2010-03-22, 22:28
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Kommer Gbg nånsin bli av med Häckenspöket?
Du menar det där spöket som gjort att Häcken inte vunnit över IFK sedan 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Halmstad verkar ha det väldigt svårt borta mot Elfsborg.
Det blev väl 4-0 till Elfsborg i senaste mötet om jag inte missminner mig?
Och 6-0 idag.
Vart många mellan dessa lag under många möten.
Men såg par av målen borde målis plockat in, men var väl en sådan dag.
Citera
2010-03-22, 22:28
Medlem
groovesnuss avatar
Nyss hemkommen från en underbar kväll på G:a Ullevi, några reflektioner:
  • Planen var usel, hopplöst för ett lag som Häcken (som spelar boll), perfekt för ett lag som Blåvitt som lever på att tjonga långbollar på Hysén
  • Raniege skulle bytts ut tidigare, Vinicius var eoner bättre. Gjorde för övrigt 1-0 (bollen var inne i första läget).
  • Straffen var feldömd, Lind halkar omkull och sen snubblar Hysén över honom. Poetisk rättvisa att man sen missar straffen.
  • Paulinho är överdjävlig på hörnor/frisparkar.
  • Publiken: Derby på Råsunda en lördag, 4000 pers. Derby på G:a Ullevi en måndag (då VF spelar kvartsfinal samtidigt): 11700 pers. Fotbollens huvudstad????
Avslutade kvällen på Burger King, köpte ett Drömmål. Då går 3 kr till Blåvitt, köp en avslutare för pengarna.
Citera
2010-03-22, 22:29
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Du menar det där spöket som gjort att Häcken inte vunnit över IFK sedan 2005

Ehhh? Har du varit inlåst sista året, eller? 2009 spelade Häcken 2-2 på G:a Ullevi och vann 4-1 hemma¨på Rambergsvallen.
Citera
2010-03-22, 22:32
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Avslutade kvällen på Burger King, köpte ett Drömmål. Då går 3 kr till Blåvitt, köp en avslutare för pengarna.

Du borde köpt en Trisslott istället.
Citera
2010-03-22, 22:34
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heinze
Du borde köpt en Trisslott istället.
Jag var ju hungrig, trisslott mättar så dåligt.
Citera
2010-03-22, 22:38
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ehhh? Har du varit inlåst sista året, eller? 2009 spelade Häcken 2-2 på G:a Ullevi och vann 4-1 hemma¨på Rambergsvallen.

En del lever i förnekelse
Citera
2010-03-22, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Tala för er själva, jag ska ut till Borås och spraya ner James Keene, pissa på hans familj och bränna hans hus

Abstinens!

Eh, Keene is King!
Citera
2010-03-22, 22:43
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
  • Planen var usel, hopplöst för ett lag som Häcken (som spelar boll), perfekt för ett lag som Blåvitt som lever på att tjonga långbollar på Hysén

Nåja, nu hade ni ju inte så mycket spel på Blåvitts planhalva, så att en bättre plan hade gynnat er mer än oss (som spelar boll när planen tillåter, och tjongar boll när planen inte tillåter, som i dag) ställer jag mig tveksam till. Hade planen varit sommarfin hade du sett ett helt annat spel från Blåvitt också.

/feldgrau
Citera
2010-03-22, 22:56
Medlem
RuterKungs avatar
Citat:
[*]Publiken: Derby på Råsunda en lördag, 4000 pers. Derby på G:a Ullevi en måndag (då VF spelar kvartsfinal samtidigt): 11700 pers. Fotbollens huvudstad????[/list]

Och jag som har fått höra av alla gbgare här inne att man ABSOLUT inte bryr sig om vf

Sen ska du nog se att AIK-bp kommer dra mer än 11000, så oroa dig inte.
Citera
2010-03-22, 22:57
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Nyss hemkommen från en underbar kväll på G:a Ullevi, några reflektioner:
  • Raniege skulle bytts ut tidigare, Vinicius var eoner bättre. Gjorde för övrigt 1-0 (bollen var inne i första läget).
  • Straffen var feldömd, Lind halkar omkull och sen snubblar Hysén över honom. Poetisk rättvisa att man sen missar straffen.
  • Paulinho är överdjävlig på hörnor/frisparkar.
  • Publiken: Derby på Råsunda en lördag, 4000 pers. Derby på G:a Ullevi en måndag (då VF spelar kvartsfinal samtidigt): 11700 pers. Fotbollens huvudstad????

En fråga, varför spelar inte Vinicius mer? Han får väl mest agera inhoppare, men när han gör det gör han det väl jävligt bra? Mot oss satte han 2 iaf, och i 2-0 vinsten för oss tidigare under 2009 kändes han också som ett hot när han kom in.
Citera
2010-03-22, 23:08
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuterKung
Och jag som har fått höra av alla gbgare här inne att man ABSOLUT inte bryr sig om vf

Angående den matchen så är ju den här lilla notisen lite rolig.

http://blackarmy.se/kollanyhet.php?nyhet=1342
Citera
2010-03-22, 23:08
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuterKung

Det var drygt 10000 på VF-matchen, så lite hockeyintresse finns det nog...

Varför skulle AIK-BP dra mer än BP-AIK, när båda matcherna spelas på Råsunda?

Har AIK-fansens någon sorts motvilja att betala inträde som går till BP, en motvilja som är starkare än kärleken till laget? Eller är det medgångssupportrar....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in