Citat:
Ursprungligen postat av
BarryHero
Ingen som vet säkert.
Min teori är att han känner att han redan upplevt två VM och fyra EM. Ingen annan i dagens VM-trupp har upplevt ett VM tidigare. Han vill unna dessa gossar den här chansen, framför allt när det var de som var med och tog Sverige till VM. Han vill inte gå in och krossa Isaac Kiese Thelins VM-drömmar helt enkelt.
Jimmy Durmaz har vittnat om just detta. När det var klart att Sverige skulle spela VM hade Durmaz och Zlatan kontakt och Durmaz sade något i stil med "häng på i VM!" medan Zlatan ödmjukt svarade "nej, åk ni och njut."
Man kan alltid hoppas, vill ju tro det bästa om folk, men det är inte direkt så han agerat inför VM, utan mest "strulat" och varit ett störningsmoment istället för att ge laget bästa möjliga förberedelser, lite på gränsen till landsförräderi faktiskt..
Det har ju varit likadant vid vinsterna mot Frankrike & Italien i VM-kvalet, att han måste lägga upp något för att han själv ska få uppmärksamhet, istället för att ta ett steg tillbaka och applådera lagets prestation, samt låta landslaget få stå i rampljuset..
Först var det skorna som skulle "hinta" om en comeback efter Frankrike, självklart visste han vad det skulle leda till, jäkligt fult enligt mig.. Efter Italien var det "Zweden", vilket mest var pinsamt, då alla vet att vi inte gått till VM på 12 år med Z i laget..
Va fanken, känner att jag blir jäkligt negativ mot Z, trots att jag alltid sett honom som en världsklasspelare och har "hyllat" hans klubblagskarriär, men hans agerande är raka motpolen till vad som behövs för att bygga ett LAG och det är liksom Sveriges enda chans för att kunna hävda sig, då vi inte har det individuellt bästa spelarmaterialet, utan är starka tillsammans..