Citat:
Ursprungligen postat av
Lostworld
Så pinsam intervju...
Verkligen olidligt att kolla på narcissisten i full blom.
Ja jävlar, det där var illa. Jag har bott i USA och jag vet hur snacket kommer gå. I vita USA så är laget allt - the Team! Se tex amerikanska militären, we will not leave anyone behind. Zlatans stil kommer möjligtvis appellera på gettofolk, men average Joe tilltalas inte av egoism på bekostnad av laget. Det finns flera Disneyfilmer mer eller mindre på det temat, tex The Miracle On Ice, We Are Marshall, Remember the Titans. Laget framför allt. Aldrig att man skrattar eller hyllar en film där en person i laget gör sig större på bekostnad av de andra.
Att han har självförtroende är ju bara snack. Osäkerheten och nervositeten verkligen exploderar på skärmen och det har amerikanarna redan upptäckt. Blick, kroppsspråk, vad han säger, nervösa skrattet osv. Jag gissar att hans "lagkamrater" redan har åsikter sinsemellan.
Citat:
Ursprungligen postat av
dazed-and-confused
Det kalkylerade i den långes megalomaniska utfall har ju aldrig kännts så uppenbara som under Kimmelintervjun, när karln medan han sitter och spänner sig lite halvt nervöst men machoposerande återanvänder sin gamla ”present? - Jag gav henne Zlatan.”-line från tidigt 2000-tal fast om själva Los Angeles inte någon skånsk tösabit. Här lanseras USA-brandet Ibra liksom.
Om det är så att han bara använder sina VM-utspel för att suga in lite speltorskar till bethard såsom det har spekulerats så är det förstås jävligt ovärdigt, men en tanke som slog mig när han nämnde VM är - Kroatien. Skulle karln kunna åka till Ryssland i en vitröd dress? Det spekulerades ju en del om att Ibra ville spela för framförallt Bosnien men också Kroatien i början av hans karriär, så skulle en sån väg vara möjligt trots patriotiskt klingande volvoreklamer och etc. Jag menar karln har ju ambulerat runt och visat sitt ”klubbhjärta” för allsköns olika europeiska klubbar i mer eller mindre bra ligor under två decenniers tid så kanske samma sak kan gälla också för fotbollsförbund om man vill kränga appar, sports attire och helgens det-är-kul-att-vara-medtripplar. Någon som har någon koll? Försökte googla men detta tycks vara den enda biten Zlatanspekulationer som ingen salufört de senaste fem åren.
Det vore nästan för bra för att vara sant.
Citat:
Ursprungligen postat av
letusjapp
Patetiska jävlar är ni allihopa.
1. Z har etablerat sig som superstjärna i USA på mindre än en månad.
2. En förortsgrabb med muslimsk invandrarbakgrund. Förstår att det måste svida något rejält för er.
När jag åker utomlands och nämner att jag kommer från Sverige är det Z som tas upp i 8 fall av 10. Annars är det Ikea, Volvo, Pewdiepie och Abba.
3. Jag lider med er som måste stått ut med detta i snart 2 decennier.
Bless u all!
1. Nej, det har han inte. Soccer är som Kimmel antydde inte särskilt stort i USA. Jag hoppas zlatten fortsätter kalla sin sport football i USA.
2. Precis. En andra generationens invandrare och inte ens svensk.
3. Bra. Tack för att du förstår.