2010-03-23, 12:13
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Häcken spöar IFK och diskussionen leds in på AIK:s publiksiffror.

Kan vi inte prata om fotboll istället?

T.ex. vad tror malmöiter om kvällens match mot ÖSK? Hur ser planen ut där?

Har inte sett planen själv, men enligt rapporter ska den se riktigt bra ut.

Angående matchen så har jag faktiskt inte tänkt särskilt mycket på den. Fokus idag är tifot. Men om jag får gissa så tror jag att vi vinner med 1-0.

Edit: Ah, där kom det ju upp bilder.
Citera
2010-03-23, 12:14
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St_Hubbins
Planen ser ut som en fotbollsplan ska se ut, se och lär resten av Sverige.
http://blogg.sydsvenskan.se/wiman/2010/03/22/utklassningsseger-for-malmo/

Ofere tillbaka efter skada, hans tyngd saknades i gaismatchen. Är dock inte helt säker på om han startar.

Se och lär...? Ni har ju haft snöfritt längre än vad resten av Sverige haft.
Citera
2010-03-23, 12:16
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri

Det var snö här nere för lite drygt två veckor sen. Och som sagt, det ska gå att klara hålla en fotbollsplan någorlunda fin, trots snö.
Citera
2010-03-23, 12:19
Medlem
St_Hubbinss avatar
Citat:
Förvisso, men jag skulle bli förvånad om någon annan kubb lägger ner mer tid på att vårda sin gräsmatta än vad vi gör.
Citera
2010-03-23, 12:24
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Har inte sett planen själv, men enligt rapporter ska den se riktigt bra ut.

Angående matchen så har jag faktiskt inte tänkt särskilt mycket på den. Fokus idag är tifot. Men om jag får gissa så tror jag att vi vinner med 1-0.

Edit: Ah, där kom det ju upp bilder.

Ja den ser ju helt godkänd ut. Grattis. Tror också MFF fixar biffen ikväll. ÖSK kan vara giftiga på plasten på Berhns men har inte mycket att hämta på bortaplan. Har ni någon ny ung förmåga på gång som spås bli "näste Zlatan"?
Citera
2010-03-23, 12:29
Medlem
RobEngströms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
När jag gick med min brorson så kostade hans biljett till minikaminerna 100kr, så var du hittar 90kr biljetterna vet jag inte. Annars har du våra säsongskostnader nedan, priser endast för medlemmar:

Nu kan ju jag tycka att den här diskussionen passar bättre i supportertråden och man måste ändå få påpeka att bajen måste ha det sämst när det gäller säsongsplåtar.

Jag får helt andra priser när jag tittar på ticnet,
http://www.ticnet.se/html/evinfo.htmI?CNTX=2415137&l=SE&C=
Citera
2010-03-23, 12:34
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Ja den ser ju helt godkänd ut. Grattis. Tror också MFF fixar biffen ikväll. ÖSK kan vara giftiga på plasten på Berhns men har inte mycket att hämta på bortaplan. Har ni någon ny ung förmåga på gång som spås bli "näste Zlatan"?

Malmö brukar ha rätt lätt mot Örebro också.

Nja, någon spelare med de kvalitéer och spelstil som Zlatan hade, finns det ingen. Däremot verkar de flesta av de yngre talangerna ha en väldig tro på sig själv och vinnarskalle. Uppfriskande att höra.

Den det hypas mest kring är förstås Gische. Själv är jag lite tveksam, då jag faktiskt inte alls tycker han är särskilt duktig. Men vi får se, antagligen går han till sommaren ändå.
Citera
2010-03-23, 12:42
Medlem
Citat:

Spela roll, var kallare i Skåne i år än i norr förra året och planerna såg ju ungefär likadana ut då utanför Skåne som de gör i år. Handlar inte om det utan resurser och prioriteringar. Tycker att både Malmö och HIF ska ha credd för sin insats med gräset och bör ses som föredöme för kommande år, måste till en ändring för som det är just nu gynnas bara grisfotbollen vilket inte är positivt på nåt sätt och ger mindre publik/pengar. Trelleborg ligger längst söderut av alla skåneklubbar och deras plan ser ut som skit just eftersom de likt många andra klubbar inte tar sitt ansvar så att försöka få det till att det skulle vara så enkelt i Skåne är bara löjligt.

Härligt med två lag som vill spela längs marken idag på en matta som tillåter det och tifot ska bli riktigt kul att se. Nu kör vi!
Citera
2010-03-23, 12:59
Medlem
LastCaresss avatar
Haha, rätt roligt. Någon som vill köpa?

http://www.blocket.se/halland/Allsvenskt_fotbollslag_av_tveksam_kvalitet_2644172 6.htm?ca=20&w=1
Citera
2010-03-23, 13:13
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Även om du inte tycker att det var straff så är din beskrivning av sistuationen en klockren straff.

Precis, avsikten spelar ingen större roll, Lind har naturligtvis inga planer på att fälla Hysén men han gör det likväl och då ska det vara straff enligt regelboken.

/feldgrau
Citera
2010-03-23, 13:21
Medlem
Ursäkta min måhända infantila fråga; men finns det inte en egen tråd för supportersnack? Det är väl helt uppenbart att drygt 4.000 är en förjävlig siffra, själv tippade jag 9.213, så jag förstår inte varför alla AIK:are skall ge sig den på att försöka försvara spektaklet (?) Men hursom - är det inte jäkligt märkligt att diskussionen i denna tråd berör detta ämne till så pass mycket högre grad än det faktum att guldfavoriten IFK åkte på smisk igår? Det kanske är flest djurgårdare bosatta här, de är väl de enda man kan förstå om de tycker att det är mer intressant att leta fel/problem med AIK än hur det går i själva serien.
Citera
2010-03-23, 13:35
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobEngström
Jag får helt andra priser när jag tittar på ticnet,
http://www.ticnet.se/html/evinfo.htmI?CNTX=2415137&l=SE&C=

Ja, det verkar inte dumt det där.
Jag köpte i luckan och antar att det var därför jag fick pröjsa 100 pix då. Sen tillkommer kostnaden för kikare om man vill sitta på de sektionerna som kostar 90kr.
Alltså, dom muddrar ju inte ens en om man går in där med glasflaskan i handen för dom vet att inte ens Patrik Bodén skulle komma fram till gräset därifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in