Citat:
Ursprungligen postat av
junaz
Appropå ytterbackar, har ni glömt bort Maxwell helt eller? Backlinjen tycker jag inte är problemet hos PSG, snarare att man saknar minst en klassmittfältare (typ en Wesley Sneijder). Visst har man talanger osv, men inget riktigt tungt namn i mitten som har rutinen...
OnT: jag tror definitivt att Zlatan skulle "klara av" att Cavani blev skyttekung, herregud, han är inget småbarn längre. Som han sagt flera gånger: hellre att laget vinner än att han själv gör mål.
Just det, Sneijder! Håller verkligen med om att innermittfältet är det stora problemet, man behöver en kreatör och Sneijder hade jag helt glömt bort. Han är ju precis vad de borde satsa på då han är i Galatasaray och inte någon storklubb och inte har någon superlön. Han är ju perfekt! Jag menar, Özil tror jag inte man får men Sneijder borde definitivt gå!
Visst det blir svårt för Ondenga men samtidigt så lär PSG krossa ligan i år, man vann ju trots allt ganska överlägset till slut förra året och med de förstärkningar man gjort i år... Kan nog bli en hel del inhopp mot sämre lag. Kanske spelar med enbart Zlatan eller Cavani ibland och låter dem vila...