Citat:
Ursprungligen postat av
Phobiazi
Går det att flöddra på diazepam?
Klart det går men det är inte direkt roligt, Bensodiazepiner är klart överskattade som rusmedel.
Jag äter rätt habila doser benzo dagligen pga sjukdom och det har hänt att jag har råkat glömma att jag har tagit min medicin och råkat få i mig dubbel dos av misstag.
Det enda som hände var att balans samt motorik blev sämre och det var inte det minsta roligt alls.
Bensodiazepiner är mediciner framtagna emot ångest, sömnproblrmatik, EP samt lite annat och för dessa ändamål fungerar det ypperligt men att ta det för skojs skull är bara dumt.
Då är alkohol en så mycket trevligare och mer givande drog.
Tar du en hygglig dos Diazepam utan att lida av kraftig ångest el dyl så kommer du mest bara bli muskelavslappnad och sömnig samt att motorik och balans blir lidande.
Oftast märker man inte hur påverkad man är utan tror att man är nykter och då är det lätt att det slinker ner lite fler tabletter med total blackout som följd.
Innan man blackoutar så kan hämningarna släppa och man kan hitta på en väldigt massa dumma saker man aldrig skulle ha gjort annars, vilket man inte minns dagen efter när man vaknar.