2010-03-24, 00:45
Medlem
Men det är fan konstigt detta med planerna. Visst, Göteborg kanske inte för spelet a la MFF och Elfsborg men är ändå ett jävligt spelskickligt lag som borde gynnas av en bra matta mot t ex Häcken senast även om nu just häcken är ett rätt spelande lag för tillfället. Detsamma gäller AIK som har ett riktigt grymt mittfält oavsett hur de ställer upp och borde gynnas, så vad fan är problemet? Lägg era klubbsympatier till sidan varför inte just ert lag har lyckats. Ekonomi? Kostar det så jävla mycket? Inga ambitioner? Satsar på grisfotboll? Varför egentligen?
Senast redigerad av 010f 2010-03-24 kl. 00:48.
Citera
2010-03-24, 01:42
Medlem
Brullas avatar
På fotbollsplaner utan värmeslingor eller liknande anläggningar kan inte naturgräs växa i det klimatet som har varit den senaste månaden, det är inget att snacka om. Det finns vissa gräsblandningar som växer bättre vid lägre temperaturer men knappast när dygnsmedeltemperaturen är under nollstrecket.

Däremot börjar man undra vilka typer av ålderdomliga anläggningar vissa arenor har. På Råsunda verkar det vara billigare att lägga om planen än att uppgradera till modernare värmeslingor. Då är det tydligen lugnt med tre matcher på urusel plan för vår del.
Citera
2010-03-24, 02:17
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 010f
Men det är fan konstigt detta med planerna. Visst, Göteborg kanske inte för spelet a la MFF och Elfsborg men är ändå ett jävligt spelskickligt lag som borde gynnas av en bra matta mot t ex Häcken senast även om nu just häcken är ett rätt spelande lag för tillfället. Detsamma gäller AIK som har ett riktigt grymt mittfält oavsett hur de ställer upp och borde gynnas, så vad fan är problemet? Lägg era klubbsympatier till sidan varför inte just ert lag har lyckats. Ekonomi? Kostar det så jävla mycket? Inga ambitioner? Satsar på grisfotboll? Varför egentligen?

Gamla Ullevis matta tillhör väl dock en av de bättre under säsongsstarten, efter Olympia och Swedbank såklart, men klart bättre än det mesta annat som skådats hittills. Gamlas sämsta bitar verkade klart bättre än Råsundas bästa. Men visst undrar man lite varför GUAB inte dragit på planvärmen ännu lite tidigare än man gjorde (eller ja, dragit på mer, man har haft 4 grader sedan november men höjde till 8 grader först för några veckor sedan om jag förstått det rätt). Å andra sidan är det ganska typiskt för ett kommunalägt bolag att snåla.

/feldgrau
Citera
2010-03-24, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Gamla Ullevis matta tillhör väl dock en av de bättre under säsongsstarten, efter Olympia och Swedbank såklart, men klart bättre än det mesta annat som skådats hittills. Gamlas sämsta bitar verkade klart bättre än Råsundas bästa. Men visst undrar man lite varför GUAB inte dragit på planvärmen ännu lite tidigare än man gjorde (eller ja, dragit på mer, man har haft 4 grader sedan november men höjde till 8 grader först för några veckor sedan om jag förstått det rätt). Å andra sidan är det ganska typiskt för ett kommunalägt bolag att snåla.

/feldgrau

Absolut, men tycker inte heller att nya gamla nya.. Ullevi var i så bra skick.. Fortfarandfe underkänt. Självklart lätt för mig att säga som håller på ett skånelag men jag tror inte nån som älskar fotboll oavsett vilket lag vill se sånt jävla skit som vi fått se i upptakterna.

Lika för alla och bla, bla, bla.. Det missgynnar fortfarande lagen som vill spela bra fotboll och köra längs marken vilket vi måste köra om vi ska gå framåt, hur fan har herr Lagrell tänkt sig att det ska bli så när vi spelar i lera?

Anklagar inte nåt lag, alla lag har lika regler men det måste fan finnas nån gräns och det kan inte fortgå så här helt enkelt, vi kan ju se på tidigare tabeller att det spelar jävligt stor roll med 3 p eftersom de är en helt jämn tabell. Då sitter ändå folk och försvarar sitt lag för att dom har minusgrader och skit. Det hör inte hit, är man en professionell klubb ser man väl fan till att skaffa en matta därefter.

Känns bara som det är så jävla fel och missgynnar allsvenskan nåt djävulskt, folk verkar se det som normalt och jag ser det som ett jävla skämt och skäms för alla som försvarar sina klubbar med att det skulle vara kallt ute, fan... Kom igen..
Citera
2010-03-24, 03:06
Medlem
50-öring.s avatar
Härlig vinst idag. Tyckte MFF visade att man kan spela riktigt fin fotboll då och då. Men jag är rädd att det blir som tidigare år, höga berg och extremt djupa dalar. Förstår inte hur ett lag kan ha så låg lägstanivå men samtidigt visa upp ett sånt här spel.

Bara två matcher hittills men såhär långt ser ju Daniel Andersson mer stabil ut än vad jag kunde tro. Kanske sitter det i generna? Halsti växer för varje match och fortsätter han såhär, utan att dippa som han gjort tidigare, kommer han växa ut till en viktig kugge. Passningssäker, stabil bakåt, bra med framåt och ser starkare ut nu än tidigare.

Synd Wilton missade straffen, han hade nog behövt det, men han var trots allt ganska bra idag. Tvåvägsspelare på mittfältet, Wilton? Inte riktigt vad jag trodde. Men kan han sluta vara så målkåt och bollkåt kanske det blir bra.

ÖSK är ett perfekt lag att möta, vi har ungefär lika bra spelare, vill spela någorlunda lika vilket ger MFF möjlighet att få spela ut. Försvarande lag, det är där vi har problem. Vi blir för klena då.

Angående tifot tycker jag att det var snyggt. Jag bryr mig inte ett skvatt om vad det kostat eller vilka förväntningar folk hade på det. Tifot var stilrent och fint. Värdigt ett hundraårsfirande. En perfekt hyllning till historien.
Citera
2010-03-24, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andrs008
Absolut, men tycker inte heller att nya gamla nya.. Ullevi var i så bra skick.. Fortfarandfe underkänt. Självklart lätt för mig att säga som håller på ett skånelag men jag tror inte nån som älskar fotboll oavsett vilket lag vill se sånt jävla skit som vi fått se i upptakterna.

Lika för alla och bla, bla, bla.. Det missgynnar fortfarande lagen som vill spela bra fotboll och köra längs marken vilket vi måste köra om vi ska gå framåt, hur fan har herr Lagrell tänkt sig att det ska bli så när vi spelar i lera?

Anklagar inte nåt lag, alla lag har lika regler men det måste fan finnas nån gräns och det kan inte fortgå så här helt enkelt, vi kan ju se på tidigare tabeller att det spelar jävligt stor roll med 3 p eftersom de är en helt jämn tabell. Då sitter ändå folk och försvarar sitt lag för att dom har minusgrader och skit. Det hör inte hit, är man en professionell klubb ser man väl fan till att skaffa en matta därefter.

Känns bara som det är så jävla fel och missgynnar allsvenskan nåt djävulskt, folk verkar se det som normalt och jag ser det som ett jävla skämt och skäms för alla som försvarar sina klubbar med att det skulle vara kallt ute, fan... Kom igen..

Gay! Men i stort hänger jag med faktiskt..
Citera
2010-03-24, 07:10
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Ännu ett klassiskt inlägg av klyban. Igår gjorde du bort dig så det stänkte om det, och idag verkar du fortsätta på den inslagna vägen. Snälla, kom in i matchen eller sluta skriv helt och hållet.
Om Häcken spöket menar du då eller haha, ett fiktivt spöke.

Och eftersom vi inte använder planvärme mer än knappt hälla den tjälfri, så får vi igen luta oss tillbaka på hur vädret faktiskt är.
Har Malmö ha en spelbar plan, så måste alla ha det också

Dock här det kloggar upp i din hjärna kraftigt och förmågan att förstå varför det skiljer sig mellan de olika delarna av landet.
Citera
2010-03-24, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Om Häcken spöket menar du då eller haha, ett fiktivt spöke.

Och eftersom vi inte använder planvärme mer än knappt hälla den tjälfri, så får vi igen luta oss tillbaka på hur vädret faktiskt är.
Har Malmö ha en spelbar plan, så måste alla ha det också

Dock här det kloggar upp i din hjärna kraftigt och förmågan att förstå varför det skiljer sig mellan de olika delarna av landet.

Ja.
Citera
2010-03-24, 11:39
Bannlyst
HBK säljs.. efter 6-0 förlusten

http://hallandsposten.se/sport/fotboll/hbk/1.769304-nu-saljs-hbk-pa-blocket
Citera
2010-03-24, 12:54
Medlem
erikbes avatar
Vilka lag tycker ni har de starkaste lagdelarna? Motivera era svar

Målvakt:
Försvar:
Mittfält:
Anfall:

Starkast trupp:
Citera
2010-03-24, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Vilka lag tycker ni har de starkaste lagdelarna? Motivera era svar

Målvakt:
Försvar:
Mittfält:
Anfall:

Starkast trupp:

Målvakt: AIK. Maanoja är toksäker, förutom spelet med fötterna.
Försvar: AIK. Enda svagheten är högerbacken, men i övrigt har vi allsvenskans bästa mittbackspar och bästa vänsterback.
Mittfält: AIK. Ortiz, Dulee, Bojan, Mutumba, Tjerna, Eguren, Pavey... måste jag säga mer?
Anfall: Mjällby. Ek ek ek ek ekenberg!

Starkast trupp: AIK.
Citera
2010-03-24, 13:47
Moderator
easy_dans avatar
Målvakt: Kim Christensen, grymt bra förra året hade dock sagt Dahlin om han inte haft ryggproblem.

Försvar: Göteborg eller aik, har inte sett tillräckligt av Atta eller Kalle S för att veta säkert, väljer ifk då man ha en betydligt starkare bänk.

Mittfält: Elfsborg, både kvantitet och kvalité.

Anfall: Ingen aning, grymt svårt att plocka ut ett anfall som sticker ut.

Starkast trupp: Elfsborg har en bredd som inget annat lag i Sverige, men precis som "vanligt" kommer man inte få ut max av laget och bli avhängda med 3 omgångar kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in