2010-10-18, 22:20
Medlem
feldgraus avatar
Hohohoho, nu kommer stora guldfrossan smygandes.

Fast jag ser hellre MFF vinna. Och HIF ta cupen. Och Blåvitt helt oväntat smyga sig förbi Elfsborg/ÖSK och ta en Europaplats...

/feldgrau
Citera
2010-10-18, 22:21
Medlem
Cruachans avatar
Fy fan. Såhär besviken har jag inte känt mig under hela året. Helsingborg vinner den omöjliga bortamatchen mot Elfsborg, samtidigt som vi förlorar och bryter hemmatrenden mot ängagänget Kalmar. Man kan inte låta bli att tänka tillbaka på alla de enkla, missade poäng vi gått om miste. Särskilt IFE borta.

Jag hatar att vara supporter till ett guldjagande lag. Eller nej, kanske inte. Men det är i alla fall många gånger värre än att vara det till ett mittengäng. Då är det inte alltid man behöver gå in i en veckolång depression efter en förlust som nu. Att det dessutom är vidriga HIF vi slåss mot gör det många, många gånger värre.

Mitt tips om guldstriden:

Helsingborgs IF - Åtvidabergs FF 3-0
BK Häcken - Malmö FF 1-1
Halmstads BK - Helsingborgs IF 0-0
IF Brommapojkarna - Malmö FF 0-2
Helsingborgs IF - Kalmar FF 2-0
Malmö FF - Mjällby AIF 0-1

HIF 65
MFF 62

Kul också att jag idag köpte biljett till sista hemmamatchen för 500 spänn p.g.a. att en polare inte hämtat ut de bokade tidigare. Lägg därtill ~700 för tåg hem och tillbaka.

Det är hemskt att vara fotbollssupporter.
Senast redigerad av Cruachan 2010-10-18 kl. 22:44.
Citera
2010-10-18, 22:21
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Sedan har vi ju utvecklat någon sorts komplex vad gäller bortamatcher mot halvdana landsortslag, vilket får betraktas som ganska pinsamt. Det där får Banda & Co slipa bort till nästa säsong, när vi höjer ribban!
Kom och ta oss..?
Citera
2010-10-18, 22:33
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Jag hatar att vara supporter till ett guldjagande lag. Eller nej, kanske inte. Men det är i alla fall många gånger värre än att vara det till ett mittengäng. Då är det inte alltid man behöver gå in i en veckolång depression efter en förlust som nu. Att det dessutom är vidriga HIF vi slåss mot gör det många, många gånger värre.

[...]

Gissa hur vi Blåvita och gnagare kände oss förra hösten. Och då visste vi med stor sannolikhet att om man inte avgjorde tidigt i guldstriden väntade en helt avgörande match i sista omgången mot värsta (alternativt näst värsta) rivalen...

/feldgrau
Citera
2010-10-18, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balkong
Vi förlorade en match efter ett uppehåll, har man ju aldrig varit med om innan. Helsingborg måste fortfarande ta mer poäng än oss och schemat ser jämnsvårt ut för avslutningen. Halmstad - HIF och Malmö - Mjällby är nog matcherna som kommer avgöra allt.
Vad är oddsen på att Tobias Grahn sänker malmö hemma i sista matchen?
Citera
2010-10-18, 22:38
Medlem
Pvt. Jokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
Vad är oddsen på att Tobias Grahn sänker malmö hemma i sista matchen?

Först gör Grahn mål för Mjällby. Och sedan räddar Asper en straff. Det vore något, det.
Citera
2010-10-18, 22:42
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Gissa hur vi Blåvita och gnagare kände oss förra hösten. Och då visste vi med stor sannolikhet att om man inte avgjorde tidigt i guldstriden väntade en helt avgörande match i sista omgången mot värsta (alternativt näst värsta) rivalen...

/feldgrau

Blir illamående av bara tanken! Då är det nästan bättre att slippa det hela. Fast det är det ju ändå inte, åtminstone så länge man vinner. Men det lär ju inte hända.

Säg mig, hur går man vidare efter något sådant? För egen del känns det knappt som att man orkat stiga ur sängen på en månad. Livet går inte bara vidare efter något sådant, det är jag säker på.
Citera
2010-10-18, 22:57
Medlem
Hela HIF- och Malmösåpan förvandlar sakta men säkert mina nerver till någon illadoftande form av blandfärs. Om mitt HIF tar det här vet jag inte vad jag tar mig till, men firas ska det göra. Ett jävla hoppande fram och tillbaka, båda lagen varvar styrkebesked med hej-kom-och-hjälp-mig. Man får tacka och lyfta på hatten åt Kalmars håll.
Citera
2010-10-18, 23:11
Medlem
MickelMacks avatar
Orden "fantastiskt dåligt" summerar kvällens match ganska bra ... Kan inte allt bara avgöras nästa omgång hjärtat klarar fan inte av den nojan man har inför varje match!
Citera
2010-10-18, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Blir illamående av bara tanken! Då är det nästan bättre att slippa det hela. Fast det är det ju ändå inte, åtminstone så länge man vinner. Men det lär ju inte hända.

Säg mig, hur går man vidare efter något sådant? För egen del känns det knappt som att man orkat stiga ur sängen på en månad. Livet går inte bara vidare efter något sådant, det är jag säker på.

Eller så slutar man inte festa förrens man inser att man är på väg att åka ur..
Citera
2010-10-18, 23:15
Medlem
Satyricons avatar
Sitter och blir lite nostalgisk: Kalmar FF 2008 – det var en maskin som hette duga. Pang, bom – 70 mål! Snyggt mål ikväll dock.
Citera
2010-10-18, 23:20
Bannlyst
Landslagsuppehåll -> MFF gör en av de sämre matcherna för säsongen, har det hänt förut?

Vill bara lägga mig ner och dö. HIF vinner mot svårslagna Elfsborg BORTA som dessutom har plast, ett underlag HIF har haft problem på. Samtidigt som MFF möter ett redan avsågat Kalmar och går och förlorar. Nu gäller det att vakna upp så vi inte får den i häcken i nästa match också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in