2013-06-28, 01:46
Bannlyst
Varför har inte Zlatan lyckats vinna CL?

Svar: Alla lag han har spelat i har varit undermåtliga. Det är först i PSG som Zlatan har kunnat utmana på riktigt. Jag rankar föregående säsong som Zlatans bästa i CL.
Citera
2013-06-28, 01:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rinetti
Varför har inte Zlatan lyckats vinna CL?

Svar: Alla lag han har spelat i har varit undermåtliga. Det är först i PSG som Zlatan har kunnat utmana på riktigt. Jag rankar föregående säsong som Zlatans bästa i CL.
Barcelona var säkert fruktansvärt dåliga under den tid som Zlatan spelade. Ingen kom till normala standarden under 09/10. Och de övriga klubbarna på senare tid likaså..

Citera
2013-06-28, 01:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-Rasist
Barcelona var säkert fruktansvärt dåliga under den tid som Zlatan spelade. Ingen kom till normala standarden under 09/10. Och de övriga klubbarna på senare tid likaså..

Fast grejen är ju att Barcelona inte funkade alls med Z på plan i CL. Dessutom hade Barca redan vunnit CL när Z kom till klubben.
Citera
2013-06-28, 01:52
Bannlyst
Inter hade för dåligt material när Z var där. Samma gäller Milan.

Sen var det stor press på dessa lag att leverera när Zlatan var den enda stjärnan.
Citera
2013-06-28, 01:54
Bannlyst
Har sett många utslagningsmatcher i CL med Zlatan och varje gång hans lag har blivit utslaget (bla i Inter, Barca o Milan) så har motståndarna lyckats radera ut Z från matchen. Och eftersom Z betyder mycket för lagen han spelar för, så har man inte riktigt någon plan B när Z ej presterar/är med i matchen då det mesta går genom honom.
Citera
2013-06-28, 08:33
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Åtminstone för de som är hyfsat insatt inom fotbollsvärlden.

Primärt så förväntar man sig att anfallaren skall göra mål för sitt lag, då är assists sekundärt (även om det inte är fy skam heller). Personligen så tycker jag inte att man ska dra allt för stora växlar då han gjorde sina fyra assists mot ett mediokert lag. Hade varit nåt om han hade gjort en liknande prestation mot en toppklubb. Tror att de flesta anfallare hade velat göra hattrick för att snygga till skytteligatabellen än assists då man bedöms utifrån mål man gör..
Jaså? jag som följt fotboll hela livet och sett tusentals matcher tycker mej borde vara hyfsat insatt inom fotbollsvärlden, är det fel av mej att inte vilja ta ut nånting i förskott angående Zlatan?

Tror de flesta anfallarna är nöjda så länge sitt lag vinner och då kommer egot i andra hand, Zlatan har ju själv sagt att han hellre spelar dåligt och att dom vinner än att han gör mål samt spelar bra men förlorar, ganska simpel logik. Men ja, jag utgår också ganska mycket från en anfallares målfacit efter en säsong men bara för att man inte gör mål betyder inte detta att man spelat dåligt.
Citera
2013-06-28, 21:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Jaså? jag som följt fotboll hela livet och sett tusentals matcher tycker mej borde vara hyfsat insatt inom fotbollsvärlden, är det fel av mej att inte vilja ta ut nånting i förskott angående Zlatan?

Tror de flesta anfallarna är nöjda så länge sitt lag vinner och då kommer egot i andra hand, Zlatan har ju själv sagt att han hellre spelar dåligt och att dom vinner än att han gör mål samt spelar bra men förlorar, ganska simpel logik. Men ja, jag utgår också ganska mycket från en anfallares målfacit efter en säsong men bara för att man inte gör mål betyder inte detta att man spelat dåligt.
Fast sett till ligans respektive spelarens kvalité, så var det givet att det skulle gå så bra för Zlatan. Vid sådana omständigheter kan man ta förskott med all rätt. Klart som fan att Ronaldo skulle kunna göra succé om han nu kom till Allsvenskan. Lite extremt men jag hoppas du förstår säkert vart jag vill komma fram till.

Jojo, men vad skulle hända för Zlatans del om PSG nu skulle vinna matcher samtidigt som han har en lång måltorka? Då är det bara för Ibra att hitta andra klubbar..
Citera
2013-06-28, 21:52
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Fast sett till ligans respektive spelarens kvalité, så var det givet att det skulle gå så bra för Zlatan. Vid sådana omständigheter kan man ta förskott med all rätt. Klart som fan att Ronaldo skulle kunna göra succé om han nu kom till Allsvenskan. Lite extremt men jag hoppas du förstår säkert vart jag vill komma fram till.

Jojo, men vad skulle hända för Zlatans del om PSG nu skulle vinna matcher samtidigt som han har en lång måltorka? Då är det bara för Ibra att hitta andra klubbar..
Du jämför Allsvenskan med Ligue 1? Eller tycker du att skillnaden mellan lag som Barca och Real Madrid jämfört med mediokra La Liga lag. Är mer utjämnad i klassen än mellan PSG och resterande ligue 1 lag? Det låter ju helt vansinnigt.

Nog för att CR7 troligen hade vunnit skytteligan i allsvenskan. Men fakta är att CR7 har svårt att prestera i lag med sämre lagkamrater. Är det inte märkligt att CR7 trots sina bättre landslagskamrater och som 1:a lag i rankinggrupperna med sämre motstånd. Inte slår Zlatan på målskyttet likt han gör i klubblaget, utan faktiskt förlorar? Som jag skrev i min Zlatan vs Ronaldo tråd:

Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Total statistik i landslaget:
Zlatan snittar i landslaget 0.46 mål/match (41/90). CR7 snittar i landslaget 0.38 mål/match (38/101).

För lite fräschare statistik att jämföra mer hur dem mer är nu. Tar jag deras statistik år 2012 i landslaget:
Zlatan snittade 1 mål/match (11/11) i landslaget år 2012. CR7 snittade 0.42 mål/match (5/12) i landslaget år 2012.
Det brukar låta:
-"CR7 är en bättre målskytt än Ibra." Till dessa skulle jag vilja säga att lägga ner skitsnacket och säg istället att CR7 gör mer mål i klubblaget men inte i landslaget. Vem som presterar bäst på planen i övrigt med att hjälpa sina lagkamrater med sitt passningsspel, speluppfattning osv behöver vi inte ens ta någon diskussion om.

Citat:

Barcelona var lika bra då som dem är nu. Semifinal i båda CL mästerskapen.
Senast redigerad av Mellbergan 2013-06-28 kl. 22:01.
Citera
2013-06-29, 01:49
Medlem
Mollgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Hur tror ni att Zlatan och Laurent Blanc går ihop? Känns för mig som att det är bäddat för konflikter. Känner inte Blanc men har en negativ känsla där
samma här. Jag får för mig att de inte kommer att gå bra ihop. Zlatan gillar ju mer tränare med lite balls och mafiosotendenser.
Citera
2013-06-29, 17:46
Medlem
han solos avatar
Kommer det alls komma några seriösa bud på Zlatan i sommar? Vilka lag kan tänkas då?

Finns antagligen inte många alternativ med tanke på lönen han kräver samt hans ålder.
Citera
2013-06-29, 21:18
Medlem
Nej, han har väl bara tänkt spela 2 säsonger till?

Enda jag trodde på lite var Juventus men egentligen inte dem heller. Tror han stannar i PSG 2 säsonger till och sen slutar. Bra betalt och CL-möjligheter. Har väldigt svårt att se att det finns några storklubbar som skulle köpa en 32-årig Zlatan istället för en 26-årig Cavani till exempel. Klart, får de inte tag på någon...

Svårt att se honom i Qatar.

Men jag trodde PSG skulle satsa mer i sommar, de kan ju inte vinna CL med den truppen de har. Någon värvningsplan måste de väl ha? När de nu blivit av med en jättebra tränare och fått en rätt tveksam ersättare känns det inte lika bra längre. Dessutom jagar Barcelona Thiago Silva. Ordentlig smäll om de blir av med båda.

Om inte Zlatan ser någon möjlighet att vinna CL tror jag han kommer gå ner sig rejält. Vinna franska ligan igen är nog inget han värderar jättehögt. Kan tänka mig att han gör 20 mål nästa säsong och sen 10-15 och sen slutar om inte PSG satsar ordentligt.
Satsar PSG ordentligt tror jag dock han kan hålla samma (nästan iaf) nivå i 2 säsonger till och sen sluta med flaggan på topp.

Men om inte PSG värvar så är det väldigt tråkigt. Då är det i princip bara om Verratti och Lucas tar 1-2 steg på en säsong i sin utveckling som de kan bli farliga. Annars kommer de ju inte bli bättre än förra året. Intressant med Monaco som kan utmana dem dock. Ska bli väldigt kul att se Falcao även om jag önskat att han gått till PL istället.
Senast redigerad av flirk 2013-06-29 kl. 21:33.
Citera
2013-06-29, 21:32
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flirk
Nej, han har väl bara tänkt spela 2 säsonger till?

Enda jag trodde på lite var Juventus men egentligen inte dem heller. Tror han stannar i PSG 2 säsonger till och sen slutar. Bra betalt och CL-möjligheter. Har väldigt svårt att se att det finns några storklubbar som skulle köpa en 32-årig Zlatan istället för en 26-årig Cavani till exempel. Klart, får de inte tag på någon...

Svårt att se honom i Qatar.

Jag tror inte på fem öre att han bara ska spela under två år till. Det lät så för länge sedan, men de senaste säsongerna har han inte uttalat sig om det. Snarare sa han väl att han fortsätter i landslaget även efter VM. Han borde spela minst till och med nästa EM. I klubblag kanske längre än så till och med.

Titta på hur bra Di Natale och Totti står sig både internationellt och i Serie A, trots åldern. De har samma spelskickliga spelstil också. Zlatan borde ju kunna cirkla som en central off-mitt ett bra tag till, och bara mata bollar, göra en del mål och vara allmänt bra, men lite mer chill. Han är dum om han slutar så tidigt. Stjärnorna ska fan lira tills de är 36-37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in