2013-02-27, 22:02
Medlem
56ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Uefa förlänger Zlatans CL-avstängning – missar eventuell kvartsfinal

Så jävla löjligt.

Det är helt sjukt om han får 2 matchers avstängning i fall dom avslår PSG's överklagan.
Nu i efterhand när det sker liknande fouls i andra matcher så jämför jag alltid dom med zlatans och ibland är dom till och med värre och då delas det inte ens ut kort.
Citera
2013-02-27, 22:21
Medlem
nitinitis avatar
Citat:

Så jävla löjligt.

Herregud, de måste verkligen hata Zlatan.

Två mål ikväll av Ibra! Matchen är inte slut än.
Citera
2013-02-27, 22:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vagner.Love
Man kan undra vad fan backen syssla med haha. Juniorspelare eller?

Samma back vid mål 2 eller? Förfan
Citera
2013-02-27, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nitiniti
Herregud, de måste verkligen hata Zlatan.

Två mål ikväll av Ibra! Matchen är inte slut än.

Det var precis min tanke. Det känns mest som att han har fått dåligt rykte. Ärligt talat, två matcher för det där känns väldigt hårt, en match hade räckt gott och väl. Men det är ju klart det hjälper ju inte när folk anklagar honom titt som tätt för att spela fult med vilje osv, han får ju bara sämre rykte pga sånt. Tror det spelar in i deras bedömning, man har ju sett många värre tacklingar och stämplingar som inte renderat i två matcher.

Sen är regeln att man inte kan få avstängning i efterhand om man inte får rött på planen så jävla löjlig. Man kan alltså bli extra straffad ifall man får rött men om domaren på planen inte ger rött så kan man inte få det hur fult man än har spelat. Men jag menar dock inte att han inte borde fått rött kort men två matcher extra känns som en för mycket.

Men det kanske inte spelar så stor roll om Zlatan blir borta, lag han är borta ifrån brukar vinna CL

Som han säger själv: "Jag spelar hellre dåligt och vinner än att spela bra och förlorar". Sålänge PSG vinner så kan han ju stämpla sig vidare i turneringen
Citera
2013-02-28, 08:41
Medlem
han solos avatar
Ska man se det som en bestraffning för att det den första avstängningen överklagades? Lite som Rooney råkade ut för under senaste EM... Var väl något liknande har jag för mig.
Citera
2013-02-28, 09:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av han solo
Ska man se det som en bestraffning för att det den första avstängningen överklagades? Lite som Rooney råkade ut för under senaste EM... Var väl något liknande har jag för mig.

Det blir alltid en match extra om man överklagar och överklagan avslås.
Citera
2013-02-28, 09:33
Medlem
han solos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Det blir alltid en match extra om man överklagar och överklagan avslås.

Hade jag ingen aning om

Under vilket regelvärk gäller detta?

Blev nyligen avstängd 3 matcher i korpen. Har tänkt överklaga. Kan jag drabbas lika hårt som Zlatan?
Citera
2013-02-28, 09:58
Medlem
Haha fyfan va sjukt. Maffiametoder
Citera
2013-02-28, 10:07
Medlem
ischs avatar
Frågan är dock inte om avstängningen, hur sjukt det än låter, kan vara en riktig bonus för PSG förutsatt att de går vidare och har ett ok resultat till andra omgången. Alla är ju väl medvetna om att det inte finns något som får Zlatan lika taggad som när han har något att bevisa och när allt är emot honom.
Citera
2013-02-28, 18:48
Medlem
56ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Frågan är dock inte om avstängningen, hur sjukt det än låter, kan vara en riktig bonus för PSG förutsatt att de går vidare och har ett ok resultat till andra omgången. Alla är ju väl medvetna om att det inte finns något som får Zlatan lika taggad som när han har något att bevisa och när allt är emot honom.

Jag tror spelare som lavezzi kommer få mer spelutrymme i cl än i franska ligan framför allt när de vinner första matchen som de gjorde nu mot valencia.
Det är svårt att sia om hur långt PSGs lagbygge räcker i år men än så länge så har de chansen att vinna både ligan och franska cupen samt gå långt i cl.
Citera
2013-02-28, 21:18
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Får PSG spö i första matchen lär Zlatan vara riktigt sur om dom åker ut.
Citera
2013-03-01, 17:02
Bannlyst
Citat:

Så jävla löjligt.
Jag kan nog räknas till Zlatanhatarna men två matchers avstängning på den där "stämplingen" är ju direkt löjligt! Synd för PSG, de hade behövt honom för att gå vidare tror jag.

Men domaren i den matchen var ju under all kritik..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in