2018-06-20, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Jimmy Durmaz har vittnat om just detta. När det var klart att Sverige skulle spela VM hade Durmaz och Zlatan kontakt och Durmaz sade något i stil med "häng på i VM!" medan Zlatan ödmjukt svarade "nej, åk ni och njut."

Fast han förlorar ju ingenting på att säga så när han redan bestämt sig. Ponera att han för länge sen bestämde sig för att inte spela VM av anledningen att istället kunna få maximal exponering i Ryssland och casha in som reklampelare. Då är det logiskt att hela tiden hinta om comeback och parasitera på det svenska landslaget. Och då är det logiskt att säga till Jimmy Durmaz att han självklart gör det av helt ädla skäl.

Vill nästan inte tro så illa om folk, men med tanke på vad Zlatan visat upp verkar detta scenario inte osannolikt.
Citera
2018-06-20, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rdeals
Zlatan har tyvärr blivit ett stort jävla skämt.

Såg den här intervjun med VISA först nu, där han står på scen och svarade..

Vad är detta? "My team is VISA" 😂 Pratar på knagglig engelska och står å skruvar på sig oroligt, sedan nervösa försök till att blidka fånarna på plats, som utan reflektion skrattar så fort det sägs något, vilken parodi..

"Och jag har gjort mer för Sverige än vad någon annan individ har gjort i hela historien. Så enkelt är det. Det är ingenting jag snackar skit om. Faktan är där."

- Ja, med den kommentaren så har han verkligen satt sig i pajasfacket..
Senast redigerad av sportnorden12345 2018-06-20 kl. 14:47.
Citera
2018-06-20, 14:57
Medlem
DiegoRostas avatar
Går att läsa i expressen att Zlatan jämför sig själv med Putin. Tror expressen stavade fel dom menar putain. För de är en putain han blivit. Jävla lallare och pajas.
Citera
2018-06-20, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordBanister
Fast han förlorar ju ingenting på att säga så när han redan bestämt sig. Ponera att han för länge sen bestämde sig för att inte spela VM av anledningen att istället kunna få maximal exponering i Ryssland och casha in som reklampelare. Då är det logiskt att hela tiden hinta om comeback och parasitera på det svenska landslaget. Och då är det logiskt att säga till Jimmy Durmaz att han självklart gör det av helt ädla skäl.

Vill nästan inte tro så illa om folk, men med tanke på vad Zlatan visat upp verkar detta scenario inte osannolikt.

Håller med, han verkar ju inte bry sig ett dugg.. Trodde att Lasse Richt var hans polare, ändå drar han igång snacket om att han fortfarande bestämmer i landslaget bara dagar innan VM och gör Lasse Landslagschefs jobb krångligare, istället för att ge sin vän lugn och ro inför hans sista mästerskap med Sverige..

En annan sak jag har tänkt på och nämnt förut är oroligheterna i Malmö som pågått en längre tid, där har han haft ett gyllene tillfälle att kliva in och göra något bra för samhället, som en stor förebild/"Gud" för många invandrarungdomar..

Istället drar han igång och anklagar en tidigare lagkamrats farsa för rasism och uppger att han var polis.. Som att skicka bränsle på elden i motsättningarna bland ungdomar och polis i staden, å bara några dagar efter detta var det någon bomb som gick av utanför polishuset i Malmö.. Inget som Z kan lastas för, men det där uttalandet lugnar inte direkt ner "kidsen" i deras polishat..
Senast redigerad av sportnorden12345 2018-06-20 kl. 15:13.
Citera
2018-06-20, 15:10
Medlem
DiegoRostas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiegoRosta
Går att läsa i expressen att Zlatan jämför sig själv med Putin. Tror expressen stavade fel dom menar putain. För de är en putain han blivit. Jävla lallare och pajas.
Glömde länk https://www.expressen.se/sport/fotbollsvm/zlatans-utspel-jag-ser-mig-som-en-putin/
Citera
2018-06-20, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Håller med, han verkar ju inte bry sig ett dugg.. Trodde att Lasse Richt var hans polare, ändå drar han igång snacket om att han fortfarande bestämmer i landslaget bara dagar innan VM och gör Lasse Landslagschefs jobb krångligare, istället för att ge sin vän lugn och ro inför hans sista mästerskap med Sverige..

En annan sak jag har tänkt på och nämnt förut är oroligheterna i Malmö som pågått en längre tid, där har han haft ett gyllene tillfälle att kliva in och göra något bra för samhället, som en stor förebild/"Gud" för många invandrarungdomar..

Istället drar han igång och anklagar en tidigare lagkamrats farsa för rasism och uppger att han var polis.. Som att skicka bränsle på elden i motsättningarna bland ungdomar och polis i staden, å bara några dagar efter detta var det någon bomb som gick av utanför polishuset i Malmö.. Inget som Z kan lastas för, men det där uttalandet lugnar inte direkt ner "kidsen" i deras polishat..

Ja, inte för att man kan kräva det men det hade förstås varit klädsamt med en markering där. "Lugna er", liksom. Det jag lastar honom desto mer för är att han spelar rasistkortet. Det är ju fan helt otroligt att han spelar offer. Han verkar leva kvar i 2005 då han checkade ut från verkligheten och började leva i skyddad verkstad.
Citera
2018-06-20, 15:55
Medlem
Citat:
Ja, inte för att man kan kräva det men det hade förstås varit klädsamt med en markering där. "Lugna er", liksom. Det jag lastar honom desto mer för är att han spelar rasistkortet. Det är ju fan helt otroligt att han spelar offer. Han verkar leva kvar i 2005 då han checkade ut från verkligheten och började leva i skyddad verkstad.

Det behöver inte vara mer än så, "Lugna er", som sagt inget man kan kräva, men vore inte tidskrävande och något bra för samhället å sin hemstad där många invandrarungdomar ser upp till honom..
Citera
2018-06-20, 16:03
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Såg den här intervjun med VISA först nu, där han står på scen och svarade..

Vad är detta? "My team is VISA" 😂 Pratar på knagglig engelska och står å skruvar på sig oroligt, sedan nervösa försök till att blidka fånarna på plats, som utan reflektion skrattar så fort det sägs något, vilken parodi..

"Och jag har gjort mer för Sverige än vad någon annan individ har gjort i hela historien. Så enkelt är det. Det är ingenting jag snackar skit om. Faktan är där."

- Ja, med den kommentaren så har han verkligen satt sig i pajasfacket..

Han verkar förstå hur man som invandrare ska göra sig populär hos svenska folket.

Finns det någon länk till VISA-reklamen eller var säger han detta någonstans?

Finns det någon svensk motsvarighet på det där fenomenet? Björn Borg var också knölig på sin tid, men han var nog mest mån om att få rejält betalt. Kan inte minnas att han drog några sådana här haranger att "han satte Sverige på kartan". Ingen...?

Citat:

Jag håller med dig. Man kan inte kräva av honom att han ska göra politiska ställningstagande eller "städa" samhällsproblem, men han kan hållas ansvarig för att förvärra situationen.

Citat:
Ursprungligen postat av libertay
Också intressant att så fort Zlatan lämnat en klubb så har dessa klubbar gått bättre i CL. T.ex. Inter som vann CL säsongen efter Zlatan lämnade för Barcelona. PSG började också prestera bättre i CL när Zlatan försvann.

Sanningen är att Zlatan är en äkta choker med svagt psyke som endast kan gör bra matcher mot dåligt motstånd utan press (t.ex. mitten/bottenlag eller i träningsmatcher).

Även svenska landslaget. När han gick på sin bojkott så vann vi över Spanien och Nederländerna vill jag minnas och fort som tusan avbröt zlatten sin bojkott. "Tänk om de inser att de inte behöver mig..."

Även nu när han slutat i landslaget så går det bättre igen.
Citera
2018-06-20, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Finns det någon länk till VISA-reklamen eller var säger han detta någonstans?

Det var någon som länkade till den där "Putin-artikeln" lite senare här i tråden..

I den fanns även VISA-klippet, som är några dagar gammalt..
Citera
2018-06-20, 16:51
Medlem
Citat:
Han verkar förstå hur man som invandrare ska göra sig populär hos svenska folket.
Inte för att vara petig men Zlatan är inte invandrare. Han är svensk - dock inte etnisk svensk.
Citera
2018-06-20, 17:28
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Det var någon som länkade till den där "Putin-artikeln" lite senare här i tråden..

I den fanns även VISA-klippet, som är några dagar gammalt..

OK, tack.

Citat:
Ursprungligen postat av kaxium
Inte för att vara petig men Zlatan är inte invandrare. Han är svensk - dock inte etnisk svensk.

Hur definierar du svensk?
Citera
2018-06-20, 18:17
Medlem
Citat:
OK, tack. Hur definierar du svensk?
Svensk = född i Sverige.
Etnisk svensk = född i Sverige av två föräldrar födda i Sverige. Samma definition som SCB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in