så har tränarna i blåvit fastnat och jag kan inte tänka mig att det skulle bli sämre med Lagerbäck.

Kanske inte sämre än detta året. Men jag ser ingenting som talar för att Lagerbäck skulle göra det bättre i framtiden än vad Olsson/Rehn skulle.

Om Lagerbäck verkligen tillträder så är det ytterst viktigt att han förstår att han ska ge fan i skitvärvningar som Drugge etc. och våga satsa på yngre spelare. Väl i Allsvenskan kanske han inte känner pressen att nöta på med samma spelare av trygghetsskäl. Så det kan ju blir bra även med Lagerbäck, men fan om han skall komma och sabba ungdomssatsningen.

Sedan måste man känna lite empati för Olsson/Rehn, man hade inte de bästa förutsättningarna i år. Men borde så klart gjort bättre och har visat att man har svårt att hantera kriser. Vilket Lagerbäck antagligen är bättre på.
Citera
2010-11-03, 16:11
Medlem
feldgraus avatar
Lagerbäck känns... sådär. Jag kan inte klaga om det blir så, han har bevisligen kunskap och meriter så att det räcker och blir över. Däremot känns det inte som att hans upplägg och spelplan kommer att skilja sig speciellt mycket från det vi redan har.

Drömvärvning: Sixten Boström från Örebro. Lär dock inte hända.

/feldgrau
Citera
2010-11-03, 16:13
Medlem
Nej säger jag till Lagerbäck i blåvitt, dock tror jag att han kommer att ta över skutan efter rehn/olsson tyvärr. Det enda positiva jag kan se med det tränarbytet är att Tobbe kommer förmodligen få en lekkamrat på topp och vi får en 4-4-2 vilket får ses som positivt ändå, även fast det finns många andra uppställningar som hade varit roligare att se blåvitt testa. Jag hade gärna sett nån yngre och mer spännande tränare som Torbjörn Nilsson exempelvis..
Citera
2010-11-03, 18:33
Medlem
vonmansteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amex88
Haha, jag förstår dig.
Jag blev riktigt jäkla kåt på fotboll när jag såg FCK spela mot Barcelona, främst andra halvlek. Sen är ju FCK ett av mina lag utanför Sverige, då min mamma kommer från Köpenhamn så får man ju en viss kärlek till de danska lagen sen är det även väldigt kul att ett nordiskt lag kan visa sig starka ute i Europa.

Hur ska ett lag från Allsvenskan kunna matcha ett sådant lag? När våran liga slutar när Champion League är som hetast. Superligan har väl spelat 14 matcher? hur håller de igång över vintern?
Äsch skulle ju vara DIF som vann över barca, vi slog ju trots allt ut FCK i uefa cupen, för inte allt så länge sedan

Allvarligt talat så kändes det som våra chanser att bli en nordisk super klubb försvann lite med "Kongo-Kim" å den eran.

Men dagens DIF känns iaf som om vi går en intressant framtid till mötes, ffa när nya arenan står klar.

+ Även till Carlos Banda.
Citera
2010-11-03, 18:53
Medlem
erikbes avatar
Fan vad många verkar tro att ny arena automatisk betyder guld och gröna skogar i prishyllan
Citera
2010-11-03, 19:23
Medlem
elgiraffos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Fan vad många verkar tro att ny arena automatisk betyder guld och gröna skogar i prishyllan

Om du tror det så har du nog missuppfattat. Det handlar om ekonomi, precis som allt inom sportvärlden gör. Och det ger en ganska bra förutsättning för att kunna få behålla spelare, åtminstone lite längre än hur det ser ut idag. Och vad det gäller DIF:s arena så är tanken att man också ska bygga flera anläggningar kring Hjorthagen som är till för ungdomsverksamhet, som då i mina ögon är helt optimalt för att kunna få fram egna talanger till laget.

/G
Senast redigerad av elgiraffo 2010-11-03 kl. 19:28.
Citera
2010-11-03, 20:33
Medlem
Amex88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonmanstein
Äsch skulle ju vara DIF som vann över barca, vi slog ju trots allt ut FCK i uefa cupen, för inte allt så länge sedan

Allvarligt talat så kändes det som våra chanser att bli en nordisk super klubb försvann lite med "Kongo-Kim" å den eran.

Men dagens DIF känns iaf som om vi går en intressant framtid till mötes, ffa när nya arenan står klar.

+ Även till Carlos Banda.
Jo det är klart,
Fan alltså Djurgården i Champions League hade ju varit så sjukt. Hör inte riktigt till Allsvenskan men, är det bara pengar som fattas inom Allsvenskan för att man ska bygga ett riktigt bra lag? MFF har ju pengar och de har ju lyckats en del, det är väl mest upp till bevis nu efter säsongen om de kan ha kvar sitt lag i något år till.
Citera
2010-11-03, 21:01
Medlem
Satan i gatans avatar
Jag är riktigt kluven till Lagerbäck måste jag säga. Hans fotbollskunnande är förvisso svårt att anmärka på då han förmodligen är den taktiskt mest kunniga tränaren i landet. Däremot har han aldrig tränat ett klubblag i de högre divisionerna och han verkar inte vara den bästa tränaren på att ta hand om junisar.

Att han är en tråkmåns är dock helt oväsentligt.
Citera
2010-11-03, 21:26
Medlem
Göteborg kommer bli enormt farliga om Lagerbäck tar över, det är en sak som är säkert. Sen kan jag också förstå att man som anhängare till Göteborg inte vill det eftersom det kanske inte är den tränaren som får en att tänka på offensiv och kreativ fotboll men samtidigt så gjorde vi väl näst mest mål efter Tjeckien i något av de flera kval som Lagerbäck dominerade i...

Hade jag varit Göteborgare hade jag verkligen sett fram emot det men möjligen varit orolig för ledningen skulle ge honom för många chanser just eftersom det är Lars Lagerbäck.
Citera
2010-11-03, 21:28
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amex88
Jo det är klart,
Fan alltså Djurgården i Champions League hade ju varit så sjukt. Hör inte riktigt till Allsvenskan men, är det bara pengar som fattas inom Allsvenskan för att man ska bygga ett riktigt bra lag? MFF har ju pengar och de har ju lyckats en del, det är väl mest upp till bevis nu efter säsongen om de kan ha kvar sitt lag i något år till.
Pengar är ju en bra början om man vill satsa på europaspel. Tur med lottningen och lite erfarenhet av internationellt spel bör även vara faktorer att räkna in, svenska lag faller ju mycket på att man är så dåligt seedade som land och möter då "svåra" länder direkt istället för att ha lättare och sedan kanske ett svårt som sista kvalmatch.
Citera
2010-11-03, 23:17
Medlem
Jontalinens avatar
Pengar är nyckeln till CL, erfarenheten det bär med sig är oerhört viktig. Om ett lag får behålla en hyfsat stor del av sin spelartrupp och kontinuerligt spela i CL likt FCK betyder det så oerhört mycket.

Skatteskillnaden mellan Danmark och Sverige gör en oerhörd skillnad, det har skapat förutsättningen för dansk fotboll. Att sedan FCK haft en person som öst ner pengar till arena och spelare bidrar självklart också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in