Citat:
Ursprungligen postat av nitiniti
Herregud, de måste verkligen hata Zlatan.
Två mål ikväll av Ibra! Matchen är inte slut än.
Det var precis min tanke. Det känns mest som att han har fått dåligt rykte. Ärligt talat, två matcher för det där känns väldigt hårt, en match hade räckt gott och väl. Men det är ju klart det hjälper ju inte när folk anklagar honom titt som tätt för att spela fult med vilje osv, han får ju bara sämre rykte pga sånt. Tror det spelar in i deras bedömning, man har ju sett många värre tacklingar och stämplingar som inte renderat i två matcher.
Sen är regeln att man inte kan få avstängning i efterhand om man inte får rött på planen så jävla löjlig. Man kan alltså bli extra straffad ifall man får rött men om domaren på planen inte ger rött så kan man inte få det hur fult man än har spelat. Men jag menar dock inte att han inte borde fått rött kort men två matcher extra känns som en för mycket.
Men det kanske inte spelar så stor roll om Zlatan blir borta, lag han är borta ifrån brukar vinna CL
Som han säger själv: "Jag spelar hellre dåligt och vinner än att spela bra och förlorar". Sålänge PSG vinner så kan han ju stämpla sig vidare i turneringen