Citat:
Ursprungligen postat av
avsmaken
Min läkare är schysst i någon mån. Skriver ut benzo till mig trots torsk på drogtester tidigare, med allt vad det innebär. Men jag vet inte om han gillar att det börjar gå åt fel håll och klipper helt bara nu om jag berättar. Det klarar jag inte pga ångestproblematiken i botten. Det leder bara till att jag proppar i mig galenika och tram. Samt haschrökning till det.
Får nog kicka detta tyst och byta ut mot något annat utskrivet. Pregabalin?
Sobril fick jag prova först och det kände man knappt av öht.. atarax!
Xanor vill han inte skriva ut till mig men det kanske är lika bra.
Säger du att du börjat missbruka och tar tillsammans med alkohol så kan det slå om och han blir skitförbannad, och aldrig vill se dig igen - sen har du en permanent missbrukarstämpel i journalen och kommer aldrig få något beroendeframkallande utskrivet igen, någonsin.
Du är ett typexempel på någon som är påväg rakt ner i bensoträsket. Det där du berättar om nu kommer bara eskalera, sen sitter du där och knappt känner minsta lilla ångestdämpning av 50+mg diazepam. Sen lyckas du säkert på något sätt komma över xanor om än illegalt, och så kommer du sjunka ännu djupare och bara må sämre och sämre.
Jag känner till en lirare som körde in en kökskniv i sin egen hals enbart för att slippa genomlida en benso-AT. Det ska ha varit en helt makaber syn när polisen stormade lägenheten. Det finns inget vidrigare/värre att bli beroende av/missbruka än benso. En rejäl AT är MINST ett år för de flesta, vi pratar psykisk och fysisk terror 24 timmar om dygnet. Varenda vakna sekund under minst ett helt år kommer kännas som den värsta panikattacken du någonsin kan föreställa dig, konstant, och du kan inte göra något för att lindra det. Erfarna som vet att de måste gå genom en benso-at tar tex ett halvårs ledighet från jobbet innan de går in i fasen, för de vet vilket helvete det är som väntar.
Testa först hård träning, god kost, nofap och daglig meditation m.m i några veckor och se om det börjar kännas bättre. Annars kan du testa gabapentin som är svagt men kan fungera mot GAD.
Kan iallafall med en 100% garanti säga att det kommer gå åt helvete för dig (blir tung knarkare/självmord) om du inte slutar/trappar ur benson så fort som möjligt, hittar andra (naturliga) alternativ, och sen aldrig rör benso igen för resten av ditt liv. Lycka till.
*Edit, läs gärna genom benso-at-tråden här på FB. Det kan ni andra som funderar på benso/börjat experimentera med det också göra.
Kom också ihåg att ATn, det värsta med bensos med lång halveringstid som diazepam/ikto, börjar efter runt 2 veckor. Så bara för att du varit duktig och kämpat för att hålla dig ren i någon vecka tro inte att det värsta över, det har inte ens börjat ännu