Citat:
Ursprungligen postat av
J.G.R
Varför är folk helt främmande till en förlängning med United? Som jag skrev tidigare, 36 är inte en helt avskräckande ålder. Det som kanske kommer bli förändring är att både Zlatan och klubben får kompromissa. De faktorerna som är viktigast där är lönesänkning och nedgång i antal spelade minuter.
Min uppfattning är att United behöver en äldre ledare i truppen. I dagsläget står väl det mellan Rooney och Zlatan (räknar varken Valencia eller Carrick då dom knappast har samma status). Dessutom har Zlatan och Mourinho en god relation, och det har ju tidigare ryktats om att Mourinho är länken till Zlatans framtida (eventuella) karriär vid sidan av planen.
Jag tror att Zlatan skulle kunna gå med på lägre lön och nedgång i minuter i utbyte mot möjlighet för rehabilitering och så vidare. Jag tror inte att Zlatan är så dryg och kaxig att han inte inser att hans status på marknaden nog fått sig en liten törn, och att han kan behöva professionell hjälp att komma tillbaka.
Lol Rooney har spelat 13 år i United, vunnit Premier League flera gånger liksom Champions League, åtskilliga andra titlar, bäste målgörare för United genom tiderna. Rooney är en hjälte och ledare i United, Zlatan är inte värd ett ruttet lingon i United.