2012-12-02, 18:11
Medlem
Hittade ett nytt skönt klipp med Zlatan

http://www.youtube.com/watch?v=ssZ1iVsaeiQ
Citera
2012-12-02, 19:23
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Är helt säker på att Messi skulle klara sig lika bra vart han än väljer att spela. Han är ett fenomen och är förmodligen den bästa spelaren genom tiderna och han är bara 25 år.

Men ja, Ibra är ju utan tvekan en av världens absolut bästa spelare och att det fortfarande finns folk som får för sig att han inte är den bästa svenska spelaren genom tiderna är bara löjligt.

Jag själv hoppas på att Ibra lirar till 2016, spelar ett sista EM och sänker Frankrike i finalen.
Är lite mer tveksam då han tydligen inte alls är lika bra i Argentina men det handlar väl mycket om hur han är van att spela. Försöker inte kasta skit på honom eller ge onödig kritik då Messi är en helt fantastisk spelare, dock är jag bara nyfiken på hur anpassningsbar han egentligen är.

Nja, Zlatan har ju sagt att han inte kommer stå på planen när han är 35 och hostar blod men så länge han fortsätter på denna nivå är det bara att han spelar på så länge det bara går. Ditt scenario om hans karriär vore inte helt fel
Citera
2012-12-02, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Är lite mer tveksam då han tydligen inte alls är lika bra i Argentina men det handlar väl mycket om hur han är van att spela. Försöker inte kasta skit på honom eller ge onödig kritik då Messi är en helt fantastisk spelare, dock är jag bara nyfiken på hur anpassningsbar han egentligen är.

Nja, Zlatan har ju sagt att han inte kommer stå på planen när han är 35 och hostar blod men så länge han fortsätter på denna nivå är det bara att han spelar på så länge det bara går. Ditt scenario om hans karriär vore inte helt fel

Har fått för mig att Messi har gjort 12 mål på 8 matcher detta år i landslaget. Så det börjar lossna rejält för honom där också. Ska bli intressant att se Sverige - Argentina i februari

Jo, det är jag medveten om fast samtidigt så är jag ganska säker på att han kommer att hålla världsklassnivå när han är 35 år. Om inte han gör det så kommer han ändå hålla högre nivå än alla andra i det svenska landslaget. Han är för viktig helt enkelt.
Citera
2012-12-02, 20:26
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
[/b]

Har fått för mig att Messi har gjort 12 mål på 8 matcher detta år i landslaget. Så det börjar lossna rejält för honom där också. Ska bli intressant att se Sverige - Argentina i februari

Jo, det är jag medveten om fast samtidigt så är jag ganska säker på att han kommer att hålla världsklassnivå när han är 35 år. Om inte han gör det så kommer han ändå hålla högre nivå än alla andra i det svenska landslaget. Han är för viktig helt enkelt.
Ja allting handlar helt enkelt om vad Zlatan känner för, vill han spela så är han given även fast han är 35 om nu inte en väldigt negativ trend inträffar.. Men det är ingenting jag skulle satsa mycket pengar på.
Citera
2012-12-03, 00:51
Medlem
MassRiots avatar
Har märkt att Zlatans längd verkar variera kraftigt mellan olika källor. Han själv berättade i samband med Ajax-flytten att han var 192, och det har många andra hävdat. Men nuförtiden verkar officiella siffrorna vara 195?

Jag har själv stått bredvid honom vid 2 tillfällen och har då uppfattat honom som om inte kortare så absolut inte längre än mig själv och jag är 193, kan inte varit mer än 190-192 när jag träffade honom då jag endast var 16 bast då, han var då 29 och kan ju inte växt sedan dess.

Har även sätt videon med han och Persbrandt och dör ser det inte ut att vara större skillnad, och Persbrandt är 189.

Jonas Olsson är väl 192-193 och han uppfattar jag som längre.

Så hur lång är hjälten igentligen?
Senast redigerad av MassRiot 2012-12-03 kl. 00:54.
Citera
2012-12-03, 08:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MassRiot
Har märkt att Zlatans längd verkar variera kraftigt mellan olika källor. Han själv berättade i samband med Ajax-flytten att han var 192, och det har många andra hävdat. Men nuförtiden verkar officiella siffrorna vara 195?

Jag har själv stått bredvid honom vid 2 tillfällen och har då uppfattat honom som om inte kortare så absolut inte längre än mig själv och jag är 193, kan inte varit mer än 190-192 när jag träffade honom då jag endast var 16 bast då, han var då 29 och kan ju inte växt sedan dess.

Har även sätt videon med han och Persbrandt och dör ser det inte ut att vara större skillnad, och Persbrandt är 189.

Jonas Olsson är väl 192-193 och han uppfattar jag som längre.

Så hur lång är hjälten igentligen?

Zlatan är 1.95 cm lång
Citera
2012-12-03, 18:01
Medlem
Mellbergans avatar
Sedan är ju frågan hur mycket det allmänna fotbollsintresset kommer att svalna för gemene svensk efter Zlatans avgång. Även om många såklart kommer följa landslaget lika mycket som förr som de trogna svenska fans de är. Men att Sverige inom en snar framtid inte kommer att ha en väldsstjärna inom fotbollen kommer snart vara ett faktum. Framför allt inte en sån överlägsen som Zlatan ändå är. Det var någon som tidigare i denna tråden eller om det var i landslagstråden som påpekade att spelare i nivå med Zlatan produceras i Sverige cirka vart 50:e år. Lägg därtill på att relativt stora spelare/stjärnor likt Ljungberg och Henke Larsson "produceras" cirka vart 10:e år i Sverige.

Det som kan tyckas tråkigt är att Zlatan inte tycks vara lika uppskattad i Sverige som i t ex Italien. Att när folk jämför Zlatan med andra stora spelare, så är dem inte ens objektiva i bedömningen av sin egna landslagsman. Flera exempel på det finns i min egna tråd Zlatan Ibrahimovic VS Cristiano Ronaldo som jag demonstrerar i detta inlägget.

Men för oss riktiga supportrar är det bara att njuta medans man kan av Zlatans storhet inom fotbollen som ZlatanMania nämnde i ett tidigare inlägg.
Senast redigerad av Mellbergan 2012-12-03 kl. 18:06. Anledning: fel
Citera
2012-12-03, 18:14
Medlem
MassRiots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chris32
Zlatan är 1.95 cm lång

Helt hundra? Då måste han växt i synnerligen hög ålder? Såg precis hans första träning i landslaget 2001 och där var han ABSOLUT inga 195 cm. Och som sagt, jag var lägre än honom för 2 år sedan och jag är 193 idag, kortare då. Han ska alltså ha växt 2-3 cm från 29 till 31?
Citera
2012-12-04, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MassRiot
Helt hundra? Då måste han växt i synnerligen hög ålder? Såg precis hans första träning i landslaget 2001 och där var han ABSOLUT inga 195 cm. Och som sagt, jag var lägre än honom för 2 år sedan och jag är 193 idag, kortare då. Han ska alltså ha växt 2-3 cm från 29 till 31?

En persons längd kan variera cirka 2 cm under en dag. Sedan kan skor så klart spela roll. Kanske en förklaring?
Citera
2012-12-04, 20:17
Medlem
anteri17s avatar
Bara att hoppas att Z kan hänga ngn kasse ikväll. Han leder assistligan, men jag hoppas han kan utmana i skytteligan också, men då krävs det att PZG går långt i turneringen. Nu ligger CR7 och company på 5 mål, Z två.
Citera
2012-12-04, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av splitt

Men helvete vad snygga mål Zlatan gjort!

Angående Zlatans längd så står det i hans bok att han är 196cm.
Citera
2012-12-04, 23:42
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av splitt

Det är en sån här video som ger Z rättvisa. Ingen annan spelare genom alla tider har en sådan variation och mängd av klassmål som är förbannat snygga. Zlatan har 50 mål som skulle kunna gå in på de flesta andra spelarestop 10-listor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in