Citat:
Ursprungligen postat av
Pfaltz
Så var det, och Z sänkte Sverige där när han var för ego mot Senegal. Hade han passat Henke som hade hade öppet mål i Golden Goal-förlängningen hade nog Sverige tagit medalj i det VM:et. Fan vad jag svor över honom där. Nån som minns?
Citat:
Ursprungligen postat av
Durcherrs
Herregud! Har det ens varit någon diskussion kring detta agerandet? Skjut för fan! Krångla inte till det precis framför mål. Han gör såklart absolut inget fel. Jag tvivlar på att du spelat fotboll själv på A-nivå eller J-nivå. Det ska mycket till för att få fram den passen på exakt rätt ställe i exakt rätt ögonblick där. Det kommer ju för fan en back emellan! Som om han inte har nog med bekymmer med den andre backen! Är det något man inte har i det läget så är det tid. Om dom inte har någon telepatisk förmåga att hitta varandra, vilket de inte har då de aldrig spelat ihop, så kommer han tvingas stanna upp & titta var Henke befinner sig & var backen står för att få in den passen. Sånt tar tid.
Jag bodde utomlands då & minns situationen mycket väl, att vi alla var ytterst imponerade av Zlatans aktion då han lyckas med ett fullkomligt formidabelt genombrott där. Sverige såg ut att förlora matchen men gjorde en chockartad dödsryckning på slutet. Kunde inte föreställa mig att det klagades i Sverige över den här situationen. Var det ens diskussion om att han borde passat, seriöst?
Citat:
Ursprungligen postat av
Dupea
Att tänka i dem banorna är bara stolligt. Det finns förmodligen mängder av "OM den och den spelaren gjort si och så" skulle vi vunnit. Som jag minns matchen var Senegal bättre än Sverige och borde avgjort tidigare. Vi hade flyt som tog det så långt som till förlängning.
För att inte tala det enorma flyt Sverige hade i samma VM som lyckades få oavgjort mot ett överlägset Argentina i den sista gruppspelsmatchen. Förlust där och vi hade inte ens kommit till åttondelen.
Så var det. Senegal var det klart bättre laget & borde såklart tagit den här matchen innan förlängning. Jag var avskärmad från Sverige då jag befann mig utomlands & inte tog del av enögda svenskars åsikt om matchen. Blev mycket förvånad då jag senare hörde att vissa snackade om att vi hade haft en sådan otur & borde gått vidare. Min bild av matchen var att Sverige i princip hängde på repet & var illa ute hela tiden, men lyckades åstadkomma en mirakulös dödsryckning & pressa Senegal precis i slutskedet.