2010-04-05, 18:03
Medlem
hurvardetnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av selvovic
Hur mycket får man för kvalspel till CL? Tar man sig in i gruppspel stämmer påståendet säkert, men jag har svårt att se hur ens ett AIK i form ska lyckas ta sig dit.

Nej inte med dagens form, men det är en bit dit än till kval.
Göteborg var ganska nära i fjol så varför inte AIK i år?
Det spelar mindre roll vilket lag som går till CL, det vore bra för svensk fotboll i stort om något lag gick vidare till CL.
Citera
2010-04-05, 18:08
Medlem
hurvardetnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amex88
Ser ju inte trevligt ut för något av Stockholmslagen
men skulle inte AIK "prenumerera" på gulden de kommande 5 åren och skaffa sig enormt med europa erfarenhet?

Jag har aldrig sagt att AIK skulle "prenumerera" på något.
Men visst det ser just nu dystert ut för Stockholmslagen men serien är lång och serien sätter sej inte än på minst 10 omg.
Citera
2010-04-05, 18:11
Medlem
Meanmachines avatar
AIK har ändå skrapat ihop mer poäng än de har förtjänat, kan vara viktigt i slutändan.
Citera
2010-04-05, 18:11
Medlem
Härligt av ÖSK, hoppas den pissiga trenden från de två senaste matcherna vänder permanent nu. 1-2 kvalitetsvärvningar till och man kan på allvar kämpa om guldet! Undrar dock om ekonomin till det finns?
Citera
2010-04-05, 18:12
Medlem
benzins avatar
Citat:
men skulle inte AIK "prenumerera" på gulden de kommande 5 åren och skaffa sig enormt med europa erfarenhet?

Det var något nytt, källa på det? Pajas.

Förövrigt riktig dålig insats av AIK igen, inte helt oväntat dock. Mutumba helt under isen, bojan funkar inte på kanten och Manooja fortsätter sprida osäkerhet. Känns som att vi ska vara glada ifall vi når en top 10 placering i år.
Citera
2010-04-05, 18:12
Medlem
Amex88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hurvardetnu
Jag har aldrig sagt att AIK skulle "prenumerera" på något.
Men visst det ser just nu dystert ut för Stockholmslagen men serien är lång och serien sätter sej inte än på minst 10 omg.
Nej nej, men jag kommer ihåg att jag hörde det från någon innan serien startat
Jo jag vet, serien behöver gå lite längre och just nu känns det nästan som ett lotteri med usla planer och dåligt väder.

Men med tanke med den hybrisen man fick utstå förra säsongen så måste man få kasta lite lite skit
Citera
2010-04-05, 18:13
Medlem
Citat:

Är säsongen slut?
Citera
2010-04-05, 18:23
Medlem
Citat:

Kastar sten i eget glashus? Djurgården sa väl innan starten 2009 med sin nya 4-3-3 formation att dom hade en bra och långsiktig plan på hur dom skulle dominera Allsvenskan inom 5 år och spela en sprudlande offensiv fotboll. Har dock inte gått 5 år än men det ser inte speciellt ljust ut
Citera
2010-04-05, 18:24
Medlem
Rubarth23s avatar
Fy fan, allt är så jävla dåligt nu. Jag orkar inte med en till 2004-säsong.
Citera
2010-04-05, 18:43
Medlem
Cruachans avatar
Undra var alla urgnagare som Viking- och gunseng2 försvann? Inte sett någon av dem på flera veckor. Kan vi hoppas på att vara helt fria från gnagare i tråden när säsongen är över?

Citera
2010-04-05, 18:46
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Till aiks försvar (det är nog första gången jag skriver det, men det gäller att alla supportrar är en enad front mot fotbollsförbundet) när var avspark idag?

Fotboll ska spelas: Måndagar kl 19, Onsdagar kl 19 (derbyn kl 20), Söndagar kl 16. Inga andra tider om det inte gäller internationella turneringar.

Det var nog smart av hockeyn och fotbollen att tajma in detta. Hade hockeyn gått som vanligt kl 16 så hade det ju inte direkt varit mer folk ute i vintervädret... Nu flyttade hockeyn till 18.30 och fotbollen en timme tidigare. Den som tjänade mest på det var nog fotbollen.
Citera
2010-04-05, 18:48
Medlem
Vuxenkos avatar
Hmm är det mesta jag har att säga om dagens match.

Finnjäveln i målet är ett träben, på tok för långsam och ruskigt osäker.
Bojan sög på bollen som om det var hans egna.
Mutumba gör samma fint hela tiden och kan inte skjuta.

Tycker Atta, Pertan, Lorentzon är dom enda godkända idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in