2013-06-29, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Jag tror inte på fem öre att han bara ska spela under två år till. Det lät så för länge sedan, men de senaste säsongerna har han inte uttalat sig om det. Snarare sa han väl att han fortsätter i landslaget även efter VM. Han borde spela minst till och med nästa EM. I klubblag kanske längre än så till och med.

Titta på hur bra Di Natale och Totti står sig både internationellt och i Serie A, trots åldern. De har samma spelskickliga spelstil också. Zlatan borde ju kunna cirkla som en central off-mitt ett bra tag till, och bara mata bollar, göra en del mål och vara allmänt bra, men lite mer chill. Han är dum om han slutar så tidigt. Stjärnorna ska fan lira tills de är 36-37.

Visst, det har du rätt i. Jag tänker mer på motivation. Som jag skrev i mitt editerade inlägg så satsar PSG så de kan vinna CL så kan han fortsätta på samma höga nivå men har han inget riktigt stort mål tror jag han kan gå ner sig.

Hade varit otroligt kul om han fortsätter till 2016 dock, 35 år, det går ju.
Citera
2013-06-29, 21:50
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flirk
Visst, det har du rätt i. Jag tänker mer på motivation. Som jag skrev i mitt editerade inlägg så satsar PSG så de kan vinna CL så kan han fortsätta på samma höga nivå men har han inget riktigt stort mål tror jag han kan gå ner sig.

Han är väl 34 år 2016. 31 år just nu
Citera
2013-06-29, 21:51
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flirk

Ang. åldern: Jag tror Zlatan kan utvecklas till en renodlad trequartista (likt Riquelme) på äldre dar. Han har definitivt spelsinnet för det - och skottet att skjuta utanför straffområdet. Och då behöver han inte vara snabb i steget.
Citera
2013-06-29, 21:53
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Ang. åldern: Jag tror Zlatan kan utvecklas till en renodlad trequartista (likt Riquelme) på äldre dar. Han har definitivt spelsinnet för det - och skottet att skjuta utanför straffområdet. Och då behöver han inte vara snabb i steget.

Yes. Likt en Totti som jag skrev. Eller kanske en spelskicklig måltjuv som Di Natale. Möjligheterna är både otaliga och stora för att spela på ett annat sätt och förlänga sin karriär som toppspelare.
Citera
2013-06-29, 22:22
Medlem
Mollgans avatar
jag förstår inte hur zlatan ska kunna motivera sig nästa säsong. det kommer definitivt att bli en mellansäsong för psg, utan chans på champions league.
Citera
2013-07-01, 17:40
Medlem
freeriderXIIs avatar
Zlatan är ganska så komplett särskilt vad gäller teknik (som skott, passningar och mottagningar) möjligtvis skulle han dock behöva träna lite grann på att utmana och dribbla förbi sina motståndare. (ja det mot NAC Breda var snyggt)

Alltså han ligger redan på en hög nivå även inom det området men kanske att han skulle våga dra sina motståndare lite oftare och förutom fler mål även få med sig fler frisparkar. (även om jag givetvis inte vill att han skall skada sig). Det kan ju också förklarligt nog vara svårare att dribbla förbi sina motståndare på ålderns höst men han kan ju alltid träna lite mer på det.
Senast redigerad av freeriderXII 2013-07-01 kl. 17:49.
Citera
2013-07-01, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Zlatan är ganska så komplett särskilt vad gäller teknik (som skott, passningar och mottagningar) möjligtvis skulle han dock behöva träna lite grann på att utmana och dribbla förbi sina motståndare. (ja det mot NAC Breda var snyggt)

Alltså han ligger redan på en hög nivå även inom det området men kanske att han skulle våga dra sina motståndare lite oftare och förutom fler mål även få med sig fler frisparkar. (även om jag givetvis inte vill att han skall skada sig). Det kan ju också förklarligt nog vara svårare att dribbla förbi sina motståndare på ålderns höst men han kan ju alltid träna lite mer på det.

Alltså, tror du på allvar att spelare på proffsnivå kan träna upp egenskaper på det sättet? För övrigt så är han snart 32 år, väger närmare 100 kg och är 195 cm lång. Lycka till att dribbla då.

För övrigt så kan han dribbla. Bara att han är för tung och trög nu för att det ska bli effektivt.
Citera
2013-07-03, 14:52
Medlem
freeriderXIIs avatar
Kanske att han borde springa lite mera i djupled. Fast då måste han också få rätt passningar. Han är ju en utmärkt targetplayer men behöver öva mer på sin rörlighet och att springa sig fri så gott de går när man kommit upp i hans ålder.
Senast redigerad av freeriderXII 2013-07-03 kl. 15:43.
Citera
2013-07-03, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Kanske att han borde springa lite mera i djupled. Fast då måste han också få rätt passningar. Han är ju en utmärkt targetplayer men behöver öva mer på sin rörlighet och att springa sig fri så gott de går när man kommit upp i hans ålder.

Bättre att kombinera honom med någon som springer i djupled istället. Men visst Zlatan har ju gått på djupet några ggr under förra säsongen med goda resultat.
Citera
2013-07-03, 20:57
Medlem
freeriderXIIs avatar
Absolut framförallt är han ju en targetplayer men kan behöva omväxla sig lite ibland.

Anders Svenssons passning till Zlatan i matchen mot England där han gjorde mål var ett sådant ögonblick. En kombination av gott targetplay med bra mottagning av bollen och med snabb löpning i djupled.
Senast redigerad av freeriderXII 2013-07-03 kl. 21:12.
Citera
2013-07-03, 21:05
Medlem
freeriderXIIs avatar
I Expressen ryktas det om att Zlatan skulle vara på väg till Real Madrid vore häftigt om det skulle vara sant. Christanio Ronaldo i samma lag som Ibra i världens genom tiderna mest framgångsrika klubb. Ger honom också en chans att revangera sig på Barcelona lite oftare.

http://www.expressen.se/sport/fotboll/ligue-1/zlatan-utanfor-trupp--blanc-vill-ha-cavani/
Senast redigerad av freeriderXII 2013-07-03 kl. 21:11.
Citera
2013-07-04, 22:23
Medlem
freeriderXIIs avatar
Cristiano Ronaldo och Zlatan skulle nog kombinera varandra bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in