2012-12-18, 01:59
Medlem
snillet_1s avatar
Jag fattar allvarligt talat inte det här snacket om att PL skulle vara extra svårt på något sätt. Redan på 90-talet hade man smågrabbar som Zola och Kinkladze som briljerade. Ändå sitter det folk tio år senare och tror att det ska vara problematiskt för kortväxta lirare exempelvis.

Mytbildningen kring PL är oerhört lustig och naturligtvis hade Zlatan gjort bra ifrån sig.
Citera
2012-12-18, 02:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Jag fattar allvarligt talat inte det här snacket om att PL skulle vara extra svårt på något sätt. Redan på 90-talet hade man smågrabbar som Zola och Kinkladze som briljerade. Ändå sitter det folk tio år senare och tror att det ska vara problematiskt för kortväxta lirare exempelvis.

Mytbildningen kring PL är oerhört lustig och naturligtvis hade Zlatan gjort bra ifrån sig.

Inte ens Zlatan pallar en regnig tisdag i Stoke

Tror inte att han skulle ha några problem fysiskt. Snarare tvärtom. Det är tempot man kan ha vissa tveksamheter kring om han hänger med.
Citera
2012-12-18, 14:29
Bannlyst
Citat:

Läser du ens vad jag skriver? Det är inte kortväxta lirare vi snackar om utan om tempot. Det är ingen hemlighet att Zlatan har blivit otroligt orörlig dom senaste tre åren. Han kommer sällan med fart mot motståndarna vilket gör det lättare att avväpna honom. Han lever på sitt spelsinne och att han är snabbtänkt. Frågan är bara om han kommer hinna göra sina passningar innan han tappar bollen. I Milan tappade han boll ofta på mittplan för att han var så seg.
Citera
2012-12-18, 17:20
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vikanderskan
Läser du ens vad jag skriver? Det är inte kortväxta lirare vi snackar om utan om tempot. Det är ingen hemlighet att Zlatan har blivit otroligt orörlig dom senaste tre åren. Han kommer sällan med fart mot motståndarna vilket gör det lättare att avväpna honom. Han lever på sitt spelsinne och att han är snabbtänkt. Frågan är bara om han kommer hinna göra sina passningar innan han tappar bollen. I Milan tappade han boll ofta på mittplan för att han var så seg.

Läser du vad jag skriver? Jag skrev _exempelvis_, jag lade upp ett exempel på mytbildning kring PL som lever kvar än idag.

Zlatan är inte den rörligaste spelaren på planen, men däremot har hans rörelsemönster utvecklats successivt under de senaste åren och han är ofta på rätt plats vid rätt tillfälle. Visst, han har en tendens att hålla i bollen för länge emellanåt men jag tror han skulle anpassa sig.
Citera
2012-12-18, 18:10
Bannlyst
Klarar Michu och Jelavic spruta in mål i PL så klarar säkerligen Zlatan det också. Dzeko som är en betydligt sämre variant av Zlatan har gjort 20 mål på 44 matcher, varav han bara startat i 21 matcher.
Citera
2012-12-18, 18:45
Medlem
freeriderXIIs avatar
4 noll mot England och den sista bican måste ha kännts som ett enda stort fuck you till de engelska sportskribenterna. Som förvisso rättmättigt har kritiserat hans spel mot engelskt motstånd särskilt tidigt i sin karriär. Även om det ibland berodde mera p.g.a. brist på passningar till honom och inte hans eget spel.

Citera
2012-12-18, 20:54
Bannlyst
Hur många mål har Zlatan gjort i CL i årets gruppspel? 2?

Finns det en förklaring till varför han underpresterar i CL?
Senast redigerad av vikanderskan 2012-12-18 kl. 21:04.
Citera
2012-12-18, 20:59
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Hur många mål har Zlatan gjort i CL? 2?

Fler än 30 mål under karriären.
Citera
2012-12-18, 21:05
Bannlyst
Citat:
Fler än 30 mål under karriären.

Menade i årets gruppspel, tänkte att det blev lite otydligt.
Citera
2012-12-18, 21:07
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Menade i årets gruppspel, tänkte att det blev lite otydligt.

2 mål, 5 assist.
Citera
2012-12-18, 21:09
Bannlyst
Citat:
2 mål, 5 assist.

Assisten väger upp hans fagra målkonto men det är ingen hemlighet att hans målratio går ner i Europaspel. Varför är det så? Något som har teorier om detta?

Tänk er Zlatan dominera i Europa så som han dominerat i Italien.
Citera
2012-12-18, 21:13
Medlem
Citat:
Hur många mål har Zlatan gjort i CL i årets gruppspel? 2?

Han har gjort 5 assist också. Tycker han har varit mycket bra i årets CL. Inte det tuffaste motståndet men ändå.

Men visst, totalt i karriären har han inte lyckats jättebra i Champions League.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in