Citat:
Ursprungligen postat av
Anti-Rasist
Fast sett till ligans respektive spelarens kvalité, så var det givet att det skulle gå så bra för Zlatan. Vid sådana omständigheter kan man ta förskott med all rätt. Klart som fan att Ronaldo skulle kunna göra succé om han nu kom till Allsvenskan. Lite extremt men jag hoppas du förstår säkert vart jag vill komma fram till.
Jojo, men vad skulle hända för Zlatans del om PSG nu skulle vinna matcher samtidigt som han har en lång måltorka? Då är det bara för Ibra att hitta andra klubbar..
Du jämför Allsvenskan med Ligue 1? Eller tycker du att skillnaden mellan lag som Barca och Real Madrid jämfört med mediokra La Liga lag. Är mer utjämnad i klassen än mellan PSG och resterande ligue 1 lag? Det låter ju helt vansinnigt.
Nog för att CR7 troligen hade vunnit skytteligan i allsvenskan. Men fakta är att CR7 har svårt att prestera i lag med sämre lagkamrater. Är det inte märkligt att CR7 trots sina bättre landslagskamrater och som 1:a lag i rankinggrupperna med sämre motstånd. Inte slår Zlatan på målskyttet likt han gör i klubblaget, utan faktiskt förlorar?

Som jag skrev i min Zlatan vs Ronaldo tråd:
Citat:
Ursprungligen postat av
Mellbergan
Total statistik i landslaget:
Zlatan snittar i landslaget 0.46 mål/match (41/90). CR7 snittar i landslaget 0.38 mål/match (38/101).
För lite fräschare statistik att jämföra mer hur dem mer är nu. Tar jag deras statistik år 2012 i landslaget:
Zlatan snittade 1 mål/match (11/11) i landslaget år 2012. CR7 snittade 0.42 mål/match (5/12) i landslaget år 2012.
Det brukar låta:
-"CR7 är en bättre målskytt än Ibra." Till dessa skulle jag vilja säga att lägga ner skitsnacket och säg istället att CR7 gör mer mål i klubblaget men inte i landslaget. Vem som presterar bäst på planen i övrigt med att hjälpa sina lagkamrater med sitt passningsspel, speluppfattning osv behöver vi inte ens ta någon diskussion om.
Citat:
Ursprungligen postat av
Anti-Rasist
Barcelona var säkert fruktansvärt dåliga under den tid som Zlatan spelade. Ingen kom till normala standarden under 09/10. Och de övriga klubbarna på senare tid likaså..
Barcelona var lika bra då som dem är nu. Semifinal i båda CL mästerskapen.