2010-03-21, 03:43
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av resse
SKANDAL SKANDAL DOMARSKANDAL!

Hur i helvete kan domaren ge rött kort till Pavey?

Och den där jävla Bajenfittan Eguren kan dra åt helvete

Vadå bitter?
Paveys kort är inget att snacka om. Det är en risk man får ta med honom på planen. Han spelar på gränsen och ibland går han över...

Ang Eguren så instämmer jag. Hade jag varit tränare hade en spelare som snackade till sig ett kort blivit av med en veckas lön. Hade han dessutom sedan filmat sig till ett rött så hade han inte fått en spänn i lönekuvertet nästa månad.
Citera
2010-03-21, 08:26
Medlem
Heinzes avatar
Citat:

Vadå bitter?

Prova att läsa kommentarena ovan så kanske det klarnar för dig. Med tanke på den nivå du brukar hålla så skriver jag kanske.

Jag satt för övrigt och sms:ade under matchens gång med en vän som är domare. Han kollade på matchen på ett domarläger och de var överrens om att båda korten var helt korrekta. Ganska bra dag att lägga utbildning på med tanke på diskussionerna ovan!
Citera
2010-03-21, 08:28
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hurvardetnu
Han kommer nog in nu med dessa 2 avstängningar som följd av 2 st idiotiska utv.
Bästa filmningen sen Strömberg på 80 talet vad fn tänker mannen på med ett gult kort innan?
Strömbergs fina filmning är ju en klassiker

Dock funderar verkligen vad Eguren tänkte på, han försöker ju övertyga linjedomaren att han inte filma.
Och denna borde sett hur väl som helst att backen inte ens var nära Eguren.
Eller var det tom så att linjedomaren som tog beslutet?
Citera
2010-03-21, 08:35
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Strömbergs fina filmning är ju en klassiker

Dock funderar verkligen vad Eguren tänkte på, han försöker ju övertyga linjedomaren att han inte filma.
Och denna borde sett hur väl som helst att backen inte ens var nära Eguren.
Eller var det tom så att linjedomaren som tog beslutet?

Ser ut som att det linjedomaren som tar det. Kolla på reprisen av filmningen vid 2.00, linjedomaren börjar vinka som en galning.
http://www.youtube.com/watch?v=VaxsSlFeqPc
Citera
2010-03-21, 09:24
Medlem
jansdieters avatar
Ähh! Dom två röda korten vi fick igår är väl inget att orda om. Visst, Paveys satsning. Ingvarsson kanske skulle blåst tidigare för offsiden och därmed så hade det aldrig hänt. Kanske. Men det är ju bara rena spekulationer.
Men sett ur situationen som den blev är det tyvärr ett rött.

Om man ska gnälla på herr Ingvarsson och company tycker jag man istället kan gnälla på det riktigt beiga. Som t ex Walid Attas brytning i första, eller bara det faktum att det kändes som att han blåste sönder matchen stundtals.

Gais nästa match. Kommer bli tufft. Förhoppningsvis så spelas matchen på en plan som inte är en åker nyligen bökad av ett par grisar.
Citera
2010-03-21, 09:52
Medlem
Rocky69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jansdieter
Förhoppningsvis så spelas matchen på en plan som inte är en åker nyligen bökad av ett par grisar.

Precis. Som i går.
Citera
2010-03-21, 10:12
Medlem
hurvardetnus avatar
Citat:

Vadå bitter?

Ja du... läs regelboken och kolla hur det hela gick till en gång till.

http://tv.expressen.se/Sport/allsvenskan/1.1924881/tva-roda-kort-for-aik-mot-bp
Citera
2010-03-21, 10:36
Medlem
Gullegubbens avatar
En usel start på Allsvenskan för AIK. Fast AIK var ungefär lika usla i en tredjedel (= 10 matcher) av matcherna förra året, men ändå tog vi dubbeln.
Citera
2010-03-21, 11:00
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Fast AIK var ungefär lika usla i en tredjedel (= 10 matcher) av matcherna förra året, men ändå tog vi dubbeln.
Precis, tycker spelet påminner mycket om våren 09.....dock lyckades ni vinna dom matcherna med 1-0.
Citera
2010-03-21, 11:02
Medlem
DonDrapers avatar
Jag tror inte att en domarsignal hade hindrat Pavey från att braka in i målvakten. Den killen lär sätta in idiottacklingar på sina möbler när han är hemma och är ledig.
Citera
2010-03-21, 11:36
Moderator
vfs avatar
Filmningen av Bajaren är episk. Så otroligt dåligt genomförd.

I övrigt bör beslutet att starta AS lika tidigt nästa år dras tillbaka direkt eftersom
planerna inte medger något direkt ordnat spel.
Citera
2010-03-21, 11:51
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heinze
Ser ut som att det linjedomaren som tar det. Kolla på reprisen av filmningen vid 2.00, linjedomaren börjar vinka som en galning.
http://www.youtube.com/watch?v=VaxsSlFeqPc
Han ser väldigt upphetsad ut ser jag nu.
Men var ju en av de absolut sämsta filmningar jag sett på länge.
Vore extrem ironi om han blir avstängd för alla hans svordomar också, kommer då bli en stort hål i plånboken.
Men ingen prestation för dessa pengar.
Och blir det en avstängning, så kommer han nog inte ha det lätt att nå landslagstruppen.

Någon som har bättre vinklar på paveys utvisning?
Kolla på AB, men där ser man inte mycket tycker jag, då hur foten kommer in på målis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in