2018-04-18, 19:28
Medlem
dazed-and-confuseds avatar
Det kalkylerade i den långes megalomaniska utfall har ju aldrig kännts så uppenbara som under Kimmelintervjun, när karln medan han sitter och spänner sig lite halvt nervöst men machoposerande återanvänder sin gamla ”present? - Jag gav henne Zlatan.”-line från tidigt 2000-tal fast om själva Los Angeles inte någon skånsk tösabit. Här lanseras USA-brandet Ibra liksom.

Om det är så att han bara använder sina VM-utspel för att suga in lite speltorskar till bethard såsom det har spekulerats så är det förstås jävligt ovärdigt, men en tanke som slog mig när han nämnde VM är - Kroatien. Skulle karln kunna åka till Ryssland i en vitröd dress? Det spekulerades ju en del om att Ibra ville spela för framförallt Bosnien men också Kroatien i början av hans karriär, så skulle en sån väg vara möjligt trots patriotiskt klingande volvoreklamer och etc. Jag menar karln har ju ambulerat runt och visat sitt ”klubbhjärta” för allsköns olika europeiska klubbar i mer eller mindre bra ligor under två decenniers tid så kanske samma sak kan gälla också för fotbollsförbund om man vill kränga appar, sports attire och helgens det-är-kul-att-vara-medtripplar. Någon som har någon koll? Försökte googla men detta tycks vara den enda biten Zlatanspekulationer som ingen salufört de senaste fem åren.
Citera
2018-04-18, 20:10
Medlem
Patetiska jävlar är ni allihopa.

Z har etablerat sig som superstjärna i USA på mindre än en månad. En förortsgrabb med muslimsk invandrarbakgrund. Förstår att det måste svida något rejält för er.

När jag åker utomlands och nämner att jag kommer från Sverige är det Z som tas upp i 8 fall av 10. Annars är det Ikea, Volvo, Pewdiepie och Abba.

Jag lider med er som måste stått ut med detta i snart 2 decennier.

Bless u all!
Citera
2018-04-18, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letusjapp

Z har etablerat sig som superstjärna i USA på mindre än en månad. En förortsgrabb med muslimsk invandrarbakgrund. Förstår att det måste svida något rejält för er.

När jag åker utomlands och nämner att jag kommer från Sverige är det Z som tas upp i 8 fall av 10. Annars är det Ikea, Volvo, Pewdiepie och Abba.

Bless u all!

Snarare du som är patetisk.
Vad har hans bakgrund med saken att göra?
Måste svida för dig att folk hänger upp sig på arrogans, narcissism....
Lider med dig att du är så pass ytlig att du inte kan förbise att det trotts i slutändan handlar om fotboll.
Senast redigerad av Gary-loomis 2018-04-18 kl. 22:03.
Citera
2018-04-18, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Ja, det och prata in en text i ett videoklipp. Det är inte jättemycket men det är fortfarande ett samarbete. Fint gjort av Zlatan.

Kan du även elaborera det fina samarbetet med Volvo?
Citera
2018-04-18, 23:38
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Kan du även elaborera det fina samarbetet med Volvo?
Det finns 30 sidor av diskussion kring Volvo-reklamerna i den här tråden, om det är det du är ute efter. Själv har jag inget överdrivet intresse av det samarbetet men visst, reklamfilmerna var väl helt okej.
Citera
2018-04-19, 03:13
Medlem
I och med att han framträdde som ambassadör för Visa blir allt solklart som nämnts i tråden. Han är bra på PR den gode Zlatan. Precis som han använde sin sorti i Frankrike för en Volvo-reklam så gör han nu samma sak för Visa. Folk kommer bli förbannade för att han utnyttjade medierna för reklamen men jag har sett i intervjuer med Zlatan där han säger att han gillar att tänka ut hur han ska få effekt av saker han säger i medierna. Smart? Ja? Fulspel? Ja.
Citera
2018-04-19, 22:15
Medlem
freeriderXIIs avatar
Här en radiointervju med Zlatan i LA.
Citera
2018-04-19, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Här en radiointervju med Zlatan i LA.
Haha, "I am Sweden, I'm not from Sweden".
Citera
2018-04-19, 23:26
Medlem
Citat:

Bless u all!
Muhahaha han är knappast muslim.

Tyvärr skämmer han ut sig nu på slutet av sin karriär genom att krama ur alla slantar han kan. Rimligen borde han vårda sitt eftermäle istället för att maximera sin egen vinning på bekostnad av andra. Trist.
Citera
2018-04-19, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Muhahaha han är knappast muslim.

Tyvärr skämmer han ut sig nu på slutet av sin karriär genom att krama ur alla slantar han kan. Rimligen borde han vårda sitt eftermäle istället för att maximera sin egen vinning på bekostnad av andra. Trist.

Därför han nekade ett 100 gånger bättre kontrakt i Kina till förmån av L.a.. mjölka sista slantarna..
Citera
2018-04-19, 23:48
Bannlyst
Tror att familjen som helhet var mer pigga på LA än Kina, och sedan kan det kanske i slutändan bli lika mycket deg i USA som det hade blivit i Kina, vem vet.

Har tidigare varit inne på det där med filmens värld. Nu fick han ju i den nyliga intervjun frågan om han kan vara sugen på filmroller, och det verkade han ju inte helt ointresserad av. Föga förvånande. Känns som att han hela tiden har sett sig som någon slags filmfigur.

Han har verkligen lekstuga nu där borta. Han är ju så sjukt driven, så USA känns nog för honom som en saftig marknad att engagera sig i. Jag vill bara ha supersubzlatan till VM, (men det är ju inte otänkbart att det istället blir businesszlatan som kommer dit. Även om det också är lite fascinerande, så tycker jag att bus.-zlatan mest är jobbig).
Senast redigerad av Muttmousse 2018-04-20 kl. 00:03.
Citera
2018-04-19, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Så pinsam intervju...
Verkligen olidligt att kolla på narcissisten i full blom.

Ja jävlar, det där var illa. Jag har bott i USA och jag vet hur snacket kommer gå. I vita USA så är laget allt - the Team! Se tex amerikanska militären, we will not leave anyone behind. Zlatans stil kommer möjligtvis appellera på gettofolk, men average Joe tilltalas inte av egoism på bekostnad av laget. Det finns flera Disneyfilmer mer eller mindre på det temat, tex The Miracle On Ice, We Are Marshall, Remember the Titans. Laget framför allt. Aldrig att man skrattar eller hyllar en film där en person i laget gör sig större på bekostnad av de andra.

Att han har självförtroende är ju bara snack. Osäkerheten och nervositeten verkligen exploderar på skärmen och det har amerikanarna redan upptäckt. Blick, kroppsspråk, vad han säger, nervösa skrattet osv. Jag gissar att hans "lagkamrater" redan har åsikter sinsemellan.

Citat:
Ursprungligen postat av dazed-and-confused
Det kalkylerade i den långes megalomaniska utfall har ju aldrig kännts så uppenbara som under Kimmelintervjun, när karln medan han sitter och spänner sig lite halvt nervöst men machoposerande återanvänder sin gamla ”present? - Jag gav henne Zlatan.”-line från tidigt 2000-tal fast om själva Los Angeles inte någon skånsk tösabit. Här lanseras USA-brandet Ibra liksom.

Om det är så att han bara använder sina VM-utspel för att suga in lite speltorskar till bethard såsom det har spekulerats så är det förstås jävligt ovärdigt, men en tanke som slog mig när han nämnde VM är - Kroatien. Skulle karln kunna åka till Ryssland i en vitröd dress? Det spekulerades ju en del om att Ibra ville spela för framförallt Bosnien men också Kroatien i början av hans karriär, så skulle en sån väg vara möjligt trots patriotiskt klingande volvoreklamer och etc. Jag menar karln har ju ambulerat runt och visat sitt ”klubbhjärta” för allsköns olika europeiska klubbar i mer eller mindre bra ligor under två decenniers tid så kanske samma sak kan gälla också för fotbollsförbund om man vill kränga appar, sports attire och helgens det-är-kul-att-vara-medtripplar. Någon som har någon koll? Försökte googla men detta tycks vara den enda biten Zlatanspekulationer som ingen salufört de senaste fem åren.

Det vore nästan för bra för att vara sant.

Citat:

1. Z har etablerat sig som superstjärna i USA på mindre än en månad.

2. En förortsgrabb med muslimsk invandrarbakgrund. Förstår att det måste svida något rejält för er.

3. Jag lider med er som måste stått ut med detta i snart 2 decennier.

Bless u all!

1. Nej, det har han inte. Soccer är som Kimmel antydde inte särskilt stort i USA. Jag hoppas zlatten fortsätter kalla sin sport football i USA.

2. Precis. En andra generationens invandrare och inte ens svensk.

3. Bra. Tack för att du förstår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in