2018-04-02, 19:39
Medlem
Undrar vad media gör när Zlatan läcker dagen innan att han inte är uttagen till VM trots att han vill vara med
Citera
2018-04-02, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mycatisonfire
Zlatan var ju sämst i laget. Haha.

Den uppfattningen saknar verklighetsförankring.
Citera
2018-04-02, 19:48
Medlem
Isaksson fick tydligen ett lättare spel efter Djurgårdens vinst mot Östersund. När det skulle intervjuas efteråt så var första frågan han fick om han tyckte Zlatan skulle vara med i VM. Han blev tydligen måttligt road och avbröt intervjun och lämnade mixade zonen.

Det är väl det som är det stora problemet att ha med Zlatan i landslaget. Hur bra än de övriga spelar så kommer allting handla om Zlatan. Spelare som gör sina absolut bästa matcher möts av en presskår som fullkomligt skiter i deras prestation och bara ska snacka om Zlatan som håller hov och snackar om lejon hit och dit, även om han missat varenda skott och sprungit sådär en 7 meter under matchen och mest gapat på dom andra spelarna.

Sånt lockar inte fram överprestationer ala Island.
Citera
2018-04-02, 19:55
Medlem
Mycatisonfires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letusjapp
Jag använder inte något rasistkort, jag använder ordet främlingsfientlighet. Zlatan har en stereotypisk balkanpersonlighet. Det är så han är, det är så han har vuxit upp. Han har haft den personligheten sen han var en knatte, inget som går att ändra. Det har inte svenskar kunnat acceptera varvid han har utvecklat den personligeheten till arrogans och ett "jag mot världen" koncept. Det är så han fungerar. Men i ett VM så ska det bästa laget tas ut, oavsett personlighet.

Ja precis bästa laget ska tas ut.
Zlatan gör laget sämre med sin närvaro därför är han ej välkomen.
Han borde valt att spela för albanien från första början.
Citera
2018-04-02, 19:58
Medlem
Mycatisonfires avatar
Citat:
Är det ett världsmästerskap i fotboll eller personlighet?

Om man är en sån liten fjant att man sänker sin nivå för att Zlatan kommer med i truppen har man inget i truppen att göra.

Det svenska kollektivet är överskattat. Vi vinner med 1-0 mot Italien på ren och skär tur. Har inget med något kollektiv att göra. Det var fanimej spel mot ett mål sista matchen i Milano.

Om du hade sett zlatans insattser i senaste em slutspel, diverse avgörande cl matcher med zlatan genom åren så hade ändrat åsikt.
Så fort det blir viktiga matcher blir zlatan osynlig
Citera
2018-04-02, 22:36
Medlem
Citat:
Jag använder inte något rasistkort, jag använder ordet främlingsfientlighet. Zlatan har en stereotypisk balkanpersonlighet. Det är så han är, det är så han har vuxit upp. Han har haft den personligheten sen han var en knatte, inget som går att ändra. Det har inte svenskar kunnat acceptera varvid han har utvecklat den personligeheten till arrogans och ett "jag mot världen" koncept. Det är så han fungerar. Men i ett VM så ska det bästa laget tas ut, oavsett personlighet.

Jodå det är faktiskt exakt det du gör när du påstår att folk är främlingsfientliga mot honom bara för att de kritiserar honom.
Citera
2018-04-02, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Jodå det är faktiskt exakt det du gör när du påstår att folk är främlingsfientliga mot honom bara för att de kritiserar honom.

Dem bygger hela resonemanget kring att han inte ska få vara med i VM pga hans personlighet som är främmande för den svenska kulturen, därav främlingsfientlighet.
Citera
2018-04-02, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Det enda tipset jag kan ge till dig är: kolla på Sveriges VM-kvalmatcher och sluta diskutera saker du inte har en aning om.

Tror du att ointelligenta fanboys förstår någonting om fotboll, eller idrott överhuvudtaget? Lönlöst att ens försöka ha en vettig diskussion med folk som inte begriper någonting om hur lagsport fungerar överhuvudtaget.
Citera
2018-04-02, 22:41
Medlem
Citat:
Dem bygger hela resonemanget kring att han inte ska få vara med i VM pga hans personlighet som är främmande för den svenska kulturen, därav främlingsfientlighet.

Skitsnack. han ska inte vara med av en massa anledningar och främlingsfientlighet är inget av dessa anledningar. Sedan om det finns folk som hatar honom för att han är jugge är en helt annan sak, jag kan lova dig att det är en jävligt liten minoritet som tycker det.

Du är en typisk clown som troligtvis är rasist själv som spelar ut rasistkortet så fort folk inte har samma åsikt som dig.

Om du ska spela det kortet får du se till att göra det när det är berättigat och sluta generalisera.
Citera
2018-04-02, 22:46
Medlem
P-stavs avatar
Citat:
Djävlar vad jag är trött på sådana energitjuvar som dig...håll dig till ämnet och sluta gömma dig bakom rasistkortet.
Citera
2018-04-02, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Skitsnack. han ska inte vara med av en massa anledningar och främlingsfientlighet är inget av dessa anledningar. Sedan om det finns folk som hatar honom för att han är jugge är en helt annan sak, jag kan lova dig att det är en jävligt liten minoritet som tycker det.

Du är en typisk clown som troligtvis är rasist själv som spelar ut rasistkortet så fort folk inte har samma åsikt som dig.

Om du ska spela det kortet får du se till att göra det när det är berättigat och sluta generalisera.

Vilka fler anledningar är det då förutom att han gör primadonnorna i landslaget nervösa?

Nej är inte rasist och har inte pratat om rasism här. Rasist=Ogillar folk av olika raser.
Främlingsfientlighet=Ogillar folk vars beteende är främmande.

Du kan ju inte ens skillnaden på dessa två ord, varvid jag bara kan anta att du är gravt desillusionerad.
Citera
2018-04-02, 23:22
Medlem
Zlatan verkar verkligen vara en genomusel människa som känner att han måste attackera landslaget, dess förbundskapten och heller inte verkar vara beredd att kompromissa något för laget bästa. Men samma scenario har man sett tidigare i karriären, i Barcelona när han inte fick vara nummer ett så började han lipa och har därefter bedrivit något korståg emot Guardiola. Nu verkar han startat ett nytt mot svenska landslaget och han gläds inte ens med dess framgångar såvida inte allt kretsar kring honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in