2018-06-19, 19:13
Medlem
Rdealss avatar
Zlatan har tyvärr blivit ett stort jävla skämt.
Citera
2018-06-19, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av libertay
Också intressant att så fort Zlatan lämnat en klubb så har dessa klubbar gått bättre i CL. T.ex. Inter som vann CL säsongen efter Zlatan lämnade för Barcelona. PSG började också prestera bättre i CL när Zlatan försvann.

Sanningen är att Zlatan är en äkta choker med svagt psyke som endast kan gör bra matcher mot dåligt motstånd utan press (t.ex. mitten/bottenlag eller i träningsmatcher).

Vet att jag redan svarat på det här inlägget men jag fick en ny tanke. Du har rätt i att det kan framstå som att Zlatan är en choker med svagt psyke. Men jag vill mena att han helt enkelt inte håller högre nivå än så. Om John Guidetti spelar kasst mot Bayern München drar man knappast slutsatsen att han chokade, utan snarare att han inte är tillräckligt bra. Han spelar med de stora hajarna och han är bara en gädda.

Precis så tror jag det är med Zlatan också. Enda anledningen till att han är känd som en choker är att alla har en vanföreställning om att han egentligen är jättebra och bara underpresterar i stora matcher. Då vill jag säga: Nej, han är på riktigt inte bättre än så. Hans ständiga "underpresterande" i stormatcher talar för att han presterar på sin förväntade nivå.

Ju mer jag tänker på det desto mer tvivlar jag på att han är bättre än John Guidetti. Jag skulle säga att de håller ungefär samma nivå.
Citera
2018-06-19, 19:40
Medlem
Citat:
Zlatan byggde en image som »kung av Zweden«, men förtroendekapitalet töms nu i rask takt under VM-långt reklamjippo. Ingen fattar något, kanske inte ens Zlatan.

Efter gårdagens seger för svenska herrlandslaget i fotbolls-VM måste vi tala om Zlatan och den skada han åsamkar. Hans härjningar i Ryssland är inte något som lyfter utan snarare sänker bilden av Sverige.

Det går inte att finna något annat svenskt varumärke har sänkt sig själv lika snabbt som Zlatan. Fråga dina vänner och bekanta – ingen jag talat med som sett reklamfilmer eller läst hans olika utspel i medierna drar en annan slutsats än att Zlatan är slut.

https://www.fokus.se/2018/06/zlatan-...or-ab-sverige/
Citera
2018-06-19, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SavageBreaker
Zlatan la nyss upp ett inlägg på instagram där han står och hejjar i svensk landslagströja. Kul att se att han stödjer sitt land lite i alla fall.

Damage control.
Citera
2018-06-19, 20:12
Medlem
Citat:
Damage control.

Det är absolut för sent för att låtsas som att han bryr sig nu. Han vägrade ju för fan så sent som igår att infinna sig när Sverige spelade. Efter hans falska charader som började för redan ett halvår sen kommer allt han någonsin gör och säger ses med stor misstänksamhet för all framtid.
Citera
2018-06-19, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordBanister
Vet att jag redan svarat på det här inlägget men jag fick en ny tanke. Du har rätt i att det kan framstå som att Zlatan är en choker med svagt psyke. Men jag vill mena att han helt enkelt inte håller högre nivå än så. Om John Guidetti spelar kasst mot Bayern München drar man knappast slutsatsen att han chokade, utan snarare att han inte är tillräckligt bra. Han spelar med de stora hajarna och han är bara en gädda.

Precis så tror jag det är med Zlatan också. Enda anledningen till att han är känd som en choker är att alla har en vanföreställning om att han egentligen är jättebra och bara underpresterar i stora matcher. Då vill jag säga: Nej, han är på riktigt inte bättre än så. Hans ständiga "underpresterande" i stormatcher talar för att han presterar på sin förväntade nivå.

Ju mer jag tänker på det desto mer tvivlar jag på att han är bättre än John Guidetti. Jag skulle säga att de håller ungefär samma nivå.

Intressant tanke, och kan nog ligga något i det. Han har helt enkelt förmågan att se ut som en världsspelare då han spelar mot sämre motstånd. Däremot saknar han det där sista som hade gjort honom till en världsspelare.

Tycker dock att han är/var mycket bättre än Guidetti, ingen tvekan om det. Bara att titta på vilka mål han gjort under sin karriär. Tycker också han var som bäst i Juventus och första säsongen i Inter, innan Mourinho gjorde honom till en slö target-spelare.

Jag tror fortfarande psyket ligger till största del att han aldrig riktigt klarade de stora matcherna. En stor tvivlan på sig själv som människa vilket utlöste sig själv i överdriven yttre "självsäkerhet". Vad vi ser nu är ännu mer överdriven självsäkerhet och kaxighet, då han själv vet att han inte besitter egenskaperna längre p.g.a. ålder. Desto sämre han blir, desto kaxigare blir han utåt.
Citera
2018-06-19, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordBanister
Det är absolut för sent för att låtsas som att han bryr sig nu. Han vägrade ju för fan så sent som igår att infinna sig när Sverige spelade. Efter hans falska charader som började för redan ett halvår sen kommer allt han någonsin gör och säger ses med stor misstänksamhet för all framtid.

Japp, låt oss i alla fall hoppas att så blir fallet.
Citera
2018-06-19, 21:33
Medlem
Citat:
Intressant tanke, och kan nog ligga något i det. Han har helt enkelt förmågan att se ut som en världsspelare då han spelar mot sämre motstånd. Däremot saknar han det där sista som hade gjort honom till en världsspelare.

Tycker dock att han är/var mycket bättre än Guidetti, ingen tvekan om det. Bara att titta på vilka mål han gjort under sin karriär. Tycker också han var som bäst i Juventus och första säsongen i Inter, innan Mourinho gjorde honom till en slö target-spelare.

Jag tror fortfarande psyket ligger till största del att han aldrig riktigt klarade de stora matcherna. En stor tvivlan på sig själv som människa vilket utlöste sig själv i överdriven yttre "självsäkerhet". Vad vi ser nu är ännu mer överdriven självsäkerhet och kaxighet, då han själv vet att han inte besitter egenskaperna längre p.g.a. ålder. Desto sämre han blir, desto kaxigare blir han utåt.

Kan väl hålla med om att Guidetti kanske var lite överdrivet. Angående hans tvivel på sig själv som människa tycker jag det är lite "suspekt" att han är ihop med en 11 år äldre läderbrud som ger lite bordellmamma-vibbar. Hon verkar vara en ren mamma för honom. Han är inte trygg i sig själv utan behöver en dominatrix. Här visar hon upp sitt rätta ansikte inklusive nitbälte och allt: http://forumbilder.se/H76J2/26231001-1764148266952407-4820582536493826337-n-gmyb.jpg

I Manchester United hade han ruskigt dålig ratio för konverterade målchanser. Det var verkligen anmärkningsvärt dåligt och folk på internationella forum skrattade åt det. En typisk anfallare hade kanske gjort 30 mål på alla de målchanserna medan han bara satte 17. Vilket var precis över gränsen för att klassas som godkänt.
Senast redigerad av LordBanister 2018-06-19 kl. 22:25.
Citera
2018-06-19, 21:50
Medlem
Citat:

Straffen mot Holland i EM 2004 är ett typexempel på pressat läge, man ser att han är nervös (vilket är naturligt), men som du säger försöker han då istället vara kaxig och drar den mot krysset, känns nonchalant och obalanserat..

Angående Guidetti så är hans karriär långt ifrån över så går inte att jämföra deras karriärer än, men det är klart att Zlatan är långt före där i nuläget..

Dock är min känsla att Guidetti höjer sig i pressade lägen, vilket också Bajen-tränaren Billborn (fd. BP) sade i en intervju nyligen, att den mentala biten är hans största styrka och att han har en förmåga att vara bäst när det gäller, detta visade han i U-21 EM och förhoppningsvis kan han så småningom även göra avtryck i A-landslaget..

Skulle Guidetti höja sig lite mer fotbollsmässigt, så skulle han bli oerhört viktig för oss i framtiden, hans mentalitet betyder mycket för landslaget redan nu, trots att han inte är en startspelare..
Senast redigerad av sportnorden12345 2018-06-19 kl. 22:22.
Citera
2018-06-20, 12:22
Medlem
BlondBimbos avatar
Har inte läst hela tråden så jag undrar... vad var anledningen till att inte Zlatan ställde upp för Sverige i Ryssland och fotbolls-VM? Personliga skäl eller var det Los Angeles Galaxy som stoppade honom av kontraktsskäl?
Citera
2018-06-20, 12:39
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlondBimbo
Har inte läst hela tråden så jag undrar... vad var anledningen till att inte Zlatan ställde upp för Sverige i Ryssland och fotbolls-VM? Personliga skäl eller var det Los Angeles Galaxy som stoppade honom av kontraktsskäl?
Ingen som vet säkert.

Min teori är att han känner att han redan upplevt två VM och fyra EM. Ingen annan i dagens VM-trupp har upplevt ett VM tidigare. Han vill unna dessa gossar den här chansen, framför allt när det var de som var med och tog Sverige till VM. Han vill inte gå in och krossa Isaac Kiese Thelins VM-drömmar helt enkelt.

Jimmy Durmaz har vittnat om just detta. När det var klart att Sverige skulle spela VM hade Durmaz och Zlatan kontakt och Durmaz sade något i stil med "häng på i VM!" medan Zlatan ödmjukt svarade "nej, åk ni och njut."
Citera
2018-06-20, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Ingen som vet säkert.

Min teori är att han känner att han redan upplevt två VM och fyra EM. Ingen annan i dagens VM-trupp har upplevt ett VM tidigare. Han vill unna dessa gossar den här chansen, framför allt när det var de som var med och tog Sverige till VM. Han vill inte gå in och krossa Isaac Kiese Thelins VM-drömmar helt enkelt.

Jimmy Durmaz har vittnat om just detta. När det var klart att Sverige skulle spela VM hade Durmaz och Zlatan kontakt och Durmaz sade något i stil med "häng på i VM!" medan Zlatan ödmjukt svarade "nej, åk ni och njut."

Man kan alltid hoppas, vill ju tro det bästa om folk, men det är inte direkt så han agerat inför VM, utan mest "strulat" och varit ett störningsmoment istället för att ge laget bästa möjliga förberedelser, lite på gränsen till landsförräderi faktiskt..

Det har ju varit likadant vid vinsterna mot Frankrike & Italien i VM-kvalet, att han måste lägga upp något för att han själv ska få uppmärksamhet, istället för att ta ett steg tillbaka och applådera lagets prestation, samt låta landslaget få stå i rampljuset..

Först var det skorna som skulle "hinta" om en comeback efter Frankrike, självklart visste han vad det skulle leda till, jäkligt fult enligt mig.. Efter Italien var det "Zweden", vilket mest var pinsamt, då alla vet att vi inte gått till VM på 12 år med Z i laget..

Va fanken, känner att jag blir jäkligt negativ mot Z, trots att jag alltid sett honom som en världsklasspelare och har "hyllat" hans klubblagskarriär, men hans agerande är raka motpolen till vad som behövs för att bygga ett LAG och det är liksom Sveriges enda chans för att kunna hävda sig, då vi inte har det individuellt bästa spelarmaterialet, utan är starka tillsammans..
Senast redigerad av sportnorden12345 2018-06-20 kl. 13:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in