Citat:
Ursprungligen postat av
BarryHero
Frågan är vad han ska komma tillbaka till? Manchester United? Europa? Fotbollen (kanske i MLS)?
Det som kan vara positivt (om man nu kan använda det ordet om en skada som denna) är att Man U förmodligen nu ser till att handla riktigt ordentligt i sommar.
Sedan kan det bli riktigt intressant om Zlatan kommer tillbaka i Jan-Mars. Då blir det ju som hans höst trots att det då är vår, vilket gör att han kan maxprestera t o m omgång 38. Ser att flera skrivit att Man U inte håller längre än max klara gruppen i CH-L, men då glömmer de att Man U blir klassen bättre efter sommarfönstret, för de vet att de måste köpa och inte minst nu iom Zlatans skada.
Sedan är det ju långt ifrån säkert att de tar hem CH-L eftersom det alltid är 5-7 lag som är runt samma nivå + gäller att ha lite småflyt här och där och inte minst i lottningarna (t ex vilka man får i kvart o semi).
Går de inte till CH-L så lär han ju lämna, men går de dit så tror jag att han vill köra så mkt det går nästa säsong och jag tror helt klart att de ger honom minst nästa säsong i klubben. Troligen även en till efter nästa. Nej, jag tror så här: så länge han presterar på deras nivå så tror jag att han får vara kvar så länge som han själv har motivationen intakt.