2010-09-27, 23:26
Medlem
Roedoress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazard simpson
Ni kan vara lugna alla gnagare. Ni kommer klara er. Blir inte ens kval.

Om dom fortsätter spela som dom gjorde idag ska fanimej inte Gefle, Halmstad och Åtvid vara några problem. För dom måste vi sno poäng av, alla 9 helst.

Spelar ju ingen roll om vi tar 6 pinnar mot dif och elfsborg om vi torskar mot dom som vi ska hålla bakom oss.
Citera
2010-09-27, 23:27
Medlem
Tyvärr, men Aik kommer inte åka ur Allsvenskan. Man må ha varit jävligt dåliga (dock inte idag verkar det som) men det finns en hel hop av lag som är sämre. Ni kan vara lugna.

Tyvärr.
Citera
2010-09-28, 00:09
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreddishS
Fyfan AIK... Vi har några som presterar i världsklass (Bangura, Flavve, Backman)

Du har inte sett så många matcher utanför den svenska gränsen va?
Citera
2010-09-28, 00:23
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roedores
Tar du och tittar i tabellen en gång till för säkerhets skull. Jag menar, hallå du har fel.

hallå åtvidaberg har spelat en match mindre och har en poäng mindre. Pinsamt det stora farliga kaxiga sthlms laget, ligger efter små bondlag som trelleborg, gais, mjällby och snart kanske åtvidaberg.

superettan nästa år då gnagis?
Citera
2010-09-28, 00:35
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
hallå åtvidaberg har spelat en match mindre och har en poäng mindre. Pinsamt det stora farliga kaxiga sthlms laget, ligger efter små bondlag som trelleborg, gais, mjällby och snart kanske åtvidaberg.

superettan nästa år då gnagis?
Hallå borde inte du springa tillbaka till därifrån du kom? Där kanske du har nått vettigt att säga?
Citera
2010-09-28, 12:08
Medlem
ubersantas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Tack för en nyanserad matchrapport som jag kan skriva under på (utom en sak, utvecklar nedan).

Eftersom jag inte sett speciellt många av MFF:s matcher (utöver senaste Skånekampen) och i princip bara fått info om hur de spelat genom tidningar och skribenter här hade man ju förväntat sig en sanslös press och ett IFK som knappt skulle ha bollen. Men så såg det ju inte alls ut så nu börjar man, som någon skrev, undra lite över t ex Vapendragares rapporter... Vi blev mer utspelade mot MFF förra året än vi blev i går.

Tillbaka till det jag inte håller med om i ubersantas inlägg då. Det där med att vi inte kan göra mål på annat sätt än med långbollar på Hysén. Förra året gjorde vi 53 mål, Hysén stod för 18 av dem. I år har vi hittills gjort 36 mål, Hysén har stått för 8 av dem. Finn ett fel.

/feldgrau

I matchen förra året var MFF mycket mer dominant. Det var en otroligt frustrerande match - det kommer jag mycket väl ihåg.

Jag trodde att MFF skulle pressa mer (dock aldrig någon stor dominans), men IFK är ett bra lag, dessutom märker man att fler allsvenska lag har lärt sig hur man spelar mot MFF; man sätter stor (hög) press på mittfältsmotorn Ivo. När han är hårt pressad blir det svårare att rulla bollen snabbt.

Det MFF är bättre på i år jämfört med tidigare år är dom snabba omställningarna. Tidigare kändes det som att MFF ansåg sig vara ett för "fint" lag för att köra med snabba spelomvändningar och kontringar. Anfallen skulle helt enkelt byggas upp på ett fint och metodiskt sätt.

Lägg därtill att vi har flera vassa målskyttar, bättre självförtroende, och genast har vi receptet på framgången.

Det har dock aldrig varit tal om ett lag som är dominerande och kan köra över vilket motstånd som helst bara för att vi heter iff iff.

edit: ta Vapendragare med en nypa salt. han kan ju faktiskt vara en av dom som står med ryggen mot plan hela matchen för att elda på kidsen alternativt en av dom som står längst fram och stirrar på bortaklacken och räcker fingret matchen igenom
Citera
2010-09-28, 13:19
Medlem
jansdieters avatar
Helvete. Skrev ett långt jävla inlägg som försvann angående matchen igår. Det får bli en + och - lista istället.

+ Bangura - En klass för sig. Kanske det bästa jag någonsin sett på Råsunda. Får ju våta drömmar av bara tanken att se han med en bättre omgivning.

+ Helgi - Gör en strålande insats. Städar och sliter som inihelvete på mittfältet. Jag tror personligen att Helgi bara kommer växa och växa. Han och Dulee är ett klockrent mittfältspar.

+ Backman - Fortsätter att imponera och gör en stark insats. Ser väldigt homogen ut i sitt spel. Bådar gott.

+ Flavio - Börjar någon sorts av form närma sig? Det får vi hoppas om vi vill stanna kvar.

- Nils-Eric Benstomme. Allvarligt talat. Att bära kaptensbindeln och att varken synas, höras eller slå en korrekt pass under första 45 är under ALL kritik. Hänger inte alls med när Heif gör omställningar. För dålig, för dålig fysisk status, för dålig inställning. Skämmes tamefan.

- RÅP. Ja, RÅP är ingen naturlig mittback, men att gå bort sig som han gör stundtals defensivt är riktigt dåligt. Kenny Pavey får ju stundtals agera ytterback, mittback och yttermittfältare på samma gång. Han gör iofs heller ingen bra insats.
RÅPs uppspel får ju en att drömma om Nicklas Carlssons indianare igen.

- Viktor Lundberg. Har framtiden för sig och krigar bra. Men nu måste det väl fan stå klart att han inte har något på en ytterplats att göra? Vet inte hur många bollar han får serverade perfekt på fötterna som han förvaltar så extremt dåligt. Man ser nästan ambivalensen i hans ögon. Han måste våga bryta in i banan och utnyttja det han är bra på, dvs skjuta.
Vågar också påstå att en Özkan i speldugligt skick (heh....) hade påsat minst en igår. Var ju öppen gata på högern hela matchen.

Nu blir det ett äckligt, hemskt och lite mer hemskt derby på söndag. Jag mår redan nu fysiskt och psykiskt dåligt.
Citera
2010-09-28, 14:45
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jansdieter
RÅPs uppspel får ju en att drömma om Nicklas Carlssons indianare igen.

Ganska lustigt att läsa som göteborgare, med tanke på att nu när Råttan har gått in som ordinarie mittback tillsammans med Ragnar, istället för Hjalmar, Gurra eller någon annan, så har vi plötsligt fått ett spelande mittbackspar som inte går bort sig. NC måste ha utvecklat sitt passningsspel enormt, med tanke på att AIK sålde honom för att han var för dålig med bollen.

/feldgrau
Citera
2010-09-28, 16:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Ganska lustigt att läsa som göteborgare, med tanke på att nu när Råttan har gått in som ordinarie mittback tillsammans med Ragnar, istället för Hjalmar, Gurra eller någon annan, så har vi plötsligt fått ett spelande mittbackspar som inte går bort sig. NC måste ha utvecklat sitt passningsspel enormt, med tanke på att AIK sålde honom för att han var för dålig med bollen.

/feldgrau

Glöm heller inte bort att NC är en riktig kämpe och sliter i 90 minuter för laget! Så otroligt skönt att se honom istället för Hjalmar Träben. Men det jag tänkte på var väl också att Hjalmar måste väl fått instruktioner från Rehn eller Olsson att slå dom där jävla långbollarna? Jag menar VARJE "anfall" dom senaste matcherna Hjalmar spelat har det börjat med en långboll upp mot Stiller/Tobbe som stått helt själv och blivit av med bollen.
Citera
2010-09-28, 17:34
Medlem
a.e.gs avatar
Bangura 2 klar nu, blir trevligt nästa säsong.
I Allsvenskan förhoppningsvis...

http://fotboll.expressen.se/allsvenskan/1.2153842/aik-har-gjort-klart-med-ny-bangura
Citera
2010-09-28, 18:21
Medlem
Shuyins avatar
Helt knäckt i Solna kylan i går kväll. Vi spelade ju bra! Men... det vill sig inte framför mål, vilket leder till att Helsingborg effektivt utnyttjar minsta lilla de får offensivt. Rättvist hit och dit, laget som gör flest mål vinner rättvist så är det. Men trots det bittert och tungt.

Dock, om spelet håller i sig så bör vi kunna vinna någon match framöver och klara oss kvar, och börja om på ny kula 2011... men ingenting är tamigfan säkert.
Citera
2010-09-28, 20:43
Medlem
Nu vinner Åtvidaberg också, förvånar mig inte om dom spöar Helsingborg i nästa omgång.
Dock kul att alla som inte är AIKare i denna tråd säger att vi ska vara lugna för att vi hållero ss kvar. Tänk om man kunde vara lika positiv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in