Citat:
Ursprungligen postat av vikanderskan
Jag tror inte Zlatan hade varit lika dominant i PL som i Italien eller Frankrike. Men det är vad jag tror.
Jap, men "tror" gör man i kyrkan. Zlatan har varit enastående bra både mot engelska klubblag och det engelska landslaget i slutet av hans karriär. Ser inte logiken i varför detta plötsligt skulle förändras över en natt för att han flyttade till England. Faktum är att han på senare tid presterat mycket bättre mot det engelska landslaget än vad han förr i tiden gjorde som "snabb och ung".
Det här en åsikt som man hör ofta. Som enligt mig är helt utan logik. Nu har han spelat i 7 olika klubbar i 5 olika ligor och gjort det mycket bra i samtliga. Måste han spela i jordens alla ligor för att bevisa sig som en spelare i världsklass? Det framgår tydligt att han håller en hög nivå vart han än spelar. Däremot Messi som bara spelat i en liga är det ju en "annan" sak med såklart.
Edit: Läste igenom mitt inlägg och det var inte meningen att framstå som otevligt mot dig
vikanderskan, om det nu kommer att tolkas så från din sida. Du har rätt till din egen åsikt men jag håller inte med dig. Jag hade också viljat att han gått till England. En av anledningarna till det är för att såna som dig skulle bli överbevisade en gång för alla.