2017-04-24, 12:05
Medlem
Zlatan låter sig hälsa på facebook att han kommer komma tillbaka starkare.
Citera
2017-04-24, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av selust
Spyr när jag läser sånt här. Hur kan en spelare som blivit hyllad av medspelare/motståndare/tränare/fans osv vara överhypad? Att det Zlatan gjort och gör kan svida så hårt i vissa personers ögon är och förblir en gåta.

Självklart är detta vad du tycker och din egen åsikt som jag inte skall lägga mig i. Men ändå, människor slutar aldrig att förvåna mig.

Sammalunda.Den överhypade har misslyckats i slutspel efter slutspel för Sverige.Han brände straff emot Holland i EM 04 och stank hela stadion ut emot might Trinidad 06.Utklassad av Ronaldo i playoff.
Vidare har han spelat i lag som varit överlägsna i respektive liga.
Kolla facit i champions league för den verkliga värdemätaren.

Han har spelat bra i Manure..men en svala gör ingen sommar.Dessutom avskyr jag honom på ett personligt plan och hans skadeinverkning på landslaget.

Han har ytterst sporadiskt ansetts vara värd en nominering på topp tio listan över världens bästa fotbollsspelare och är givetvis i det faktasammanhanget extremt överhypad i Sverige och av svensk press.Den mest överhypade någonsin om vi ser förbi de svulstiga överdrifterna som svensk MSM gjort sig skyldig till.
Citera
2017-04-24, 13:23
Medlem
Tydligen en kirurg från Hong kong som ska rädda Zlatans karriär.

http://m.scmp.com/sport/soccer/article/2090051/zlatan-ibrahimovic-vows-come-back-meet-hong-kong-knee-surgeon
Citera
2017-04-24, 15:56
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imsofancy
Zlatan låter sig hälsa på facebook att han kommer komma tillbaka starkare.

Jo men man kan ju undra...kommer hans opererade och skadade knä palla det hårda tempot igen?
Jag tvivlar.... Doktorn är ju världsklass men vad jag förstått tar man senor från andra ställen från benet/knä och försöker rekonsturera nya "korsband" men dom lär ju aldrig bli lika starka som dom ursprungliga, sen kan man undra hur är menisken? sönder trasad? kanske redan borta sedan tidigare, då är det ju ben mot ben = Förtidig atros.

Hoppas han istället väljer bli tränare eller liknande för någon stor klubb och skonar sitt knä, han har ju en fantastisk erfarenhet av fotboll.
Citera
2017-04-24, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Jo men man kan ju undra...kommer hans opererade och skadade knä palla det hårda tempot igen?
Jag tvivlar.... Doktorn är ju världsklass men vad jag förstått tar man senor från andra ställen från benet/knä och försöker rekonsturera nya "korsband" men dom lär ju aldrig bli lika starka som dom ursprungliga, sen kan man undra hur är menisken? sönder trasad? kanske redan borta sedan tidigare, då är det ju ben mot ben = Förtidig atros.

Hoppas han istället väljer bli tränare eller liknande för någon stor klubb och skonar sitt knä, han har ju en fantastisk erfarenhet av fotboll.
Tror det håller på kort sikt. Han lär väl köra max ett år till när han kommit tillbaka. Men på längre sikt lär ju knät strula igen. Tur att han inte fick skadan tidigare i karriären.
Citera
2017-04-24, 16:00
Medlem
Känns poänglöst att komma tillbaka. Han är 36 i år. Kommer tillbaka från skadan jan/feb/mars nästa år och ska göra vad då? En halv säsong utan riktigt spel på 9 månader?

Slutar han nu så slutar han på topp. Ingen skam med skadan. Inget konstigt med att sluta så.

Han fyller 37 nästa år, börjar bli löjligt om han ska fortsätta spela då. Hur länge ska han till liksom?

Ett år i USA är det enda rätta isåfall men bättre att sluta.
Citera
2017-04-24, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bevarass
Känns poänglöst att komma tillbaka. Han är 36 i år. Kommer tillbaka från skadan jan/feb/mars nästa år och ska göra vad då? En halv säsong utan riktigt spel på 9 månader?

Slutar han nu så slutar han på topp. Ingen skam med skadan. Inget konstigt med att sluta så.

Han fyller 37 nästa år, börjar bli löjligt om han ska fortsätta spela då. Hur länge ska han till liksom?

Henke Larsson var väl 38 när han lade av?
Citera
2017-04-24, 17:03
Medlem
MrSkargards avatar
Jag tror inte att Manchester United kommer erbjuda Zlatan en förlängning av det utgående kontraktet om han inte är villig att gå ner i lön. Det finns liksom ingen logik i att United kommer vilja betala tunga pengar till en spelare som inte kan användas under första halvan av nästa säsong. Men visst, det kan bli så att Zlatan kan tänka sig att sänka lönen men jag tror inte att han vill riskera att avsluta karriären som bänknötare. Det är ju nämligen så att United kommer ersätta Zlatan med en anfallare som håller världsklass i sommar och det innebär att när Zlatan väl kommer tillbaka så kommer han vara 36 år gammal och troligtvis ha svårt för att återfinna toppformen. Att hitta formen efter en korsbandsskada är för det mesta väldigt svårt, det vet vi sedan länge.
Citera
2017-04-24, 17:32
Medlem
Horbock.i.Fjugestas avatar
Citat:

Jo men det ska nog gå bra serru. Här har han ju andra svenska idrottshjältar att se upp till... t ex Peter Forsberg var omkring 37 när han gjorde comeback i NHL och det blev ju minst ett par minuters spel har jag för mig.
Citera
2017-04-24, 19:24
Bannlyst
Citat:

Håller helt med om det jag fetade:

Vidare: Säger som fruktisen (not that there´s anything wrong with that) i Lets Dance juryn.........MEN...!

Säg så här: Om vi säger att det nu är Jan/Febr -18 och han är tillbaka o helt bra i knät: Exakt hur ofta har Zlatan varit borta så länge? Inte så jävla ofta va? Exakt. Han kommer ju mkt sannolikt att vara fruktansvärt spelsugen. Zlatans teknik + sjukt ***** spelsugen.

Kanske går det kasst första 2-3 matcherna eftersom han inte har matchtempot, eller så går det bra direkt pga extrem motivation o kanske en dip efter ett par matcher, för att sedan upp igen o stabilisera sig på den nivån han hade innan skadan. Inte alls omöjligt att han då kan bli jävligt nyttig under de sista 10-15 omgångarna, och som vi alla vet så är dessa inte de minst viktiga (även om de andra givetvis måste grunda, genom en bra höst) eftersom rutin kan spela en stor roll när det ska avgöras på alla fronter.

Självklart kommer de att handla duktigt nu i sommar, vilket gör att de bör vara starka under hösten, right? Sedan blir alla slitna och då kan Zlatan komma att spela en viktig roll ca Februari till Maj.

De som vet att de kan petas av Zlatan när han kommer tillbaka, de kommer ju såklart att vara sjukt sugna på att leverera, så det kan höja den/dessa ytterligare - och därmed höja laget ytterligare - sedan med Zlatan tillbaka så har de ett riktigt bra gäng inför ligans andra halva + CH-L slutspelet. Med nyttig konkurrens på en hög nivå, kan bli hur bra som helst. Och Pogba kanske snudd på maxar nästa säsong.

Blir mkt intressant att följa hur de handlar när sommaren stundar....hur som helst: Jag tror att han absolut känner att han vill uträtta mer på planen i just Man U (om de går till CH-L, vill säga) och att det motiverar honom att ta sig tillbaka. Trots allt så smäller CH-L mkt högre än E-L, och det kan således vara positivt att han får komma tillbaka riktigt laddad/spelsugen, till de månaderna då det verkligen gäller.

Kanske kan bli en Premier-titel? Inte alls otänkbart. (och den är han nog väldigt sugen på, även om CH-L givetvis smäller högre, men blir det "bara" en premier-titel nästa säsong så tror jag att han vill köra en säsong till med Man U för att ge allt en sista gång med ett lag som har en realistisk chans att ta hem den största/finaste lagbucklan. Men då får de som sagt handla riktigt flitigt).

Och sedan är det som alla vet (även om man kan undra ibland) en hel del faktorer som spelar in hur det går i CH-L. Är en viiiiiiiiiiiiss skillnad på att kötta ner de andra i samma liga under 38 (!) omgångar och där matcherna får sluta både med 1X2 och ändå möjlighet att ta hem bucklan, än att slå ut andra länders lag i CUP-spel. Omgång för omgång för omgång. (för att ens ta sig till en final).

Då snackar vi mkt mer formtopp för hela laget under just några få givna datum, och så gärna lite flyt med lottningen till Kvart o Semi. Aldrig heller fel om de även kan få ett mänskligt lag i en final (även om det alltid smakar Malmökebab, eller vad han nu kan tänkas föredra, om de skulle vinna en final mot ett av de 2-3 största gängen).

Sedan till något som flera varit inne på: Hans meriter i CH-L.

Minns jag inte fel så torskade de inte någon av matcherna mot Inter, men att Inter gjorde ett mål på bortaplan? Så det hade verkligen kunnat gå either way. Mou hade då ännu lite (mer) magic aura över sig, och de fick verkligen att handla för, när Z lämnade. Sedan körde de en för alla, alla för en-konceptet och med Magic Mou så funkade det, men de vann alltså ingen match mot Barca. Nu är reglerna som de är, men hade det varit i finalen så kanske Barca hade varit de som hade haft spetsarna att avgöra.

Men i ett knega-o-slita-dubbelmöte där man kan gå vidare på två kryss, så lyckades Mou´s nyköpta koncept.

Sedan finns det spelare som vunnit CH-L både en och två gånger, men som inte är några absoluta världsstjärnor, men som kanske funkat jävligt bra i en viss roll, och att det laget lyckats jävligt bra just under några enstaka viktiga matcher + kanske lite tur med lottningen.

Det finns NOLL garantier för någonting: Z hade kunnat spela i Barca både 3, 4 och 5 år utan att ta hem CH-L, och han hade kunnat spela ett enda år i något lite mindre bra lag och lyckats direkt. Eftersom det som sagt är så mkt som ska klaffa iom CUP-spel. Plus alltså att lottningen avgör rätt så mkt. Juve nu t ex: Nu vet vi såklart inte hur det går, men låt de spela 10 dubbelmöten mot Monaco....

Sedan kanske Real o Atletico har bankat skiten ur varandra fullständigt med totala fysiska o mentala urladdingar + kanske ett gäng små/större skador, och då kommer kanske ett fräscht Juve in o vinner finalen, medan de kanske hade torskat en semi mot något av lagen i den andra semin. Hade i varje fall blivit stentufft att ta sig vidare, och kanske särskilt då mot Real.

Landslaget: Skrattretande resonemang från några (samma tjommar). Det finns ju ett gäng toppspelare som spelar i stora klubbar i topp 3-4 ligorna, men deras respektive landslag kanske ligger 128:a på världsrankingen och kommer aldrig att vinna något. Är den spelaren då kass? Hahahaha!!!

Nu är inte Sverige 128:a, men heller inte topp 5-10. Men kanske 15/20-30, och då vinner man väldigt sällan något. Någon skrev att Z blev mosad av C-Ron i play off, men det är *** *** INTE Z som möter C-Ron ! Det är 11 mot 11, ditt moron ! Och kolla hur långt upp Hamrén gick med backlinjen hahahahahahahah, smart taktik mot C-Ron ! (och nej, det var inte när det redan var kört som Hamrén gjorde så) (han gjorde så = och det BLEV kört) (***** mupp. Både dig o Hamrén, menar jag då ).

Edit: sedan tror jag fortfarande att det var lilla Messi som grinade över att inte vara självklar etta, men att Z kanske framförallt är lack på Pep för att han inte fixade att hantera situationen.

Så jag tror att Z är ruskigt motiverad att göra allt han kan, för att "ta revansch" på hela den grejen som blev där i Barca. Som sagt: inga som helst garantier för någonting, men hade han spelat i Barca i t ex 3-4 säsonger så tror jag att han idag hade haft minst en CH-L titel.

Han har nämnt grejen med Pep så många gånger, så jag tror att han är riktigt revanschsugen, men jag tror inte att kommer att gräma sig allt för mkt om det inte blir någon titel. Han vet att det finns fler storspelare som aldrig vann den titeln. Således: Han o alla (?) andra vet att det inte är en titel man bara sopar hem hur som helst.
Senast redigerad av phare555 2017-04-24 kl. 19:58.
Citera
2017-04-24, 20:57
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horbock.i.Fjugesta
Jo men det ska nog gå bra serru. Här har han ju andra svenska idrottshjältar att se upp till... t ex Peter Forsberg var omkring 37 när han gjorde comeback i NHL och det blev ju minst ett par minuters spel har jag för mig.
I regel kan man spela hockey längre än fotboll. Sedan ifrågasätter jag Forsbergs relevans, tror inte Zlatan har jämfört sig med någon hockeyspelare en enda gång någonsin faktiskt.
Citera
2017-04-25, 03:45
Medlem
Ni får ha i åtanke att Zlatan är tio år yngre än Jaromir Jagr. Mycket relevant jämförelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in