2010-03-22, 21:28
Medlem
funerals avatar
Tyckte spelet såg fårvånasvärt bra ut med tanke på att det är så tidigt på säsongen och med underlag som det inte var världsklass på. Det här var en sån där typisk match bollen inte vill in.....hade vi kunnat spela 2 halvlekar till så hade vi i alla fall inte fått in bollen.
Selakovic helt sanslöst bra, Hysen vass han oxå (Trots att han styrde undan en boll på häckens mållinje) Pärlan har haft en tung start på säsongen hittills, Elmar kan bättre......Och Ragges straff var katastrof, inte ofta man ser en straff gå utanför
Trots förlust är jag vid god vigör inför resten av säsongen.
Citera
2010-03-22, 21:38
Medlem
Heinzes avatar
Jaha, Häcken spökar som vanligt. Förra året blev det blott en poäng men nu var vi faktiskt värda tre. Några tankar:

- Göteborg var det bättre laget.
- Selakovic var överlägset bäst på plan.
- Jag förstår inte hur Sigurdson kan slå en så dålig straff.
- Pärlan har det tungt.
- Falsetas är bra på mitten men värdelös vid boxen.
- Henriksson, alltid denna Henriksson...
- Hur kunde Eriksson MISSA öppet mål?
- Hysén borde gjort minst ett mål.
- Usel markering vid Häckens mål.

Nåväl, jag är faktiskt inte jättebesviken med tanke på antal chanser. 14 skott mot mål.

Edit: felstavning på J.H
Senast redigerad av Heinze 2010-03-22 kl. 21:41.
Citera
2010-03-22, 21:38
Medlem
RuterKungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Tyckte spelet såg fårvånasvärt bra ut med tanke på att det är så tidigt på säsongen och med underlag som det inte var världsklass på. Det här var en sån där typisk match bollen inte vill in.....hade vi kunnat spela 2 halvlekar till så hade vi i alla fall inte fått in bollen.
Selakovic helt sanslöst bra, Hysen vass han oxå (Trots att han styrde undan en boll på häckens mållinje) Pärlan har haft en tung start på säsongen hittills, Elmar kan bättre......Och Ragges straff var katastrof, inte ofta man ser en straff gå utanför
Trots förlust är jag vid god vigör inför resten av säsongen.

Nu har jag bara sett höjdpunkterna men mattan såg ju rätt bra ut. Eller?
Citera
2010-03-22, 21:39
Medlem
ekkams avatar
Blåvitt var klart bättre idag, både chans- och spelmässigt så såg det imo riktigt bra ut. Men: what goes around comes around. Kunde vi vinna mot Kalmar borta så som vi gjorde så kan vi även förlora den här matchen.
Huvudsaken är dock att vi fortsätter spela så som vi gjorde denna matchen, för då kommer det gå bra.
Citera
2010-03-22, 21:47
Medlem
ifk måste vara världsbäst på att vara "det bättre laget" när de förlorar, tycker man hör det varje match

edit: kanske borde skrivits i matchtråden ifall det räknas som spam här
Citera
2010-03-22, 21:48
Medlem
Heinzes avatar
Seriöst, Halmstads målvakt för faktiskt ta på sig några mål där. Frågan är hur det kommer gå för Halmstad, de har ju alltid varit ett stabilt lag, det var inte länge sedan de var uppe och nosade i toppen men förra året var ingen succé. Någon som har koll på vad våra kära "experter" i media tippat dem?
Citera
2010-03-22, 21:48
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
ifk måste vara världsbäst på att vara "det bättre laget" när de förlorar, tycker man hör det varje match

Såg du matchen?
Citera
2010-03-22, 21:49
Medlem
feldgraus avatar
Man kan ju inte deppa ihop totalt i alla fall, trots att det finns en hel del som måste förbättras. Häcken har ju inte så mycket mer än ett par fasta situationer men tyvärr är de ruskigt bra på det och naturligtvis straffar det sig om man själv inte lyckas få in bollen i andra målet. Chansmässigt skulle vi naturligtvis vunnit den här matchen med både ett och två mål, trots att spelet inte satt riktigt som det skulle på sista tredjedelen. Plus till Sella och Hjalle och minus till Elmar (tyvärr). Överlag ser det ändå ljust ut och jag kommer inte deppa ihop över 0–1 mot Häcken. Vafan, förra året var det ju 1–4...

/feldgrau
Citera
2010-03-22, 21:52
Medlem
Rubarth23s avatar
Halmstad verkar ha det väldigt svårt borta mot Elfsborg.
Det blev väl 4-0 till Elfsborg i senaste mötet om jag inte missminner mig?
Och 6-0 idag.
Citera
2010-03-22, 21:55
Medlem
RuterKungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heinze
Seriöst, Halmstads målvakt för faktiskt ta på sig några mål där. Frågan är hur det kommer gå för Halmstad, de har ju alltid varit ett stabilt lag, det var inte länge sedan de var uppe och nosade i toppen men förra året var ingen succé. Någon som har koll på vad våra kära "experter" i media tippat dem?

Vet inte riktigt, men jag personligen har tippat att dom åker, 15:e plats för att vara exakt.
Citera
2010-03-22, 22:14
Medlem
Spanish_Johnnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Man kan ju inte deppa ihop totalt i alla fall, trots att det finns en hel del som måste förbättras. Häcken har ju inte så mycket mer än ett par fasta situationer men tyvärr är de ruskigt bra på det och naturligtvis straffar det sig om man själv inte lyckas få in bollen i andra målet. Chansmässigt skulle vi naturligtvis vunnit den här matchen med både ett och två mål, trots att spelet inte satt riktigt som det skulle på sista tredjedelen. Plus till Sella och Hjalle och minus till Elmar (tyvärr). Överlag ser det ändå ljust ut och jag kommer inte deppa ihop över 0–1 mot Häcken. Vafan, förra året var det ju 1–4...

/feldgrau
Förra året blev det väl ett kryss, ni har inte mött dom på Rambergsvallen än... =)

Tycker inte resultatet speglade matchbilden speciellt bra i Borås heller, 8, 9-0 hade vart rättvisare.
HBK, ja vad säger man. Inte ens när Johan Karlsson bjöd på ett 2-mot-1-läge och öppet mål från fem meter var dom speciellt farliga. Det var väl å andra sidan enda gången de var inne i offensivt straffområde. Om jag inte minns fel så är väl Malmqvist de har i målet samma som gjorde massa tabbar i Öster för några år sen, men jag kanske blandar ihop med nån annan.
Citera
2010-03-22, 22:28
Medlem
Känns ju som att Rehn och Olsson borde lärt sig att det är rätt svårt att slå långbollar på Häcken. Några övriga reflektioner:

Sella var som Laul skrev "Landslagsmässig", tyvärr hjälper inte det när 3/5 av mittfältet är värdelösa. Gustav var okej men Pär Ericsson var riktigt kass (borde spela i en annan roll), Elmar fungerar inte alls på kanten och Falsetas håller inte i allsvenskan. Falsetas har samma konstiga hype som Stiller hade förra året. En medioker spelare som lyfter sig på grund av medspelarna.

Backlinjen skötte sig okej, ett stort problem dock att Erik Lund har sådan värdelös bollbehandling.

Inför nästa match hoppas jag på en av de här två uppställningarna:

Ska man envisas med att inte anpassa taktiken efter vilka spelare man har så tycker jag vi ska spela såhär:

Lund (Adam om han kan) Ragge Kalle Hjalmar
Seb E Gustav
Sella Elmar Atakshade (99% chans till felstavning)
Hysen

Jag hoppas dock mest på att gå tillbaka till ett 442 med samma backlinje som ovan och resten såhär:
Sella Gustav Elmar Seb E
Hysen Pär E
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in