2017-04-24, 00:56
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lenk
First of all, thank you for all the support and love. Its no news I got injured so I will be out of fotball for a while. I will go through this like everythings else and come back even stronger. So far I played with one leg so it shouldn't be any problem. One thing is for sure, I decide when its time to stop and nothing else. Giving up is not an option. See you soon
Frågan är vad han ska komma tillbaka till? Manchester United? Europa? Fotbollen (kanske i MLS)?
Citera
2017-04-24, 01:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Frågan är vad han ska komma tillbaka till? Manchester United? Europa? Fotbollen (kanske i MLS)?
Det som kan vara positivt (om man nu kan använda det ordet om en skada som denna) är att Man U förmodligen nu ser till att handla riktigt ordentligt i sommar.

Sedan kan det bli riktigt intressant om Zlatan kommer tillbaka i Jan-Mars. Då blir det ju som hans höst trots att det då är vår, vilket gör att han kan maxprestera t o m omgång 38. Ser att flera skrivit att Man U inte håller längre än max klara gruppen i CH-L, men då glömmer de att Man U blir klassen bättre efter sommarfönstret, för de vet att de måste köpa och inte minst nu iom Zlatans skada.

Sedan är det ju långt ifrån säkert att de tar hem CH-L eftersom det alltid är 5-7 lag som är runt samma nivå + gäller att ha lite småflyt här och där och inte minst i lottningarna (t ex vilka man får i kvart o semi).

Går de inte till CH-L så lär han ju lämna, men går de dit så tror jag att han vill köra så mkt det går nästa säsong och jag tror helt klart att de ger honom minst nästa säsong i klubben. Troligen även en till efter nästa. Nej, jag tror så här: så länge han presterar på deras nivå så tror jag att han får vara kvar så länge som han själv har motivationen intakt.
Senast redigerad av phare555 2017-04-24 kl. 01:57.
Citera
2017-04-24, 01:19
Medlem
Hoppas på Italien. Napoli.
Citera
2017-04-24, 01:40
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Snarare var Zlatan för dålig för United

Sällan en spelare som är lagets överlägset bästa målskytt är för dålig för laget. I skytteligan totalt så är det i både PL & EL endast tre spelare före honom.

För övrigt så är det rätt naturligt att laget presterar bättre längre in på säsongen då Mourinhos lagbygge börjar sätta sig. Sådan statistik brukar man sällan fästa någon större vikt vid då det finns alltför många olika faktorer som spelar in för att det ska ha någon betydelse. Om det hade varit tvärtom då, så att han varit petad & bara gjort 5 matcher & 1 mål, men det visat sig att i just de matcherna så hade laget bättre snittpoäng än i övriga, skulle du då tyckt att det varit viktigt att påpeka det? Att det då måste betyda att laget är bättre med honom på plan?

Finns det överhuvudtaget någon annan spelare som det på FB snackas ständigt om huruvida laget presterar bättre eller sämre med eller utan honom? Bara det säger en del om Zlatans status. Ingen bryr sig om Heerenveen råkar ha bättre poängstatistik utan Sam Larsson eller om Marcus Allbäck i själva verket var en börda för FC Köpenhamn eller om Island är bättre utan Alfred Finnbogason.
Citera
2017-04-24, 02:50
Medlem
MelTorments avatar
Med Mats Nyströms stämma:

Citera
2017-04-24, 03:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MelTorment
Med Mats Nyströms stämma:

Sade han "farväl Ibrahimovic" i kvällens Sportspegel?

Isf: vad fan vet han om det är farväl eller ej med Ibra?
Citera
2017-04-24, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av phare555

Osmakligt.
Citera
2017-04-24, 03:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fille277
Osmakligt.
Han måste ha känt för att överdramatisera å det grövsta. Pinsamt.

Här i tråden finns det f.ö. några som verkligen hoppas på att Zlatan aldrig ska komma tillbaka, och jag tror att de får helt fel när det gäller den saken, precis som när de har fel då de försöker lura i seende att Zlatan aldrig har varit en ruskigt stor fotbollsspelare.

Man behöver inte alltid gilla honom som person, men att därifrån gå till att låtsas om som att jorden är platt....
Citera
2017-04-24, 04:06
Medlem
Stivalis avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av fille277
Osmakligt.

Mel Torment skämtade sannolikt med referens till VM-krönikan 1994. Vissa av oss som var med vid VM-94 har sett krönikan hundra gånger & kan referaten. Då funkar skämtet. Jag skrattade gott åt inlägget då jag direkt kopplade. Mats Nyström säger "Farväl Maradona" med sin karakteristiska röst då Maradona lämnar planen leende för dopingkontroll.
Citera
2017-04-24, 04:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Mel Torment skämtade sannolikt med referens till VM-krönikan 1994. Vissa av oss som var med vid VM-94 har sett krönikan hundra gånger & kan referaten. Då funkar skämtet. Jag skrattade gott åt inlägget då jag direkt kopplade. Mats Nyström säger "Farväl Maradona" med sin karakteristiska röst då Maradona lämnar planen leende för dopingkontroll.
Oki, nu när du säger det så har jag ett svagt svagt minne. Jag har kollat fotboll från början av 1970-talet, men kollat krönikan från -94 max en gång. Tackar, då vet jag vad han menade

Får hoppas att Forsberg går till Arsenal i sommar så att man får njuta av hans konster istället, och att både han och Zlatan kör järnet på andra sidan nyåret...kan bli en trevlig vår Och då lite extra kul med vårmötet Man U - Arsenal (plus kanske något cupmöte)

Och sedan efter en mkt bra vår så övertalas Zlatan att spela VM, varpå en del här sliter sitt hår
Citera
2017-04-24, 09:41
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Han måste ha känt för att överdramatisera å det grövsta. Pinsamt.

Här i tråden finns det f.ö. några som verkligen hoppas på att Zlatan aldrig ska komma tillbaka, och jag tror att de får helt fel när det gäller den saken, precis som när de har fel då de försöker lura i seende att Zlatan aldrig har varit en ruskigt stor fotbollsspelare.

Man behöver inte alltid gilla honom som person, men att därifrån gå till att låtsas om som att jorden är platt....
Ja han är stor som ett kylskåp och rör sig även som ett på plan. Skillnaden mot riktiga storspelare är att Zlatan inte har ett uns ödmjukhet och att han alltid viker ner sig när det gäller.
Citera
2017-04-24, 11:36
Medlem
selvovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Ja han är stor som ett kylskåp och rör sig även som ett på plan. Skillnaden mot riktiga storspelare är att Zlatan inte har ett uns ödmjukhet och att han alltid viker ner sig när det gäller.

Finns ett otal storspelare som saknar ödmjukhet på plan och har en kaxig attityd. Finns också ett otal storspelare som spelat under sin nivå i stormatcher, däribland såna som Messi. Att han ALLTID viker ner sig är inte heller sant, det är bara att kolla på hans stats i stormatcher.

Hur som, snart 36 och topp tre i ligan enligt spelarna själva, det är ju fan sinnes. Trodde jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in