2010-03-13, 18:00
Medlem
Kung_Ingentings avatar
IFK:s vinst idag var väl ungefär lika imponerande som AIK:s i supercupen. Känns som att alla andra lag än dom som har spelat blir större och större favoriter..
Citera
2010-03-13, 18:01
Medlem
Pudrad Fjollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
KFF saknar verkligen spets i sitt spel medans Gbg var väldigt effektiva där framme. Hygglig start för "Tobbe e klar" också, honom får dom inte behålla efter sommaren
Nä, det känns som om ett eventuellt guld hänger på om Tobbe blir kvar i de vackraste av färger säsongen ut, han är för bra för Allsvenskan. Grymt skönt iaf att inkassera årets första trepoängare i en svår match där IFK har flytet och inte KFF.

Förresten valfri moderator; den här tråden behöver lite klister.
Citera
2010-03-13, 18:01
Medlem
Bra start på säsongen, 3-0 vinst och en gedigen insats. Tycker Kalmar var väldigt bra, bättre än Blåvitt men de var helt enkelt för uddlösa. En sak vi nog kan konstatera är att första målet kommer bli väldigt viktigt när det är sånt här underlag, vi såg det i supercupen och vi såg det idag. Det är enkelt att försvara men svårt att anfalla.
Citera
2010-03-13, 18:10
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
Bra start på säsongen, 3-0 vinst och en gedigen insats. Tycker Kalmar var väldigt bra, bättre än Blåvitt men de var helt enkelt för uddlösa. En sak vi nog kan konstatera är att första målet kommer bli väldigt viktigt när det är sånt här underlag, vi såg det i supercupen och vi såg det idag. Det är enkelt att försvara men svårt att anfalla.

Exakt. Kollade också matchen och efter den minst sagt usla straffen, som VM-dansken lyckas sprattla bort, förstod man att Kalmar inte skulle lyckas trycka dit något mål. Blåvitt får den mentala styrkan som krävs för att vinna efter den situationen och som du säger, Kalmar saknar verkligen udd. De förvaltar inte de fina lägena de får. Det har man inte råd med.

Tobbe till Holland efter sommaren?
Citera
2010-03-13, 18:18
Medlem
DanteAlighieris avatar
Nanne Bergstrand är ju kass. Sobralense sög hästballe hela matchen och han väljer att byta ut den bästa spelaren, Erik Israelsson. Fyfan.

Sobralense kanske är bra på att dribbla men han är ingen bra speluppläggare.
Citera
2010-03-13, 18:22
Medlem
Viking-s avatar
Utgången av allsvenskan för IFK:s del beror på om motståndarna behandlar Hysen på rätt sätt. De flesta av hans mål går ut på att han får en djupledsboll i ett en-mot-en läge som han vinner, man stängde av honom ganska bra tills 1-0 målet kom. Efter det sjönk kvaliten på KFFs spel lite och man var aldrig riktigt nära att vända matchen.
Dock hade man inte lyckan på sin sida idag, två ribbträffar, en missad straff och en som domaren missade (inte för att det gjort något i längden).
Citera
2010-03-13, 18:24
Medlem
Öppningsmatchen idag visar att Blåvitt i år igen gör misstaget att byta försent. Visserligen vann vi men spelet var långt ifrån bra och om Rehn och Olssons taktik i år är att bara skicka bollar till Hysen är jag riktigt orolig. Falsetas borde bytts ut i paus och in borde Seb Eriksson kommit. Han var, vad jag kommer ihåg, den enda spelare som genom sina löpningar kunde ge bollhållaren en fri spelare att passa. Falsetas är var egentligen inte dålig men Seb är bättre.

Sedan längtar jag även tills det att Adam Johansson kommer tillbaka, Lund är en stabil högerback som fungerar bra men att Adam är bättre känns rätt uppenbart. Det är alldeles för mycket "tjonga och kötta" från Lund.

Nu låter jag lite gnällig men en seger är alltid trevligt
Citera
2010-03-13, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Utgången av allsvenskan för IFK:s del beror på om motståndarna behandlar Hysen på rätt sätt. De flesta av hans mål går ut på att han får en djupledsboll i ett en-mot-en läge som han vinner, man stängde av honom ganska bra tills 1-0 målet kom. Efter det sjönk kvaliten på KFFs spel lite och man var aldrig riktigt nära att vända matchen.
Dock hade man inte lyckan på sin sida idag, två ribbträffar, en missad straff och en som domaren missade (inte för att det gjort något i längden).
Kalmar fick ju inte det tidiga målet som AIK fick, man var tvugna att gå uppåt och då smällde det till. Klart är att alla tränare i allsvenskan vet att om man isolerar Hysén förlorar Blåvitt mycket av sitt spel men det är inte så enkelt att man bara kan knäppa med fingrarna och så är det gjort.
Citera
2010-03-13, 18:36
Medlem
P3RK3L3s avatar
Kalmar är ju så stolta över sitt bonnaursprung så man tycker ju att de borde vara jättevana vid att spela på den plöjda åkern som Fredriksskans är och därmed göra bättre ifrån sig än vad de gör.

Ang. Hysén så gör han det jävligt bra idag. Sticker alltid på djupet i rätt läge och har förmågan att avsluta iskallt. Om så Åtvidaberg hade Hysén och någon som kunde leverera till honom, så skulle de vara top 3 i år.

Fan vad bra han är. Tar emot att erkänna det, men credit where it's due..

Den enda trösten är väl att han med stor sannolikhet ryker under sommartransfern.
Citera
2010-03-13, 18:37
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
Kalmar fick ju inte det tidiga målet som AIK fick, man var tvugna att gå uppåt och då smällde det till. Klart är att alla tränare i allsvenskan vet att om man isolerar Hysén förlorar Blåvitt mycket av sitt spel men det är inte så enkelt att man bara kan knäppa med fingrarna och så är det gjort.
Nog är det allt annat än lätt, men jag undrar om det är en slump att Hysen inte gjort mål på AIK 4 matcher i rad, eller ens varit riktigt nära.
Citera
2010-03-13, 18:38
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Utgången av allsvenskan för IFK:s del beror på om motståndarna behandlar Hysen på rätt sätt. De flesta av hans mål går ut på att han får en djupledsboll i ett en-mot-en läge som han vinner, man stängde av honom ganska bra tills 1-0 målet kom.
Skulle alla allsvenska lag försöka efterlikna aiks spel så mycket som möjligt skulle alla matcher sluta 0-0 och allsvenskan skulle läggas ner
Blåvitt är inte bara till 100% hysens förtjänst som många (speciellt gnagare) tycks tro. Vi vann ju till exempel guldet 07 då hysen bara hoppade in vid ett fåtal tillfällen. 08 var Hysen riktigt dålig men det gick skapligt ändå. Skulle Hysen dra i sommar så skulle det vara ett avbräck visst, men oersättlig är han inte. Fortsätter han i samma formidabla stil till sommaren så kan blåvitt dessutom räkna med en mycket fin transferpeng på minst 40 miljoner. Om tobbe själv vill dra så tror jag det blir till en stor liga.....och då betalas det därefter.
För övrigt en mycket stark seger idag, hade varit nöjd med oavgjort med nu blev det en 3-0 seger borta mot kalmar(!!!)även om siffrorna var lite väl stora.
Nu vill jag inte se nån jävla repris mot häcken nästa omgång som den förra året (1-4 i baken)
Citera
2010-03-13, 18:42
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Skulle alla allsvenska lag försöka efterlikna aiks spel så mycket som möjligt skulle alla matcher sluta 0-0 och allsvenskan skulle läggas ner
Blåvitt är inte bara till 100% hysens förtjänst som många (speciellt gnagare) tycks tro. Vi vann ju till exempel guldet 07 då hysen bara hoppade in vid ett fåtal tillfällen. 08 var Hysen riktigt dålig men det gick skapligt ändå. Skulle Hysen dra i sommar så skulle det vara ett avbräck visst, men oersättlig är han inte. Fortsätter han i samma formidabla stil till sommaren så kan blåvitt dessutom räkna med en mycket fin transferpeng på minst 40 miljoner. Om tobbe själv vill dra så tror jag det blir till en stor liga.....och då betalas det därefter.
För övrigt en mycket stark seger idag, hade varit nöjd med oavgjort med nu blev det en 3-0 seger borta mot kalmar(!!!)även om siffrorna var lite väl stora.
Nu vill jag inte se nån jävla repris mot häcken nästa omgång som den förra året (1-4 i baken)

Bara en bitter göteborgare skulle fortsätta tjata om AIKs spel. Vi har sedan man värvade flavio spelat mycket bra fotboll, inte alls mindre attraktivt än andra lag.
Sedan så förstår du väl själv att man idag har anpassat spelet mer till Hysen än 07/08 då det är nu han presterar, vore ju konstigt om man baserade spelet på någon som var dålig.
Jag vill även påminna mig om att IFK hade det väldigt svårt offensivt när Hysen vart skadad i bajen-matchen förra året. Visserligen tog man 6/9 poäng men jag tror nog ingen skulle kalla IFK - GAIS eller MFF - IFK för bra insatser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in