2022-02-13, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jokerino
Tja, idag så provade jag diazepam för första gången, visserligen var det bensedin 10mg.
Men eftersom jag hört att dessa tenderar till att vara lite underdoserade så körde jag först på 2st, alltså 20mg. Efter ungefär 30-35 min så började jag känna lätt effekt, mild avslappning i kroppen och lite lätt bekymmerslös.
Skönt o så, men känner inte att detta var tillräckligt för mig.
Efter ytterligare 25 min så bestämde jag mig för att sänka ytterligare 2 tabletter, 20mg. Väntade en stund för dem att visa effekt, efter cirka 30 min så kände jag likadant som tidigare fast kraftfullare såklart.
Jag tycker att det är märkligt att jag som ”färsking” inom diazepam inte kunde bli särskilt fuckad på 40mg bensedin.

Efter det folk skrivit rörande bensedins potentiella underdosering, att bensedin 10mg i själva verket enbart innehåller 2.5-5mg diazepam. Och att de 40mg som jag tog innehöll max, 10-20mg diazepam max.

En del beskriver diazepam som gudalikt, man mår prima, medans andra enbart blir ångestfria och trötta så in i bänken. Sover fint dock.
Kan det då isåfall vara så att jag tillhör gruppen som bara blir ångestfria och lugna i kroppen, ingen eufori som en del menar på att man kan känna.

Kanske bör hålla mig till ksalol (fan vad jag vill ha riktiga, svenska snabbverkande xanor) istället för att må bättre och känna mig mer glad.

Tänkte skriva om mina tidigare erfarenheter utav bensodiazepiner:
Mina enda tidigare erfarenheter av benzo är, ksalol 2-4mg (dessa funkar helt ok tycker, kanske underdoserade jag vet inte) och oxascand 15-45mg (från svenskt apotek:Använde denna ganska flitigt under en intensiv period).

Jag har Bensedine(köpt på svarta marknaden) och stesolid från svensktapoteket, tycker fan Bensedine är bättre till och med.

Märkligt hur olika det är för oss alla.
Citera
2022-02-13, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Jag har Bensedine(köpt på svarta marknaden) och stesolid från svensktapoteket, tycker fan Bensedine är bättre till och med.

Hur känner du dig när du tar Bensedin? Blir du lätt euforisk och mår dunder? För jag blir enbart av med ångesten, och vill bara ligga i sängen.
Citera
2022-02-16, 00:55
Medlem
Citat:
Hur känner du dig när du tar Bensedin? Blir du lätt euforisk och mår dunder? För jag blir enbart av med ångesten, och vill bara ligga i sängen.

Du känner det man ska känna.

Man ska inte bli euforisk av benso. Benso är inte Opiod/Opiat.

Jag blir lugn och normal. Får motivation till dagen.
Citera
2022-02-16, 01:43
Medlem
Citat:
Du känner det man ska känna.

Man ska inte bli euforisk av benso. Benso är inte Opiod/Opiat.

Jag blir lugn och normal. Får motivation till dagen.
Måste få ur mig detta bara.
Har nu tagit 60mg bensedin… ångesten ligger ännu kvar.
Dessa puckar är ju kolossalt underdoserade, inte för att det är en nyhet men trodde inte att det var på denna nivå.

Vill även tillägga att jag köpte dessa av en vendor med bra betyg, fast det verkar inte spela någon roll ens.
Köpte också ksalol, har dock ej provat dem än.

Min tolerans mot diverse benso-preparat borde vara så gott som återställd, då jag ej brukat på länge.

Tycker det är tråkigt att det har blivit så här i Sverige. Ständigt ifrågasättande om produkten i fråga ens innehåller en gnutta av det verksamma ämnet.

Måste också säga att jag hade en snabb konvo med vendorn som sålde bensedinen m.m, hen påstådde att de 10mg puckarna innehåller drygt 5-7.5mg diazepam.
Njaa, om det nu var så, så har jag alltså sänkt 45mg diazepam utan någon som helst tolerans, med knappt märkbar effekt.

Vill också bestämt klargöra att jag inte på något vis vill trashtalka vendorn, hen var mycket hjälpsam och vänlig. Men vafan, jag vill ju bara ha mina mediciner. Och står det att en produkt innehåller en viss mängd av önskat ämne så kan man ju inte annat än att lita på det.

Detta är säkert majoriteten av er medvetna om men, ifall ni överväger att lägga en beställning online, börja med en liten insättning. Är man inte nöjd med den första, så prova från en annan vendor. Fritt fram.

Har läst från en del olika forum dör folk spekulerar i hur mycket diazepam det faktiskt är i pillren. Av det jag löst, så är de flesta eniga om att en st 10mg bensedin i själva verket enbart innehåller 2.5-5mg.
Detta är ju vad jag förstått enbart teorier som helt saknar grund, men tar du en stor mängd och effekten är som att ha sänkt en folköl, så är det ju något som är på tok.

Alltså det är så galet mycket frågetecken kring allt som har med ”Galenika’s” produkter att göra.
Jag menar, som vendor så vill man ju ändå att ens kunder ska bli ”hooked” på varan så att de fortsätter handla. Men innehåller det 1/4 av vad som är sagt så blir man ju inte annat än väldigt besviken, och skulle aldrig i mitt liv beställa från en sån vendor igen.
Dem kanske absolut duger, men då gäller det att du kommer upp i absurda doser för att bara dämpa ångesten, eller bara för att relaxa.

Fan, finns det ens kvalle på benzo i Sverige nu för tiden? När man kikar på diverse forum så ser man ju folk (majoriteten verkar befinna sig i UK) med ett helt lager med xanax bars förfan, en del skriver att en bar får dem att må super.
Jag hoppas innerligt att hela den här fadäsen med fejk, fejk och fejk borde lätta. Förr eller senare måste de förstå att ingen vill ha deras skit.

Det är möjligt att detta inlägg kan uppfattas som en aning inkompetent.
Jag menar, om man på jakt efter högkvalitativa varor, så borde väl vendors online med bra rykte vara det bästa alternativet. Men efter en del research så verkar det som att vendorns betyg/omdöme inte alls är en garanti för att varorna ska vara tiptop.

Blir det ingen skillnad på produkternas kvalité så lägger jag ner skiten kan jag säga, vad är ens vitsen. Är både frustrerat och djupt besviken över detta.
Nu är ju jag ingen gammal räv så att säga, så vet inte om det alltid har sett ut såhär, eller om man för några är sedan faktiskt fick det som man beställde (lika potent som det framstår som. Skrev snabbt i en annan tråd med en herre som hade mycket kloka saker att komma med, till exempel, ”Hur är det så att man på nätet kan få tag i 5g ”dunder” tjack för drygt 349kr, medans det vanligtvis ligger på minst 200kr/g.”.

Listan kan fortsätta, det är så mycket frågetecken och oklarheter.
Det sorgliga är ju bara att människor som jag som är i starkt behov av mediciner, så har vi ju inte mycket till val.
Det närmsta jag kommit till äkta alpra är pfizer xanor 1mg, och naturligtvis så var det depot( det kunde man väl ge sig fan pä). Men, det funkade faktiskt bättre än förväntat. Har provat att krossa dem bl.a för att få snabbare effekt men det var ingen större skillnad. Har hört att bindningmedlet kan krångla till det.

Känner rent spontant att det borde väl för bövelen finnas någon som tillverkar bensedin som är som de ”riktiga”?

Ha det fint allihopa och var rädda om varann!
Senast redigerad av jokerino 2022-02-16 kl. 02:36.
Citera
2022-02-20, 16:57
Medlem
Update: Körde på 140mg bensedin idag. Står just nu på min lokala ica butik och mår fortfarande piss.

Köp inte bensedin bush grejer
Citera
2022-02-20, 22:00
Medlem
populopiduss avatar
Älskar Diazepam. Gick på det dagligen i 3 år, ingen toleranshöjning och kunde sluta tvärt utan utsättningssymtom.

Nu tar jag bara ibland. Mycket jobbigt nu och ville ta en "semester" ikväll. 30mg, mår svinbra. Ångestfri, depression borta, smärtor borta, lugn och stressfri. Kommer hålla i sig till imorgon eftermiddag så blir en skön måndag på jobbet.
Citera
2022-02-21, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Älskar Diazepam. Gick på det dagligen i 3 år, ingen toleranshöjning och kunde sluta tvärt utan utsättningssymtom.

Nu tar jag bara ibland. Mycket jobbigt nu och ville ta en "semester" ikväll. 30mg, mår svinbra. Ångestfri, depression borta, smärtor borta, lugn och stressfri. Kommer hålla i sig till imorgon eftermiddag så blir en skön måndag på jobbet.
Får du det på recept eller liknande?
Eller har du turen med dig att få tag på riktig Diazepam på annan väg?
Citera
2022-02-21, 15:01
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Får du det på recept eller liknande?
Eller har du turen med dig att få tag på riktig Diazepam på annan väg?

Bunkrade som fan när jag hade det utskrivet. Hade en halvdement överläkar-käring som skrev ut allt möjligt utan att tänka så det var hög på hög med burkar.

Fixade ett litet recept nyligen så att jag kan äta det lagligt och inte behöver oroa mig för snuten eller pissprov på jobbet. Så nu är det bara att vältra sig i högarna av burkar som man bunkrat som räcker ett tag. Stesolid 10mg för övrigt 😀
Citera
2022-02-21, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Bunkrade som fan när jag hade det utskrivet. Hade en halvdement överläkar-käring som skrev ut allt möjligt utan att tänka så det var hög på hög med burkar.

Fixade ett litet recept nyligen så att jag kan äta det lagligt och inte behöver oroa mig för snuten eller pissprov på jobbet. Så nu är det bara att vältra sig i högarna av burkar som man bunkrat som räcker ett tag. Stesolid 10mg för övrigt 😀
Det låter ju helt underbart!
Själv får man nöja sig med ksalolen... tryckt i mig 8 st 1mg ksalol nu idag, ingen vidare effekt.
Men det är ju det enda som finns, så vad ska man göra
Citera
2022-02-25, 10:25
Medlem
Citat:

Rockar också bensedine. 10mg håller hela dagen. Pigg i både kropp och hjärna. Upplever ingen AT heller de dagar jag struntar i dem.
Citera
2022-02-25, 12:12
Medlem
Bigboybadasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thraxx
Är det sant att Diazepam är den benzon som är den snällaste/lättare så att säga när det gäller avtändning & nedtrappning på?

Ja lång halveringstid = lättare
Citera
2022-02-27, 18:29
Medlem
Fått hem bensedine. Smak = besk blandat med lite mintig smak, skarpare mint smak än rivotril. Bra drag i dem och två st 10mg kändes av snabbt. Kändes som senast jag smakade stess. *Edit: senast jag åt stess, aldrig smakat på dem.

En tanke som slog mig nu är att jag har dem i en tom snusdosa som har kraftig mint smak så de kan ju komma därifrån. Men hur ska stess smaka? Har bara svalt just dem tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in