2010-04-15, 15:33
Medlem
Sebbebebbes avatar
Nog för att Óbolo saknas, men det var inte det största problemet igår om ni frågar mig. Det största problemet var att mittfältet var så jävla segt. Det fanns ett par lägen igår som kunde blivit riktigt farliga kontringar om det inte hade varit för det satans bollkladdandet på mitten. Jaja, det är bara att ladda om, ta nya friska tag och hoppas att det går bättre framöver.

Heja AIK
Citera
2010-04-15, 16:34
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Om han är extremt kompetent måste han väl gjort något fel i år eftersom AIK går
relativt uselt? En extremt kompetent tränare ska nå resultat även om materialet är
något sämre än förra säsongen.
Man kan inte vinna allt hela tiden, så enkelt är det. Och som sagt saknas Obolo något oerhört när man behöver pressa på i slutet av matcherna (dock saknas han så klart hela matcherna). Tycker du att man ska sparka en tränare, som under sitt förstå år i klubben vunnit trippeln och blivit historisk, för att laget startar en säsong knackigt. På senare tid har AIK-ledningen börjat arbeta långsiktigt och jag tycker att man ska fortsätta på den inslagna vägen.
Citera
2010-04-15, 16:34
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Johan Dahlin har varit riktigt bra inledningen av säsongen.

Tycker du verkligen det? Jag håller verkligen honom som topp tre i allsvenskan, men så himla bländande har han väl inte varit hittills? Otroligt skönt dock att han finns där bak. Helt klart en av de bästa målvakter vi haft de senaste 20 åren.
Citera
2010-04-15, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
När han försvann lät det inte så om jag minns rätt.
Välkommen till tråden igen, hade nästan trott du lämnat!

Hehe, läser mest nu för tiden och man har ju inte så mycket att komma med nu i ärlighetens namn.
Vi spelar skit helt enkelt, det är inte lika kul att diskutera då.

Jag trodde att vi skulle kunna anpassa spelet (läs spela roligare fotboll) utan Ivan men istället för det fortsätter vi med fotboll på måfå, skillnaden är att ingen kan göra dom där nödvändiga skarvarna som länkar ihop skitspelet till målchanser.
Sen att han var en jävel på att faktiskt göra mål gör det ju inte lättare... Trots allt har vi skapat ett gäng målchanser men ingen kan ju sätta bolljäveln.
Citera
2010-04-15, 16:42
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Jag undrar fortfarande vad det är för 'explosion' det talas om.

Det var jag som nämnde explosion i och med handssituationen.

Varför? Jo, denna tråden brukar inte ha 178 svar per 24h.
Citera
2010-04-15, 17:03
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Tycker du verkligen det? Jag håller verkligen honom som topp tre i allsvenskan, men så himla bländande har han väl inte varit hittills? Otroligt skönt dock att han finns där bak. Helt klart en av de bästa målvakter vi haft de senaste 20 åren.

Är han topp tre så måste han väl ha varit riktigt bra, eller skulle det inte annars låta lite paradoxalt?
Citera
2010-04-15, 17:04
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Det var jag som nämnde explosion i och med handssituationen.

Varför? Jo, denna tråden brukar inte ha 178 svar per 24h.
..och ändå nämner ingen utav dessa handsen. Hm.
Citera
2010-04-15, 17:07
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
..och ändå nämner ingen utav dessa handsen. Hm.

Ganska många inlägg lite längre bak gör det...
Citera
2010-04-15, 17:19
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Är han topp tre så måste han väl ha varit riktigt bra, eller skulle det inte annars låta lite paradoxalt?

Kim Christensen är topp tre men jag kan inte påstå att han varit "riktigt bra" i år.

/feldgrau
Citera
2010-04-15, 17:19
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pocca
Kul match igår (...). Blev inte ens upprörd igår när Halmstad gjorde 0-1 på en snedträff, det var lksom bara det som fattades. Spelet bättre och 60-40 i bollinnehav. Såg eftersänd på matchen och Fellström hade helt rätt när han sa att AIK inte hotar med nog många. Ytterbackarna måste längre upp och därmed skjuta upp yttrarna så att vi får 2-4-4 när vi anfaller. Inte förrens då kan vi verkligen hota i boxen. Sen fortsätter bandysvängarna på innermittfältet. Visst är de kompetetnta men att vända om så att motståndarna får både 3 och 4 chanser att återta bollen känns overkill!

Stahre sitter säkert!! Vi har säsongens viktigaste 4 matcher i CL-kvalet. Klarar vi dem skiter jag faktiskt högaktningsfullt i hur det går i Allsvenskan, bara vi inte åker ur (och det kan jag sätta min morsa på att vi inte gör).

Slipper Allsvenskan de två första matcherna numera (dvs omgång 1)? Jag trodde vi fick köra sex matcher för att kvalificera oss? Med den form AIK är nu lär det ändå bara bli två matcher, oavsett motstånd.
Citera
2010-04-15, 17:21
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Kim Christensen är topp tre men jag kan inte påstå att han varit "riktigt bra" i år.

/feldgrau

Då tolkade jag det om man skulle ranka dem just nu, inte över tid.
Citera
2010-04-15, 17:21
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaNff
Herregud vad man njuter av att det går så otroligt dåligt för JUDAS och hans arroganta vänner i Aik. Karma kallas det.

Synd bara att det egna laget är lika uselt som vanligt, aldrig får man vara glad rakt igenom.

Ja, ni kan få tillbaka honom. Han är troligen AIK's albatross.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in