2012-10-08, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Själv trodde jag att Zlatan skulle ha sin topp vid Barcelona tiden. 28 år sades ju vara den perfekta åldern. Men som ZlatanMania sa är Zlatan ett vin och det är bara tacka och buga när man ser att han fortfarande utvecklas och är bättre än någonsin vid 31 års ålder.

Jag tror faktiskt och hoppas att Tyskland kommer att få stora problem med att stoppa Zlatan. Verkar ju ärligt talat helt omöjligt att stoppa honom oavsett motatånd.

Ja, Väldigt imponerande med tanke på att långa spelare som honom oftast brukar drabbas av ryggproblem och muskelskador.
Citera
2012-10-08, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Nja. Förra årets Milan är marginellt sämre/bättre än detta årets PSG. Svårt att säga än så länge. Tror själv att PSG kommer bli krossade om de får Barca, Real eller United i CL-slutspelet. Maxwell, Sakho, Chantome, Matuidi, etc är spelare som inte kommer finnas med i nästa fas av klubbens bygge.

Ja, men tänk på att Milan försvagade laget rätt så rejält innan Zlatan såldes. PSG är ett bättre lag än Milan som dessutom betalar ut högre löner och har en ljusare framtid. Tveksamt om Sakho, Matuidi kommer fasas ut, tycker att de har gjort det bra.
Citera
2012-10-08, 15:31
Medlem
Härligt! Två nya läckra mål av Zlatan

Jobbiga när man ska kolla på youtube på målen å massa folk lägger ut tv spels sekvenser istället för riktiga klippen.
Citera
2012-10-08, 15:43
Medlem
K.R.I.T.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traunemo
Härligt! Två nya läckra mål av Zlatan

Jobbiga när man ska kolla på youtube på målen å massa folk lägger ut tv spels sekvenser istället för riktiga klippen.
Prenumerera här
Citera
2012-10-08, 16:36
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Ja, men tänk på att Milan försvagade laget rätt så rejält innan Zlatan såldes. PSG är ett bättre lag än Milan som dessutom betalar ut högre löner och har en ljusare framtid.

Ja jo, men vad var det du argumenterade emot från början?

Citat:
Ursprungligen postat av Vagner.Love
Zlatan är för bra för franska ligan.

Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Samtidigt är PSG bättre än Milan.

Du ville alltså mena på att Zlatan nu har bättre lagkamrater och således lättare kan göra fler mål. Alltså är jämförelsen med förra årets Milan relevant och inte årets upplaga av Milan då Zlatan inte spelar i det laget.

edit: eller nej, jag tror jag förstår vad du menar nu.
Senast redigerad av BonhommeDeNeige 2012-10-08 kl. 16:40.
Citera
2012-10-08, 17:30
Bannlyst
Undrar om inte Zlatan kan utmana Messi och Ronaldo om guldskon den här säsongen? Fast förmodligen hamnar han nog i sin sedvanliga vårsvacka och tappar mark... Över 30 mål blir det nog dock.

Falcao däremot tror jag har en bra chans att utmana giganterna. Vore otroligt imponerande med tanke på att han spelar i ett sämre lag.
Citera
2012-10-08, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Ja jo, men vad var det du argumenterade emot från början?

Du ville alltså mena på att Zlatan nu har bättre lagkamrater och således lättare kan göra fler mål. Alltså är jämförelsen med förra årets Milan relevant och inte årets upplaga av Milan då Zlatan inte spelar i det laget.

edit: eller nej, jag tror jag förstår vad du menar nu.

Nej, jag menar att ett Milan idag(med Zlatan å Silva) skulle vara sämre än fjolårets Milan. Eftersom man gjorde sig av med massa rutin och mästare och ersätte dom med värdelösa sopor. Därför är/var PSG ett steg upp på karriärtrappan.
Citera
2012-10-08, 19:08
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Undrar om inte Zlatan kan utmana Messi och Ronaldo om guldskon den här säsongen? Fast förmodligen hamnar han nog i sin sedvanliga vårsvacka och tappar mark... Över 30 mål blir det nog dock.

Falcao däremot tror jag har en bra chans att utmana giganterna. Vore otroligt imponerande med tanke på att han spelar i ett sämre lag.

Jag tror allt handlar om CL och det ser inte så bra ut för PSG.

Kommer bli stå mellan Messi och Ronaldo iår igen och Messi lär vinna igen. Zlatan lär dock vara närmare än någonsin.
Citera
2012-10-08, 21:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Jag tror allt handlar om CL och det ser inte så bra ut för PSG.

Kommer bli stå mellan Messi och Ronaldo iår igen och Messi lär vinna igen. Zlatan lär dock vara närmare än någonsin.

Förlora borta mot Porto är ingen skam. Hemmamatcherna måste man dock vinna. Jag tror också att det kommer stå mellan de två giganterna i slutändan. De är helt enkelt en nivå över alla andra.

Den största skillnaden mot tidigare säsonger är att Zlatan numera gör fler än ett mål i matcherna. Förr gjorde han ofta aldrig fler än ett mål per match, vilket innebar att han inte kom upp i ett tillräckligt bra målsnitt.
Citera
2012-10-08, 22:33
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Förlora borta mot Porto är ingen skam. Hemmamatcherna måste man dock vinna. Jag tror också att det kommer stå mellan de två giganterna i slutändan. De är helt enkelt en nivå över alla andra.

Den största skillnaden mot tidigare säsonger är att Zlatan numera gör fler än ett mål i matcherna. Förr gjorde han ofta aldrig fler än ett mål per match, vilket innebar att han inte kom upp i ett tillräckligt bra målsnitt.
Det har väl inte varit måltorka dom senaste säsongerna heller, vunnit skytteligan i Italien två gånger men visst lutar de åt lite mer mål denna säsong men guldskon har jag svårt att tro på.

Dock så finns det få grejer som skulle göra mej gladare
Citera
2012-10-09, 01:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
guldskon

Hur är det med poängen man får per mål i Ligue 1 är det lika mycket som i La Liga, Seria A, PL och Bundesliga? När Afonso gjorde sjukt mycket mål för Herenveen för några säsonger sedan så vann han ändå inte guldskon (med all rätt) för att gjorda mål värderas mindre i holländska ligan. Tror att Totti vann guldskon det året fast att han gjorde färre mål men pga att mål värderas högre i Serie A än holländska.
Citera
2012-10-09, 01:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Hur är det med poängen man får per mål i Ligue 1 är det lika mycket som i La Liga, Seria A, PL och Bundesliga? När Afonso gjorde sjukt mycket mål för Herenveen för några säsonger sedan så vann han ändå inte guldskon (med all rätt) för att gjorda mål värderas mindre i holländska ligan. Tror att Totti vann guldskon det året fast att han gjorde färre mål men pga att mål värderas högre i Serie A än holländska.

Vann inte Henke guldskon när han spelade i Celtic?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in