Det här var ju långt ifrån den roligaste matchen man har sett. Försvaret var riktigt stabilt och Atta var återigen bästa AIK:are. Offensivt däremot var det riktigt dåligt. Det fanns inget kombinationsspel och ingen tanke bakom någon passning. Det verkar inte som att laget har vant sig vid att Ivan inte spelar för oss längre. Jag ställer mig ytterst tveksam till vår formation. Bojan såg ganska vilsen ut och lång för långt ner i banan i andra och Kenny fyllde inte på speciellt. Alltså producerades det ingenting från den kanten i andra. Hade hellre velat se Kenny som högerytter så att vi hade kunnat hota i lite längre fram i banan.
Eguren är helt vilse i den släpande anfallspositionen som han spelar i. I andra fick han flytta ner lite i banan men var inte mycket bättre där. Efter att ha sett tre matcher med Eguren nu har jag kommit fram till att han är en sämre fotbollsspelare än Ortiz
Bäst på plan var inte helt oväntat Tobias Grahn. Fruktansvärt säker med boll och missade knappt en passning. Ledde laget på ett jäkligt bra sätt.