2018-06-19, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagSerUfo
Jag menar någon aktiv spelare som är med i truppen nu. Självklart känner jag till dessa spelarna du radar upp och vet att dom vunnit mycket. Sedan har ju Zlatan vunnit ligan i Italien 1000000000 gånger och även spanska och franska ligan så han har ju en del titlar med på sitt bälte men champions league lyckades han aldrig fånga. Att han inte vunnit något med landslaget kan man inte klandra han för heller om du frågar mig.

Nej, det är ju ingen i dagens trupp som vunnit några medaljer med A-landslaget eller plockat europacuptitlar, men deras karriärer har inte summerats än heller..

Nä, men att vinna en slutspelsmatch med landslaget och som forward näta i Fotbolls-VM bör man däremot kunna "kräva".. .

För övrigt har Zlatans "trädgårdsmästare", Ralf Edström, gjort 4 mål i Fotbolls-VM och nådde en 5:e plats med Sverige i VM 1974..
Senast redigerad av sportnorden12345 2018-06-19 kl. 12:53.
Citera
2018-06-19, 12:34
Medlem
Tycker det är så jävla skönt att Zlatan inte är med, när han först är borta så börja vinna.

Tycker fortfarande Zlatan är bäst men resultaten i landslaget säger sig själv + hans jävla dåliga attityd stör mig och hans jävla bölande att Sverige är rasister osv.

När han själv säger att betedde sig som en idiot och sen när det blir konsekvenser så är folket orättvisa mot han samt rasister.

Speciellt storyn om den svenska killen som han slog på käften och pappan som var polis ville få bort Zlatan och han kallar dom då rasister.
Citera
2018-06-19, 12:50
Medlem
Citat:
Jag menar någon aktiv spelare som är med i truppen nu. Självklart känner jag till dessa spelarna du radar upp och vet att dom vunnit mycket. Sedan har ju Zlatan vunnit ligan i Italien 1000000000 gånger och även spanska och franska ligan så han har ju en del titlar med på sitt bälte men champions league lyckades han aldrig fånga. Att han inte vunnit något med landslaget kan man inte klandra han för heller om du frågar mig.

Han har i princip alltid spelat i ligans bästa lag. Det är en jävla skillnad på att promenera hem ligan med PSG och att göra det med typ Lyon. Och i Spanien var det ju redan från början minst 50% chans att han skulle vinna ligan för det var bara Real som kunde hota då. Den säsongen hade han 16 fjuttiga mål, mindre än hälften än Messi som hade 34 bara i ligan.

Och han SUMPADE Barcelonas CL-chanser totalt som vanligt. Kanske inte så konstigt att Guardiola specifikt la skulden på Zlatan för den patetiska bortamatchen mot Inter och tvingade fram en försäljning för att han ville bli av med honom. Guardiola vet nog ett och annat om fotboll.
Senast redigerad av LordBanister 2018-06-19 kl. 12:54.
Citera
2018-06-19, 13:14
Medlem
JagSerUfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordBanister
Han har i princip alltid spelat i ligans bästa lag. Det är en jävla skillnad på att promenera hem ligan med PSG och att göra det med typ Lyon. Och i Spanien var det ju redan från början minst 50% chans att han skulle vinna ligan för det var bara Real som kunde hota då. Den säsongen hade han 16 fjuttiga mål, mindre än hälften än Messi som hade 34 bara i ligan.

Och han SUMPADE Barcelonas CL-chanser totalt som vanligt. Kanske inte så konstigt att Guardiola specifikt la skulden på Zlatan för den patetiska bortamatchen mot Inter och tvingade fram en försäljning för att han ville bli av med honom. Guardiola vet nog ett och annat om fotboll.
Min poäng var att vi behöver en målgörare i laget, börjar glida iväg lite Vi för se helt enkelt hur det går i vm Korea var inte direkt ett bra lag och i framtiden kommer vi få möta bra lag. Jag är inte ens ett fan av Zlatan och tycker att media har hypat upp han för mycket men han är det vi saknar mest i laget så enkelt är det. Att Sverige bara vinner med 1-0 på en straff i matchen igår bevisar min poäng.
Citera
2018-06-19, 13:15
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Han har i princip alltid spelat i ligans bästa lag. Det är en jävla skillnad på att promenera hem ligan med PSG och att göra det med typ Lyon.
Ja, laget som till slut vinner ligan brukar vara det bästa. En inte helt otrolig tanke är att Zlatan hjälp till att förstärka lagen han spelat i och göra dessa till ligans bästa. Lag som inte vann ligan året innan Zlatan anslöt men som gjorde det med honom är: Ajax, Juventus, Milan och PSG. Skulle skriva Inter också men de fick ju segern 2005-06 till slut.

Citat:
Och i Spanien var det ju redan från början minst 50% chans att han skulle vinna ligan för det var bara Real som kunde hota då. Den säsongen hade han 16 fjuttiga mål, mindre än hälften än Messi som hade 34 bara i ligan.
Tur då att Zlatan avgjorde det mötet mot Real Madrid han spelade under säsongen. Och 16 mål som du tar upp är även Zlatans siffra för antal ligamål, totalt blev det 21 i Barcelona-tröjan.
Citera
2018-06-19, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Ja, laget som till slut vinner ligan brukar vara det bästa. En inte helt otrolig tanke är att Zlatan hjälp till att förstärka lagen han spelat i och göra dessa till ligans bästa.

Absurt att Zlatan skulle göra ett lag till ligans bästa. Det kan ju uppenbarligen inte ens Ronaldo göra, och han är långt bättre spelare än Zlatan. Du överskattar grovt betydelsen en spelare som Zlatan har.

Visst, sätt honom i ett bra lag så gör han inte bort sig. Förutom i Barcelona då. Men that's it. Om Lewandowski varit i samma klubbar vid samma tidpunkter i stället för Zlatan hade dessa klubbar uppnått minst lika mycket. Förmodligen mer.

Citat:
Och 16 mål som du tar upp är även Zlatans siffra för antal ligamål, totalt blev det 21 i Barcelona-tröjan.

Härligt då att Messi gjorde 47 den säsongen! Du ska nog vara glad att jag inte gjorde den jämförelsen från början. Jag fattar inte vad ditt problem är – jag jämförde Zlatans och Messis ligamål rakt av och så kommer du dragandes med något annat som också överträffas av Messi.

Även komiskt att du helt undviker delen om Guardiola. Jag vet att det fanns en period för 5-6 år sen när man la skulden på honom för Zlatan-debaclet, men det berodde ju bara på att Zlatans dumma får till rövslickare läst hans bok och helt utgått från den. Med facit i hand har Guardiola sopat banan med Zlatans eftermäle. Det var nog Zlatan som hade fel och var en patetisk crybaby hela tiden. Så fort han hamnade i ett riktigt lag som inte la sig platt för hans divaskit stötte han på patrull och kunde inte anpassa sig.
Senast redigerad av LordBanister 2018-06-19 kl. 14:23.
Citera
2018-06-19, 14:42
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:

Alla titlar i Italien är väl fråntagna pga fusk och korruption?
Att han vann med Barcelona var väl inte hans förtjänst. Barcelona har vunnit La Liga 9 ggr senaste 14 åren.
Frankrike är ju en B-serie.

Citat:
Absurt att Zlatan skulle göra ett lag till ligans bästa. Det kan ju uppenbarligen inte ens Ronaldo göra, och han är långt bättre spelare än Zlatan. Du överskattar grovt betydelsen en spelare som Zlatan har.

Visst, sätt honom i ett bra lag så gör han inte bort sig. Förutom i Barcelona då. Men that's it. Om Lewandowski varit i samma klubbar vid samma tidpunkter i stället för Zlatan hade dessa klubbar uppnått minst lika mycket. Förmodligen mer.

Härligt då att Messi gjorde 47 den säsongen! Du ska nog vara glad att jag inte gjorde den jämförelsen från början. Jag fattar inte vad ditt problem är – jag jämförde Zlatans och Messis ligamål rakt av och så kommer du dragandes med något annat som också överträffas av Messi.

Även komiskt att du helt undviker delen om Guardiola. Jag vet att det fanns en period för 5-6 år sen när man la skulden på honom för Zlatan-debaclet, men det berodde ju bara på att Zlatans dumma får till rövslickare läst hans bok och helt utgått från den. Med facit i hand har Guardiola sopat banan med Zlatans eftermäle. Det var nog Zlatan som hade fel och var en patetisk crybaby hela tiden. Så fort han hamnade i ett riktigt lag som inte la sig platt för hans divaskit stötte han på patrull och kunde inte anpassa sig.

Så var det sannolikt.
Citera
2018-06-19, 15:57
Medlem
Marquesos avatar
Citat:

Ronaldo (förutsätter att du pratar om Cristiano här) har höjt Real Madrid enormt mycket och stått för mängder av matchvinnande poäng. Visst, en spelare gör aldrig ett lag. Men det är inte för inte en spelare vinner "årets spelare"-utmärkelser och dylikt gång på gång. Zlatans betydelse för lagen i Italien och PSG har varit enorm.

Jag skulle inte säga att han gjorde bort sig i Barcelona. Mer då att han helt enkelt inte passade in. Under säsongsinledningen var han suverän, sedan skar det sig mellan honom och Pep, han hade formsvacka och antagligen kasst självförtroende, och Barcelona började inse att det var ett korkat köp. Sett till vad han presterade där och vilka förväntningar som fanns på honom är Barcelona-sejouren ett misslyckande, men långt ifrån ett fiasko.

Din tes om Lewandowski ger jag inte mycket för då det är rena gissningar/antaganden. Den dagen han testar sin lycka i en annan liga, i ett sämre/mindre dominant lag får vi se vad han presterar. Men ens då vore det helt omöjligt att fastslå att han skulle ha gjort det lika bra.

Citat:
Sättet du formulerade meningen fick det att låta som att Messis målskörd i ligaspel överträffade Zlatans totala under säsongen. Hade du uttryckt dig tydligare hade jag inte sagt något om det. Jag försöker inte jämföra Zlatan och Messi, det vore bara dumt.

Citat:
Även komiskt att du helt undviker delen om Guardiola.
Eftersom att inlägget inte var riktat till mig kände jag inte att jag var tvungen att kommentera allt i det. Det är väl okej, eller? Snack om Guardiola-Zlatan konflikten som består mest av spekulationer om vad som hände bakom kulisserna intresserar mig föga. Komiskt dock att du ignorerar min poäng om att Zlatan gått till ett flertal klubbar som inte är regerande mästare och direkt segrat.
Senast redigerad av Marqueso 2018-06-19 kl. 15:59.
Citera
2018-06-19, 16:09
Medlem
Citat:
Sättet du formulerade meningen fick det att låta som att Messis målskörd i ligaspel överträffade Zlatans totala under säsongen.

Men det gjorde den ju. Och det totalt överlägset!

Zlatans totala säsong: 21 mål.

Messis ligamål enbart: 34 mål.

En fullständig utklassning. Game, set och match. Jag tänker inte ens svara på resten av ditt inlägg förrän du erkänner att du blivit totalt bortgjord här.
Citera
2018-06-19, 18:47
Medlem
Citat:

Också intressant att så fort Zlatan lämnat en klubb så har dessa klubbar gått bättre i CL. T.ex. Inter som vann CL säsongen efter Zlatan lämnade för Barcelona. PSG började också prestera bättre i CL när Zlatan försvann.

Sanningen är att Zlatan är en äkta choker med svagt psyke som endast kan gör bra matcher mot dåligt motstånd utan press (t.ex. mitten/bottenlag eller i träningsmatcher).
Citera
2018-06-19, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av libertay
Också intressant att så fort Zlatan lämnat en klubb så har dessa klubbar gått bättre i CL. T.ex. Inter som vann CL säsongen efter Zlatan lämnade för Barcelona. PSG började också prestera bättre i CL när Zlatan försvann.

Sanningen är att Zlatan är en äkta choker med svagt psyke som endast kan gör bra matcher mot dåligt motstånd utan press (t.ex. mitten/bottenlag eller i träningsmatcher).

Ja det är ju talande att hans mest minnesvärda mål kommer från en träningsmatch. Jag säger inte att han är en direkt dålig spelare men han kan vara historiens mest överskattade. I sina övergångar har han alltid prickat lag på uppgång och sedan nätt och jämnt lyckats rida på den vågen tills han kört laget i botten med sin egoistiska spelstil och sitt dåliga inflytande i omklädningsrummet. Vilket leder till att laget genast studsar upp ett snäpp så fort han lämnar. Det finns ingenting som tyder på att han någonsin satt en klubb före sitt eget ego eller sin egen bekvämlighet.

En hyfsad medelmåtta kan komma undan med jävligt mycket om han har tur med övergångar och lyckas lura alla sina medspelare att alla målchanser ska gå genom honom. Vilket han för en gångs skull inte lyckades med i Barcelona. Du hade liksom kunnat sätta John Guidetti i Barcelona 2009/2010 och han hade förmodligen gjort minst lika många mål som Zlatan. Det var ett av historiens bästa lag och Zlatte lyckades bara klämma in 16 sorgliga mål i ligan.
Senast redigerad av LordBanister 2018-06-19 kl. 19:55.
Citera
2018-06-19, 19:11
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Men det gjorde den ju. Och det totalt överlägset!

Zlatans totala säsong: 21 mål.

Messis ligamål enbart: 34 mål.

En fullständig utklassning. Game, set och match. Jag tänker inte ens svara på resten av ditt inlägg förrän du erkänner att du blivit totalt bortgjord här.
Jag har ju inte sagt emot det. Jag förklarar varför jag över huvud taget kommenterade siffrorna från allra första början. Det handlar bara om fem mål i Zlatans favör och gör inte någon större skillnad, men varför inte ha rätt siffror? Återigen ser jag inte poängen med att jämföra Zlatan med Messi för det är aldrig något snack vem som är bättre eller har bättre siffror.

Urbota dum diskussion att ha men du verkar välja att medvetet missförstå mig.
Citat:
Vilket leder till att laget genast studsar upp ett snäpp så fort han lämnar.
Ah, ja. Ajax som följde upp ligasegern och studsade upp så pass mycket att man vann ligan igen redan 2010. För att inte tala om Milan, som... Ja, det kommer väl snart. Snart är de tillbaka i toppen! Och PSG som lyckades med den otroliga bedriften att missa ligatiteln så fort Zlatan drog. Men gick kanske längre i CL? Nej? Tänka sig att allt inte är så svart och vitt som du får det att låta.
Senast redigerad av Marqueso 2018-06-19 kl. 19:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in