Gnaget lika mediokra som man förväntat sig, men inte ens jag trodde att dom skulle få vara nöjda med oavgjort hemma mot Mjällby. Sett till chanserna skulle ju Mjällby ha vunnit matchen. Skönt att Häcken gjorde det dom skulle också
Och HeIF har som vanligt domarna med sig i inledningen, precis som förra året
Tobbe Grahn var riktigt bra i matchen mot AIK. Att han sen efter sitt byta skämde ut sig är en annan sak. 0-0 mot ett svagt AIK kan anses som godkänt för Mjällby.
Inget imponerande av AIK här inte, nej. Tyckte det var rätt dåligt överallt förutom försvaret som väl var okej, Euguren känns ju totalt onödig och jag förstår inte varför AIK ska ha honom nu bara till sommaren och ta upp plats och sen behöva spela in en ny spelare där för resten av säsongen. AIKs målvakt kändes ju inte speciellt säker heller, några riktiga missar, solklart rött på Mutumba också, vad gör domaren? Och AIKs publiksiffra?! 17000 på premiären efter ett guld, sämst på 10 år sa väl kommentatorn, och då var hemmapremiären efter en bortamatch, pinsamt.
Riktigt kul att Grahn är tillbaks till Allsvenskan igen, skön lirare, till skillnad från Rydström och Bojan och alla andra mediafjantar.
Självklart ska turlaget #1 heif få med sig 3 poäng också efter den dummaste utvisningen på länge.
Tåg kl 14.00 imorn då mot GBG, känns väl inte allt för säkert men vi får se..
edit: någon som har någon bild på AIKs tifo? missade det men det var väl någon här innan matchen som sa att det skulle bli riktigt grymt?
Senast redigerad av Casaba 2010-03-14 kl. 16:41.
Mjällby var väl lite bättre än AIK idag, även om AIK åt sig in i matchen ju längre in den gick. Vi saknar verkligen Dulee på mittfältet, Tjerna är generellt bra, men har inte Dulees speluppfattning eller passningsspel. Mutumba var helt misslyckad idag och ska vara glad att han inte fick rött för armbågen, det här är inte hans underlag, men lite mer får man ändå förvänta sig.
Försvaret såg stabilt ut, och Atta var riktigt bra igen (dessutom svarade både Atta & Karlsson för var sin klassbrytning), men jag är ändå lite tveksam till Pavey på kanten, han är bättre på mittfältet där hans speed och inlägg kommer mer till sin rätta. Eguren är fortfarande vilse och verkar inte klara av det fysiska spelet just nu, jag har lovat mig själv att avvakta tills han iaf spelat 3-4 seriematcher för AIK, men jag hoppas verkligen han blir bättre.
Anfallet däremot är alldeles för isolerat, det är nästan tragiskt hur lite vi skapade där. Flavio är för klen fysiskt för att spela själv på topp. Engblom däremot var ganska pigg och jag tycker det är synd att han inte fick mer bollar att jobba med.
Maanoja var väl godkänd, inte så mycket att göra och var liiite bättre på sina utsparkar, dock lite osäkrare i luften. Dock så är det väldigt tydligt att anledningen till att AIK släppte in så få mål förra året är försvaret och inte målvakten. Maanoja har inte tvingats till en enda svettig räddning på de två senaste matcherna, idag var det ju 15 ben i vägen varenda gång MaIF hade skottläge.
Om jag vore Stahre så hade jag placerat Tjerna på bänken och haft Eguren centralt istället, med Engblom/Flavio på topp, och om Özkan gör comeback inom kort så spela med honom istället för M9, annars flytta upp Pavey på Mutumbas position och ha Lorentzson på kanten när han kommer tillbaks.
Dvs gå tillbaka till det gamla spelsystemet.
Angående Grahn så tycker jag att det är så synd att man först är imponerat över hans spel för att sedan hata killen så innerligt, vem fan tror han att han är? Man hade verkligen lust att hiva något i skallen på honom när han började göra slängkyssar mot publiken (även om det bara var en impuls). Jag förstår verkligen att han åkt ut ur klubb efter klubb.
Senast redigerad av Viking- 2010-03-14 kl. 16:58.
Ingen bra match från AIK:s sida, men vad kunde man förvänta när planen är på gränsen till "ospelbar"; såg nästan värre ut nu än det var mot IFK. Ordet "grisfotboll" får verkligen en ny innebörd efter den här matchen.