Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Gamla Ullevis matta tillhör väl dock en av de bättre under säsongsstarten, efter Olympia och Swedbank såklart, men klart bättre än det mesta annat som skådats hittills. Gamlas sämsta bitar verkade klart bättre än Råsundas bästa. Men visst undrar man lite varför GUAB inte dragit på planvärmen ännu lite tidigare än man gjorde (eller ja, dragit på mer, man har haft 4 grader sedan november men höjde till 8 grader först för några veckor sedan om jag förstått det rätt). Å andra sidan är det ganska typiskt för ett kommunalägt bolag att snåla.
/feldgrau
Absolut, men tycker inte heller att nya gamla nya.. Ullevi var i så bra skick.. Fortfarandfe underkänt. Självklart lätt för mig att säga som håller på ett skånelag men jag tror inte nån som älskar fotboll oavsett vilket lag vill se sånt jävla skit som vi fått se i upptakterna.
Lika för alla och bla, bla, bla.. Det missgynnar fortfarande lagen som vill spela bra fotboll och köra längs marken vilket vi måste köra om vi ska gå framåt, hur fan har herr Lagrell tänkt sig att det ska bli så när vi spelar i lera?
Anklagar inte nåt lag, alla lag har lika regler men det måste fan finnas nån gräns och det kan inte fortgå så här helt enkelt, vi kan ju se på tidigare tabeller att det spelar jävligt stor roll med 3 p eftersom de är en helt jämn tabell. Då sitter ändå folk och försvarar sitt lag för att dom har minusgrader och skit. Det hör inte hit, är man en professionell klubb ser man väl fan till att skaffa en matta därefter.
Känns bara som det är så jävla fel och missgynnar allsvenskan nåt djävulskt, folk verkar se det som normalt och jag ser det som ett jävla skämt och skäms för alla som försvarar sina klubbar med att det skulle vara kallt ute, fan... Kom igen..