Citat:
Ursprungligen postat av
terribilis
Missförstår du mig med flit nu eller?
Det är klart att en hedersam förlust i en lagsport kan betyda enormt mycket för en individuell spelare. Det behöver inte ens diskuteras
Hur menar du? Antingen vinner man eller så förlorar man.. Ingen sitter väl och jublar över en "torsk"?
Vet inte hur mycket du följer andra idrotter, men ska jag ta två exempel på "hedersamma förluster" ur svensk synpunkt under året, så kan jag lyfta fram Anton Källberg (bordtennis-VM) & Ebba Andersson (stafetten i skid-VM)..
Båda var tonåringar som verkligen levererade mot världseliten på den allra största scenen, när allt stod på sin spets.. De vann inte, men de gjorde det ändå jäkligt bra och är under fortsatt stark utveckling..
Karriärsmässigt och självförtroendemässigt kan jag köpa ditt resonemang (om jag förstår det rätt), som t.ex. när Cristiano Ronaldo spelade för Sporting och de mötte Man United i träningsmatch (orkar inte googla resultatet), men i den träningsmatchen var ju CR7 individuella insats viktigare än resultatet, då flera av United-spelarna uppmanade Ferguson efter matchen att köpa honom..
Men när det gäller landslaget och Zlatan (som var i sina bästa år), så har jag svårt att se något positivt med en förlust, att han "hängde" ett par baljor mot Portugal tror jag ärligt talat "Ibra" själv skiter fullständigt i, när de ändå missade VM..