2013-11-24, 00:43
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Måste vara jobbigt för Zlatan att han är den ende spelaren i PSG som garanterat inte kommer att spela VM.
Tror han kommer spela Vm 2018.
Citera
2013-11-24, 11:50
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Varför tror du det?
Citera
2013-11-24, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore

Nja, 37 år då...man kan ju hoppas. Men tror inte på det. EM 2016 sen tack och hej!
Men man vet ju aldrig, tänk om vi har ett jättelag på G? Det är ju normalt snabbheten som går ner och den lever han ju knappast på!
Citera
2013-11-24, 21:50
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flirk
Nja, 37 år då...man kan ju hoppas. Men tror inte på det. EM 2016 sen tack och hej!
Men man vet ju aldrig, tänk om vi har ett jättelag på G? Det är ju normalt snabbheten som går ner och den lever han ju knappast på!
Han ar 36 da. Fyller under hosten.
Citera
2013-11-25, 20:44
Medlem
Om vi räknar med att Zlatan spelar åtminstonde 2016 ut. Hur många tränings, kval och tävlingsmatcher kan han tänkas ha kvar då i landslaget?

Ska bli intressant att se vad målrekordet landar på. Skulle han landa på över 70 landslagsmål så är han topp 10 genom tiderna i den typen av rekord. Det kanske är lite för optimistiskt men samtidigt så har han ju verkligen öst in mål i blågult de senaste 2-3 åren.
Citera
2013-11-25, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryffel
Om vi räknar med att Zlatan spelar åtminstonde 2016 ut. Hur många tränings, kval och tävlingsmatcher kan han tänkas ha kvar då i landslaget?

Ska bli intressant att se vad målrekordet landar på. Skulle han landa på över 70 landslagsmål så är han topp 10 genom tiderna i den typen av rekord. Det kanske är lite för optimistiskt men samtidigt så har han ju verkligen öst in mål i blågult de senaste 2-3 åren.

6-12 per år? 30 st kanske? 15 mål... 63 mål på 126 matcher.
Citera
2013-11-26, 11:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Eh va? Ta fram den statistiken i så fall. För som det är nu är Zlatan som sagt den bästa målskytten sett till landslag tillsammans med klubblag av spelarna på din lista.
Med nöje...

Henrik Larsson: 471 mål
Andriy Shevchenko: 380 mål
Samuel Eto'o: 350 mål
Thierry Henry: 350 mål
Zlatan Ibrahimovic: 334 mål

Det blir liksom lite svårt att hävda att Zlatan är "bättre" om man tittar till statistiken ovan.
Smidigt att sitta och ljuga med andra ord

Citat:
Fast de två viktigaste grundläggande egenskaperna för en spelare i den positionen är just målsinnet och hur bra framspelare man är. Alltså hur mycket poäng man är kapabel att producera till ett lag. Sedan kan ens fysik, press, targetspel vara bra med, men det är mer sekundärt.
Och då antar jag att du förhoppningsvis vet om att Henry. Eto'o inte direkt var en släpande forward som Zlatan? Med tanke på att det finns trequaristas som skall sköta assisten, så är det inte direkt en nödvändighet att anfallen ska göra assists i första hand utan mål som sagt.
Citera
2013-11-26, 14:41
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tippu
Med nöje...

Det blir liksom lite svårt att hävda att Zlatan är "bättre" om man tittar till statistiken ovan.
Smidigt att sitta och ljuga med andra ord

Och då antar jag att du förhoppningsvis vet om att Henry. Eto'o inte direkt var en släpande forward som Zlatan? Med tanke på att det finns trequaristas som skall sköta assisten, så är det inte direkt en nödvändighet att anfallen ska göra assists i första hand utan mål som sagt.

Du är medveten om att Larsson gjorde mål i en pissliga, och att alla spelare utom Zlatan och Etoo har lagt av... Zlatan lär göra fler mål än Henry, och är således den relativt bästa då Larssons mål som sagt gjordes i en pissliga. Dessutom räknas väl målen i SE och AS med? Där har Larsson spelat mer än Z.

Du måste vara den enda som kan tycka att ett brett register är onödigt... Och inser du inte själv hur värdefull Zlatan är när han gör så mycket mål fast han inte enbart är en målskytt. Det är sannerligen ingen nackdel för Z, utan snarare hans största fördel i den här diskussionen. Jävla pajas.
Citera
2013-11-26, 14:57
Medlem
Skranks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tippu
Med nöje...

Vad är det där för en jädra lista? Vart har du fått statistiken ifrån eller har du hittat på det? Började kolla upp det lite snabbt och det finns ju inte en siffra som stämmer.

Larsson har exempelvis gjort 362 mål i klubblag/landslag. Zlatan 275, Eto'o 281, Henry 325. Ja, varenda siffra du skrivit är fel kort och gott.

EDIT: Snubblade över annan statistik idag som jag tyckte var mycket intressant nämligen assistligan i Champions League genom alla tider och där ligger Zlatan inte mindre än på andra plats vilket visar rätt tydligt att Zlatan är så mycket mer än en simpel striker.
Senast redigerad av Skrank 2013-11-26 kl. 15:36.
Citera
2013-11-26, 16:45
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrank
EDIT: Snubblade över annan statistik idag som jag tyckte var mycket intressant nämligen assistligan i Champions League genom alla tider och där ligger Zlatan inte mindre än på andra plats vilket visar rätt tydligt att Zlatan är så mycket mer än en simpel striker.

Statistik över assister i fotboll är totalt irrelevant eftersom denna statistik alltid är godtycklig. Det finns ännu inget oficiellt system för vad som räknas som en assist.

Jag har länge drivit tesen att man bör göra som i NHL. Är du näst sist på pucken så får du en assist. Oavsett om målskytten tar bollen från eget straffområdet och driver in bollen i mål.
Citera
2013-11-26, 16:54
Bannlyst
[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Du är medveten om att Larsson gjorde mål i en pissliga, och att alla spelare utom Zlatan och Etoo har lagt av...
Faktum kvarstår, Mellbergan nämnde att Zlatan gjorde betydligt fler mål än spelarna som jag presenterade i min lista och motbevisade honom...

Och då förmodar jag att vi kan likväl blunda för Zlatans mål i Frankrike, speciellt med tanke på hur standarden ser ut där enligt UEFA enligt din logik? När vi ändå igång så kan vi lika gärna blunda för vad han åstadkommit i Erdeviese, Serie A då ligorna inte var bland världens två främsta när han var i Italien (jag räknar ej in Calciopoli-säsongerna).

Du vet väl om att Henry är fortfarande aktiv?

Citat:
Zlatan lär göra fler mål än Henry, och är således den relativt bästa då Larssons mål som sagt gjordes i en pissliga. Dessutom räknas väl målen i SE och AS med? Där har Larsson spelat mer än Z.
Som sagt, i.o.m att Henry är fortfarande aktiv så kan han mycket väl dryga ut sin ledning gentemot Zlatan.

Citat:
Du måste vara den enda som kan tycka att ett brett register är onödigt... Och inser du inte själv hur värdefull Zlatan är när han gör så mycket mål fast han inte enbart är en målskytt. Det är sannerligen ingen nackdel för Z, utan snarare hans största fördel i den här diskussionen.
Vart har jag negligerat Zlatans framspelningar? Med tanke på att Hamrén har omskolat Zlatan till en 10:a och att han gör det bra även i PSG i samband med Cavanis ankomst så är det ingen fy skam.
Vad jag vill belysa är att det är knappast någon idé att ens lyfta fram assists mellan Zlatan och exempelvis Eto'o då dessa har helt olika roller på planen...

Citat:
Jävla pajas.
Med tanke på dina argumentationsfel som jag har anmärkt (syftar främst på Guidetti-tråden) så ska du akta dig för att dumförklara folk..

Citat:
Ursprungligen postat av Skrank
Vad är det där för en jädra lista? Vart har du fått statistiken ifrån eller har du hittat på det? Började kolla upp det lite snabbt och det finns ju inte en siffra som stämmer.

Larsson har exempelvis gjort 362 mål i klubblag/landslag. Zlatan 275, Eto'o 281, Henry 325. Ja, varenda siffra du skrivit är fel kort och gott.

Jag undrar snarare vart dina siffror kommer ifrån?

Vi får se om han får behålla sin andra plats under idag och imorgon
För det är ingen överlägsen ledning som Zlatan här...
Citera
2013-11-26, 16:57
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Statistik över assister i fotboll är totalt irrelevant eftersom denna statistik alltid är godtycklig. Det finns ännu inget oficiellt system för vad som räknas som en assist.

Jag har länge drivit tesen att man bör göra som i NHL. Är du näst sist på pucken så får du en assist. Oavsett om målskytten tar bollen från eget straffområdet och driver in bollen i mål.

Fast assist från samma turnering med samma regler är inte godtycklig. Förresten är det väl nästan bara i Italien som passningen måste vara öppnande?

Otroligt starkt av Zlatan. Ytterligare en merit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in