2017-06-09, 19:09
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Hade gärna sett honom i Atletico Madrid, tror det är en klubb som hade passat honom riktigt bra med en tränare likt hans karaktär i Diego Simeone.
Du menar att zlatans promenerande hade passat bra i simeones madrid? Då kan du inte sett mycket av dem.
Citera
2017-06-09, 19:10
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Kollar man på de sex senaste CL-vinnarna är jag övertygad om att Zlatan hade varit en förbättring i alla de lagen förutom Barcelonas​. Jag tror han till och med kunnat vara anledningen till att vissa av de förlorande lagen hade kunnat vinna istället med honom.

Varför spekulera när vi redan har facit?
Zlatan lämnar inter för barcelona
- inter vinner cl säsongen efter.

Zlatan lämnar barca för milan
- barca vinner cl säsongen efter.

Bonus:
Zlatan blir skadad
- man utd vinner europa leauge.
Citera
2017-06-09, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannee

Bonus:
Zlatan blir skadad
Facit, han är kass.

Expressen slår rekord idag. Räknade till 13 zlatan artiklar på första sidan.
Citera
2017-06-09, 19:48
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Du menar att zlatans promenerande hade passat bra i simeones madrid? Då kan du inte sett mycket av dem.

Har sett rätt mycket Atletico och det är laget jag följer i La Liga. Hade man Torres som inte arbetade jättemycket hemåt så hade Zlatan funkat också.
Citera
2017-06-09, 21:17
Medlem
Internhumors avatar
Kommer han stå utan klubb i höst?

Det verkar vara en linje i svensk media.

Jag tror han fortfarande kan välja och vraka bland flera ligor.

MFF skulle aldrig säga nej.
Citera
2017-06-09, 21:40
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internhumor
Kommer han stå utan klubb i höst?

Det verkar vara en linje i svensk media.

Jag tror han fortfarande kan välja och vraka bland flera ligor.

MFF skulle aldrig säga nej.

Hans tid i de stora klubbarna är över nu.
Jag gissar att han flyttar till kina eller något öken land för att få maximalt med pengar, mycket vill ha mer... Girig jävel.
Citera
2017-06-09, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Och jag förstår hur du och andra tänker, klart klubbkarriären är basen, men när man jämför de allra bästa med varandra (även över idrotter), så lär man ju även ta fram framgångar i landslaget, sedan kanske jag rankar dessa generellt högre än gemene man..

Det beror på vad du menar med minimerar, det är ju de allra bästa jag jämför med också..

Förr i tiden var det ju bara 8 st lag som spelade EM, nu är det 24 st.. Enorm skillnad!

Fast återigen, då blir skalan väldigt konstig. Listan över världsklasspelare minskas drastiskt när man i princip måste ha en högt rankad internationell titel (VM alt. EM eller motsvarande). Jag menar, helt plötsligt är Messi inte särskilt högt rankad. Han har ju faktiskt bara ett OS-guld som främsta merit (nej, man kan inte likställa ett OS-guld i hockey med fotboll).

Att ha med en kategori i syfte att jämföra med andra idrotter känns väl aningen märkligt. Återigen, att ranka titlar är fel sätt att gå om man vill avgöra en spelares talang.

Ser man till vad som presteras på planen kan ingen förneka att Messi är en av de absolut bästa någonsin. Man pratar ganska sällan om det faktum att han aldrig vunnit en stor titel med landslaget, åtminstone inte för att avgöra huruvida han är en fantastisk spelare eller en medioker (snarare den bästa genom tiderna eller "bara" topp fem).

Detsamma anser jag gälla Zlatan. Att vinna Champions League är ganska svårt, och det är ganska många världsklasspelare som saknar just den titeln.

Litet tillägg: Ja, det var färre lag i EM förr i tiden. Vet du vad det också innebär? Att tredjeplatsen var lättare att nå.

Citat:
I yttersta världstoppen inom landslag och klubblag är zlatan enormt överskattad. Zlatan är mycket bra mot blåbärslagen.
I senaste landslagsmösterskapet var zlatan förmoderligen den sämst av alla ordinarie spelare, sista matchen var han på enormt låg nicvå dessutom.

Forsberg, sundin, brolin etc klev fram och blev ännu bättre i de viktigaste matcherna.
Ta tex peter forsberg som är direkt avgörande i både osguldet 1994 & 2006.

Vad har zlatan gjort som ens kommer i närheten av detta!?

Dessutom är forsberg, sundin etc spelare som höjer sina medspelare, samma kan icke sägas om zlatan.
Skönt att zlatans karriär nu är över.

Jag hade lite tråkigt så jag kollade lite statistik.

Av topplagen i de olika ligorna (även topplag i andra ligor, i CL-sammanhang) kunde jag utläsa följande. Zlatan har gjort mål mot: Liverpool, Man City, Lyon, Marseille, Barcelona, Arsenal, Juventus, Roma, Real Madrid, Inter och Milan.
Zlatan har inte gjort mål mot: Chelsea.

I landslaget vill jag minnas att Zlatan har gjort ett antal ganska avgörande mål. Typ i playoffen senast mot Danmark, i sista mötet mot Ungern. Lägg därtill att han är landslagets bästa målskytt genom tiderna.

Det börjar bli tröttsamt att läsa om Brolin. Han hade väl fem år som var bra, på internationell nivå. Sen då? Jag vill inte förminska dom fem åren, i Parma drömmer man väl fortfarande om den eran (kanske mest om den efter Brolin lämnade), men en proffskarriär som varade i fem år kontra Zlatans tretton (om man är hård och räknar bort Ajax-tiden). Jag vet, Brolin var bra i två turneringar och det väger tungt.

Edit: Förlåt. Jag hade missat att Zlatan visst gjort mål mot Chelsea.
Citera
2017-06-09, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Utgångspunkten var att jag helt enkelt fråga om en länk. Du missförstod och trodde jag ville ha en källa, du har suttit och öst skit över Z i tid och otid senaste året (?) och även om han så gör hattrick kommer du och säger att han var direkt dålig då han inte var tillräckligt involverad i spelet eller dylik förklaring vilket är tröttsamt.

Vilket jag gjorde också när jag nämnde Zlatans antal missade chanser. Jag har sagt det förut och säger det igen för femtioelfte gången; Att kritisera Zlatan när det är befogat är inte detsamma som att "ösa skit" som du uttrycker dig. Vore jävligt konstigt om man hyllade Zlatan även om han gjorde en sämre match utifrån sin standard. Likaså har jag faktiskt berömt när han väl gjort bra ifrån sig. Men det är visst inte intressant att nämna för dig. Sedan är det inga som problem att ha höga förväntningar hos en spelare som Zlatan vad gällande båda aspekterna.
Citera
2017-06-09, 22:46
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Fast återigen, då blir skalan väldigt konstig. Listan över världsklasspelare minskas drastiskt när man i princip måste ha en högt rankad internationell titel (VM alt. EM eller motsvarande). Jag menar, helt plötsligt är Messi inte särskilt högt rankad. Han har ju faktiskt bara ett OS-guld som främsta merit (nej, man kan inte likställa ett OS-guld i hockey med fotboll).

Att ha med en kategori i syfte att jämföra med andra idrotter känns väl aningen märkligt. Återigen, att ranka titlar är fel sätt att gå om man vill avgöra en spelares talang.

Ser man till vad som presteras på planen kan ingen förneka att Messi är en av de absolut bästa någonsin. Man pratar ganska sällan om det faktum att han aldrig vunnit en stor titel med landslaget, åtminstone inte för att avgöra huruvida han är en fantastisk spelare eller en medioker (snarare den bästa genom tiderna eller "bara" topp fem).

Detsamma anser jag gälla Zlatan. Att vinna Champions League är ganska svårt, och det är ganska många världsklasspelare som saknar just den titeln.

Litet tillägg: Ja, det var färre lag i EM förr i tiden. Vet du vad det också innebär? Att tredjeplatsen var lättare att nå.

Jag hade lite tråkigt så jag kollade lite statistik.

Av topplagen i de olika ligorna (även topplag i andra ligor, i CL-sammanhang) kunde jag utläsa följande. Zlatan har gjort mål mot: Liverpool, Man City, Lyon, Marseille, Barcelona, Arsenal, Juventus, Roma, Real Madrid, Inter och Milan.
Zlatan har inte gjort mål mot: Chelsea.

I landslaget vill jag minnas att Zlatan har gjort ett antal ganska avgörande mål. Typ i playoffen senast mot Danmark, i sista mötet mot Ungern. Lägg därtill att han är landslagets bästa målskytt genom tiderna.

Det börjar bli tröttsamt att läsa om Brolin. Han hade väl fem år som var bra, på internationell nivå. Sen då? Jag vill inte förminska dom fem åren, i Parma drömmer man väl fortfarande om den eran (kanske mest om den efter Brolin lämnade), men en proffskarriär som varade i fem år kontra Zlatans tretton (om man är hård och räknar bort Ajax-tiden). Jag vet, Brolin var bra i två turneringar och det väger tungt.

Edit: Förlåt. Jag hade missat att Zlatan visst gjort mål mot Chelsea.

Messi har vunnit CL flera ggr.

Zlatko har som bäst en semi i CL - ändå har han spelat för de största klubbarna.
Han viker ner sig i de stora matcherna - fakta.
Citera
2017-06-09, 22:55
Medlem
Citat:
Messi har vunnit CL flera ggr.

Zlatko har som bäst en semi i CL - ändå har han spelat för de största klubbarna.
Han viker ner sig i de stora matcherna - fakta.

Nu missförstod du diskussionen, föga förvånande.

Diskussionen där Messi nämndes handlade just om internationella titlar. Men du kanske missade det, det är helt ok.

Nu har alltså Zlatan spelat i dom största klubbarna? För det brukar ju vara en del av kritiken annars, att han (utöver säsongen i Barcelona) aldrig har spelat i de största lagen i de bästa ligorna.
Citera
2017-06-09, 23:07
Medlem
Sverige leder gruppen i vm kvalet mot nationer som frankrike och holland. Och det utan zlatan.
Citera
2017-06-09, 23:12
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:

Bonus:
Zlatan blir skadad

Tillfälligheter som sagt. Inter fick Eto'o och en stor summa pengar för Zlatan som man kunde förstärka sitt lag med. En klockren defensiv insats av Inter lett av Mourinho gjorde att man vann.
Senast redigerad av TKD_1337 2017-06-09 kl. 23:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in