2010-02-16, 11:54
Medlem
Casabas avatar
Hur många är det som har uppvärmda planer? Jag vet att i Malmö har vi i alla fall så den lär vara oklanderlig, men är det inga fler i AS som har det eller? Känns lite konstigt att de enda som har det är det näst sydligaste laget då.
Citera
2010-02-16, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Casaba
Hur många är det som har uppvärmda planer? Jag vet att i Malmö har vi i alla fall så den lär vara oklanderlig, men är det inga fler i AS som har det eller? Känns lite konstigt att de enda som har det är det näst sydligaste laget då.

Råsunda ska väl vara eluppvärmd har jag för mig, men det brukar ju ändå vara en katastrofal gräsmatta, och det skulle förvåna mig om inte Gamla Ullevi är eluppvärmd.
Citera
2010-02-16, 13:43
Medlem
P3RK3L3s avatar
Det är ju rimligt att BP flyttar sin hemmapremiär mot oss till Råsunda. Det missgynnar säkert BP starkt och det är ju bara att tacka och ta emot. Men jag hade dock sett fram emot att starta den lördagens bravader med en utflykt till Grimsta och några öl på de sjaskiga haken där.
Citera
2010-02-16, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Det är ju rimligt att BP flyttar sin hemmapremiär mot oss till Råsunda. Det missgynnar säkert BP starkt och det är ju bara att tacka och ta emot. Men jag hade dock sett fram emot att starta den lördagens bravader med en utflykt till Grimsta och några öl på de sjaskiga haken där.

Det kan ju även bli så att vi byter datum mot BP, att vi spelar hemma när vi skulle spelat borta och vice versa, men man kan ju hoppas på en extra hemmamatch.
Citera
2010-02-16, 15:21
Medlem
Utöver att Trelleborg verkar gå riktigt uselt så nämns det även att Aik går 21 miljoner back:
http://trelleborgsallehanda.se/sport/tff/article630078/Rune-raddar-TFF---igen.html

Intressant om det stämmer.
Citera
2010-02-16, 16:54
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurgelmaz
Det kan ju även bli så att vi byter datum mot BP, att vi spelar hemma när vi skulle spelat borta och vice versa, men man kan ju hoppas på en extra hemmamatch.

Ja, för nu när bajen åkt ur så behöver ni något annat lag för att fortsätta er tradition med att ha fler hemmamatcher än alla andra lag.
Citera
2010-02-16, 20:00
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsmattias
Utöver att Trelleborg verkar gå riktigt uselt så nämns det även att Aik går 21 miljoner back:
http://trelleborgsallehanda.se/sport/tff/article630078/Rune-raddar-TFF---igen.html

Intressant om det stämmer.

"Som så många gånger tidigare går finansmannen Rune Andersson in och räddar TFF och därmed föreningens elitlicens. Denna gång bidrar Rune Andersson med 6 300 000 kronor vilket förvandlar minussiffrorna 6 191 599 kronor till ett eget kapital på 267 502 kronor."

Ok, kan någon ge mig en snabblektion i hur reglerna kring elitlicensen fungerar? Om AIK behöver låna ihop pengar för att täcka upp förlusten, hur kan då ha kvar sin licens när Trelleborg (enligt artikeln) klarade sin licens först nu när R.A gick in med kontanter?
Citera
2010-02-16, 20:29
Medlem
rigbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heinze
"Som så många gånger tidigare går finansmannen Rune Andersson in och räddar TFF och därmed föreningens elitlicens. Denna gång bidrar Rune Andersson med 6 300 000 kronor vilket förvandlar minussiffrorna 6 191 599 kronor till ett eget kapital på 267 502 kronor."

Ok, kan någon ge mig en snabblektion i hur reglerna kring elitlicensen fungerar? Om AIK behöver låna ihop pengar för att täcka upp förlusten, hur kan då ha kvar sin licens när Trelleborg (enligt artikeln) klarade sin licens först nu när R.A gick in med kontanter?
AIK har tillgångar som inte är likvida medel. Det kan till exempel vara träningsanläggning, spelarkontrakt mm.
För att betala löpande verksamhet måste de ha likvida medel. De tar då ett lån som tillsammans med övriga skulder inte överstiger tillgångarna.
Citera
2010-02-16, 23:00
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rigbo
AIK har tillgångar som inte är likvida medel. Det kan till exempel vara träningsanläggning, spelarkontrakt mm.
För att betala löpande verksamhet måste de ha likvida medel. De tar då ett lån som tillsammans med övriga skulder inte överstiger tillgångarna.

Ok, det kan man då göra tills dess att lånen överstiger tillgångarna? Efter ett tag måste de ju börja tvångssälja av sina tillgångar kan man tycka.
Citera
2010-02-17, 00:27
Medlem
Moon The Loons avatar
Fan hur länge ska detta få pågå? Jävla lingonland!

http://www.svenskafans.com/fotboll/artikel.asp?id=341512
Citera
2010-02-17, 00:39
Medlem
Worezs avatar
Nu har alltså AIK 17 hemmamatcher mot övrigas femton. Det är något som luktar i korridoren hos SvFF=AIK.
Citera
2010-02-17, 00:55
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Worez
Nu har alltså AIK 17 hemmamatcher mot övrigas femton. Det är något som luktar i korridoren hos SvFF=AIK.

Åh. Den. Tror du sitter på ett fett scoop här. Kontakta kvällstidningarna omedelbums och din framtid är gjord!

Åsna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in