2016-12-31, 16:55
Medlem
Trillskes avatar
Parodin där det "stora farliga PL" skräms till dumheter av en ensam Zlatan fortsätter. Ytterligare en incident där han blir blåst trots helt korrekt agerande; rent av föredömlig kontroll på sparken i mål, drar in benet med enorm marginal så inte målvakten ska göra sig illa.

Att man är stor betyder liksom inte att man bryter mot reglerna.
Citera
2016-12-31, 17:55
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Parodin där det "stora farliga PL" skräms till dumheter av en ensam Zlatan fortsätter. Ytterligare en incident där han blir blåst trots helt korrekt agerande; rent av föredömlig kontroll på sparken i mål, drar in benet med enorm marginal så inte målvakten ska göra sig illa.

Ja, parodi är rätt ord. Det bortdömda målet är bland de vidrigaste domsluten jag någonsin sett. Inte ens en tillstymmelse till farligt spel och ändå döms det bort. Han lyckades åtminstone få ännu en assist när han nickade fram Martial till 1-1.
Citera
2016-12-31, 18:00
Medlem
JAAAAA, 2-1 Manchester U.

Men hur kan Zlatans mål dömmas bort? Helt otroligt.
Citera
2016-12-31, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske

hade det varit nån äcklig brittisk back som gjort något liknande mot zlatan tidigt i höst kan man ge sig fan på att det hade yttrats ett "welcome to the premiership" av nån tönt till kommentator i england.

well physical league m8
Citera
2016-12-31, 23:15
Bannlyst
Haha, fan vad underbart det är att se Zlatans målfirande numera
I äckliga PSG blev det bara en trött blick och några omfamningar när mål gjordes, nu är det hopp och grejer. Har nog aldrig sett Z så glad över att lira boll. Skönt att han gick till Man Utd.
Citera
2017-01-01, 04:44
Medlem
Det är som Zlatan själv sa

"I thought the premier league was physical but everytime i get physical i get a card".

Han demolerar ju ligan upp och ner med sin akrobatik och fysik.
Citera
2017-01-01, 23:19
Medlem
freeriderXIIs avatar
Många som sammanställer/rankar Zlatans topp 10 bästa mål på glömmer ofta detta.

Dessutom gjort med vänstern. Hans vänsterfot är bättre än de flesta elitfotbollsspelares bästa fot.
Senast redigerad av freeriderXII 2017-01-01 kl. 23:22.
Citera
2017-01-01, 23:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII

Dessutom gjort med vänstern. Hans vänsterfot är bättre än de flesta elitfotbollsspelares bästa fot.
Definiera elitfotbollsspelare. Kan vara allt från en defensiv mittfältare i Åtvidabergs FF med en "känslig" fot till Lionel Messi. Vågar nog påstå att Zlatans vänsterfot är sämre än Lionels dito, som ju faktiskt är Messis naturliga fot. Zlatan är högerfotad och den foten bör således omvänt vara bättre än Lionel Messis högra motsvarighet.
Citera
2017-01-02, 00:30
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII

Ang st 2: inte en chans. Min högerfot är klart bättre än Ibras vänster. Det finns säkerligen närmare tusen svenska fotbollsspelare med bättre fot än Ibras vänster.
Citera
2017-01-02, 00:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Ang st 2: inte en chans. Min högerfot är klart bättre än Ibras vänster. Det finns säkerligen närmare tusen svenska fotbollsspelare med bättre fot än Ibras vänster.
Ja, din högerfot är förmodligen bättre på att skjuta. Tror dock att Zlatan har större bollkontroll med sin vänsterfot och kan slå passningar betydligt bättre än bägge dina fötter. Zlatan har tiotusentals, om inte hundratusentals timmar nedkodade i muskelminnet och nervsystemet med bollen vid sina fötter. Något som du högst troligtvis inte har (för då hade du också sprungit runt på de stora arenorna)
Citera
2017-01-02, 02:10
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Ja, din högerfot är förmodligen bättre på att skjuta. Tror dock att Zlatan har större bollkontroll med sin vänsterfot och kan slå passningar betydligt bättre än bägge dina fötter. Zlatan har tiotusentals, om inte hundratusentals timmar nedkodade i muskelminnet och nervsystemet med bollen vid sina fötter. Något som du högst troligtvis inte har (för då hade du också sprungit runt på de stora arenorna)

Jag står fast vid mitt förra inlägg. Jag har svårt att se att Zlatans vänsterfot slår svenska spelares huvudfötter i div1 o 2.
Citera
2017-01-02, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Jag står fast vid mitt förra inlägg. Jag har svårt att se att Zlatans vänsterfot slår svenska spelares huvudfötter i div1 o 2.

Kolla målet mot crystal palace som han gör med vänstern och sen kan du komma tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in