Citat:
Ursprungligen postat av
LordBanister
Absurt att Zlatan skulle göra ett lag till ligans bästa. Det kan ju uppenbarligen inte ens Ronaldo göra, och han är långt bättre spelare än Zlatan. Du överskattar grovt betydelsen en spelare som Zlatan har.
Visst, sätt honom i ett bra lag så gör han inte bort sig. Förutom i Barcelona då. Men that's it. Om Lewandowski varit i samma klubbar vid samma tidpunkter i stället för Zlatan hade dessa klubbar uppnått minst lika mycket. Förmodligen mer.
Ronaldo (förutsätter att du pratar om Cristiano här) har höjt Real Madrid enormt mycket och stått för mängder av matchvinnande poäng. Visst, en spelare gör aldrig ett lag. Men det är inte för inte en spelare vinner "årets spelare"-utmärkelser och dylikt gång på gång. Zlatans betydelse för lagen i Italien och PSG har varit enorm.
Jag skulle inte säga att han gjorde bort sig i Barcelona. Mer då att han helt enkelt inte passade in. Under säsongsinledningen var han suverän, sedan skar det sig mellan honom och Pep, han hade formsvacka och antagligen kasst självförtroende, och Barcelona började inse att det var ett korkat köp. Sett till vad han presterade där och vilka förväntningar som fanns på honom är Barcelona-sejouren ett misslyckande, men långt ifrån ett fiasko.
Din tes om Lewandowski ger jag inte mycket för då det är rena gissningar/antaganden. Den dagen han testar sin lycka i en annan liga, i ett sämre/mindre dominant lag får vi se vad han presterar. Men ens då vore det helt omöjligt att fastslå att han skulle ha gjort det lika bra.
Citat:
Härligt då att Messi gjorde 47 den säsongen! Du ska nog vara glad att jag inte gjorde den jämförelsen från början. Jag fattar inte vad ditt problem är – jag jämförde Zlatans och Messis ligamål rakt av och så kommer du dragandes med något annat som också överträffas av Messi.
Sättet du formulerade meningen fick det att låta som att Messis målskörd i ligaspel överträffade Zlatans totala under säsongen. Hade du uttryckt dig tydligare hade jag inte sagt något om det. Jag försöker inte jämföra Zlatan och Messi, det vore bara dumt.
Citat:
Även komiskt att du helt undviker delen om Guardiola.
Eftersom att inlägget inte var riktat till mig kände jag inte att jag var tvungen att kommentera allt i det. Det är väl okej, eller? Snack om Guardiola-Zlatan konflikten som består mest av spekulationer om vad som hände bakom kulisserna intresserar mig föga. Komiskt dock att du ignorerar min poäng om att Zlatan gått till ett flertal klubbar som inte är regerande mästare och direkt segrat.