2022-02-06, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thraxx
Är det sant att Diazepam är den benzon som är den snällaste/lättare så att säga när det gäller avtändning & nedtrappning på?
Förmodligen eller möjligtvis Sobril (Oxazepam)
Citera
2022-02-06, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarlmaxT
Hur lång tid tar det att trappa ur xanor mha stes?
Jag har förstått att det är så det går till.
3-4mg xanor dagligen startdos.
Ska man hoppa xanoren helt och byta direkt till stes eller hur gör man?
Byta över till Stesolid direkt och trappa ut långsamt brukar var det som gäller tex inom sjukvården.
Citera
2022-02-06, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Byta över till Stesolid direkt och trappa ut långsamt brukar var det som gäller tex inom sjukvården.

Vad är långsamt? Stes synd också länge i urinen. Ska göra min ADD utredning och anar att ett pisspeov dyker upp kort innan insättning. Bra och veta hur länge det kan spåras.
Citera
2022-02-09, 23:49
Medlem
StigHails avatar
Är det någon som sett om Galenikas diazepam har fått nytt blister så som deras alprazolam och klonazepam?
Citera
2022-02-10, 03:42
Medlem
avsmakens avatar
Känner att stesolid har fått ett grepp om mig nu trots att jag inte trillar dagligen. Men det blir 10 till 20mg 2-3-4 gånger i veckan ibland. Har hållt på i två och ett halvt år med detta eller vad det blir. Tätare uttag numera och inte samma effekt. Samt märker aggression, särskilt med alkohol iblandat.

Vill inte prata med en läkare om detta för då ryker väl receptet bara?
Senast redigerad av avsmaken 2022-02-10 kl. 03:44.
Citera
2022-02-10, 04:05
Medlem
trytolearn28s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avsmaken
Känner att stesolid har fått ett grepp om mig nu trots att jag inte trillar dagligen. Men det blir 10 till 20mg 2-3-4 gånger i veckan ibland. Har hållt på i två och ett halvt år med detta eller vad det blir. Tätare uttag numera och inte samma effekt. Samt märker aggression, särskilt med alkohol iblandat.

Vill inte prata med en läkare om detta för då ryker väl receptet bara?

Beror helt och hållet på din läkare och hur du lägger fram det. Troligtvis kommer han eller hon rekommendera Oxascand i stället (som är i samma klass "lindriga" benzo). Det är dock inte i närheten av lika ångestdämpande som Stesolid men du blir mer "mysig" på det (som en light version av E/MDMA).
Citera
2022-02-10, 04:21
Medlem
avsmakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trytolearn28
Beror helt och hållet på din läkare och hur du lägger fram det. Troligtvis kommer han eller hon rekommendera Oxascand i stället (som är i samma klass "lindriga" benzo). Det är dock inte i närheten av lika ångestdämpande som Stesolid men du blir mer "mysig" på det (som en light version av E/MDMA).
Min läkare är schysst i någon mån. Skriver ut benzo till mig trots torsk på drogtester tidigare, med allt vad det innebär. Men jag vet inte om han gillar att det börjar gå åt fel håll och klipper helt bara nu om jag berättar. Det klarar jag inte pga ångestproblematiken i botten. Det leder bara till att jag proppar i mig galenika och tram. Samt haschrökning till det.

Får nog kicka detta tyst och byta ut mot något annat utskrivet. Pregabalin?

Sobril fick jag prova först och det kände man knappt av öht.. atarax!

Xanor vill han inte skriva ut till mig men det kanske är lika bra.
Citera
2022-02-10, 04:38
Medlem
trytolearn28s avatar
Citat:
Min läkare är schysst i någon mån. Skriver ut benzo till mig trots torsk på drogtester tidigare, med allt vad det innebär. Men jag vet inte om han gillar att det börjar gå åt fel håll och klipper helt bara nu om jag berättar. Det klarar jag inte pga ångestproblematiken i botten. Det leder bara till att jag proppar i mig galenika och tram. Samt haschrökning till det.

Talar du uttryckligen om att du riskerar begå våldsbrott (det vill du väl inte heller?) när du intar Stesolid gör han fel i om han fortsätter förskriva det till dig. Själv har jag f.ö. delvis samma problematik då jag vid intag kan relatera till mina känslor mycket bättre (och därmed blir mer våldsam/hotfull). I vanliga fall "stänger jag av". Min lösning har fått bli att jag poppar i mig milda opiater i stället. Dels får det mig på bättre humör, dels blir jag mer produktiv. Inte testat Pregabalin (Lyrica), vägde dock mellan dessa och tram och beslöt mig för det senare.
Citera
2022-02-11, 10:52
Medlem
Citat:

Säger du att du börjat missbruka och tar tillsammans med alkohol så kan det slå om och han blir skitförbannad, och aldrig vill se dig igen - sen har du en permanent missbrukarstämpel i journalen och kommer aldrig få något beroendeframkallande utskrivet igen, någonsin.

Du är ett typexempel på någon som är påväg rakt ner i bensoträsket. Det där du berättar om nu kommer bara eskalera, sen sitter du där och knappt känner minsta lilla ångestdämpning av 50+mg diazepam. Sen lyckas du säkert på något sätt komma över xanor om än illegalt, och så kommer du sjunka ännu djupare och bara må sämre och sämre.

Jag känner till en lirare som körde in en kökskniv i sin egen hals enbart för att slippa genomlida en benso-AT. Det ska ha varit en helt makaber syn när polisen stormade lägenheten. Det finns inget vidrigare/värre att bli beroende av/missbruka än benso. En rejäl AT är MINST ett år för de flesta, vi pratar psykisk och fysisk terror 24 timmar om dygnet. Varenda vakna sekund under minst ett helt år kommer kännas som den värsta panikattacken du någonsin kan föreställa dig, konstant, och du kan inte göra något för att lindra det. Erfarna som vet att de måste gå genom en benso-at tar tex ett halvårs ledighet från jobbet innan de går in i fasen, för de vet vilket helvete det är som väntar.

Testa först hård träning, god kost, nofap och daglig meditation m.m i några veckor och se om det börjar kännas bättre. Annars kan du testa gabapentin som är svagt men kan fungera mot GAD.
Kan iallafall med en 100% garanti säga att det kommer gå åt helvete för dig (blir tung knarkare/självmord) om du inte slutar/trappar ur benson så fort som möjligt, hittar andra (naturliga) alternativ, och sen aldrig rör benso igen för resten av ditt liv. Lycka till.

*Edit, läs gärna genom benso-at-tråden här på FB. Det kan ni andra som funderar på benso/börjat experimentera med det också göra.

Kom också ihåg att ATn, det värsta med bensos med lång halveringstid som diazepam/ikto, börjar efter runt 2 veckor. Så bara för att du varit duktig och kämpat för att hålla dig ren i någon vecka tro inte att det värsta över, det har inte ens börjat ännu
Senast redigerad av Ballongmannen2 2022-02-11 kl. 11:21.
Citera
2022-02-11, 11:48
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballongmannen2
Säger du att du börjat missbruka och tar tillsammans med alkohol så kan det slå om och han blir skitförbannad, och aldrig vill se dig igen - sen har du en permanent missbrukarstämpel i journalen och kommer aldrig få något beroendeframkallande utskrivet igen, någonsin.

Du är ett typexempel på någon som är påväg rakt ner i bensoträsket. Det där du berättar om nu kommer bara eskalera, sen sitter du där och knappt känner minsta lilla ångestdämpning av 50+mg diazepam. Sen lyckas du säkert på något sätt komma över xanor om än illegalt, och så kommer du sjunka ännu djupare och bara må sämre och sämre.

Jag känner till en lirare som körde in en kökskniv i sin egen hals enbart för att slippa genomlida en benso-AT. Det ska ha varit en helt makaber syn när polisen stormade lägenheten. Det finns inget vidrigare/värre att bli beroende av/missbruka än benso. En rejäl AT är MINST ett år för de flesta, vi pratar psykisk och fysisk terror 24 timmar om dygnet. Varenda vakna sekund under minst ett helt år kommer kännas som den värsta panikattacken du någonsin kan föreställa dig, konstant, och du kan inte göra något för att lindra det. Erfarna som vet att de måste gå genom en benso-at tar tex ett halvårs ledighet från jobbet innan de går in i fasen, för de vet vilket helvete det är som väntar.

Testa först hård träning, god kost, nofap och daglig meditation m.m i några veckor och se om det börjar kännas bättre. Annars kan du testa gabapentin som är svagt men kan fungera mot GAD.
Kan iallafall med en 100% garanti säga att det kommer gå åt helvete för dig (blir tung knarkare/självmord) om du inte slutar/trappar ur benson så fort som möjligt, hittar andra (naturliga) alternativ, och sen aldrig rör benso igen för resten av ditt liv. Lycka till.

*Edit, läs gärna genom benso-at-tråden här på FB. Det kan ni andra som funderar på benso/börjat experimentera med det också göra.

Kom också ihåg att ATn, det värsta med bensos med lång halveringstid som diazepam/ikto, börjar efter runt 2 veckor. Så bara för att du varit duktig och kämpat för att hålla dig ren i någon vecka tro inte att det värsta över, det har inte ens börjat ännu
Fast ibland så behövs dessa läkemedel,självklart inte tillsammans med alkohol,
Gå till en läkare o be om benso avgiftning och alkohol avgiftning så blir du iallafall fri benso'n och alkoholen i kroppen.
Nu äter du dom ända två sorters droger som man ofta dör utav om man fortsätter en längre tid sen slutar tvärt.
Har du sagt till doktorn att du missbrukar måste du tyvärr köpa svart om du mår piss,själv gör jag alltid det från nov-mars tillsammans med massa D-vitaminer.
Btw iktrovil tar inte 2 veckor innnan man börjar få AT,ingne benso gör det,inte ens stesolid,fast det kan ta flera år att trappa ur skiten men abstinensen kommer snart och blir det riktigt illa kan du krampa ihjäl dig av att du slår ihjäl dig eller att du ligger o krampar flera gånger på natt vilket gör otrolig skada på hjärnan.
Citera
2022-02-11, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uh-huh
Fast ibland så behövs dessa läkemedel,självklart inte tillsammans med alkohol,
Gå till en läkare o be om benso avgiftning och alkohol avgiftning så blir du iallafall fri benso'n och alkoholen i kroppen.
Nu äter du dom ända två sorters droger som man ofta dör utav om man fortsätter en längre tid sen slutar tvärt.
Har du sagt till doktorn att du missbrukar måste du tyvärr köpa svart om du mår piss,själv gör jag alltid det från nov-mars tillsammans med massa D-vitaminer.
Btw iktrovil tar inte 2 veckor innnan man börjar få AT,ingne benso gör det,inte ens stesolid,fast det kan ta flera år att trappa ur skiten men abstinensen kommer snart och blir det riktigt illa kan du krampa ihjäl dig av att du slår ihjäl dig eller att du ligger o krampar flera gånger på natt vilket gör otrolig skada på hjärnan.

Hejsan nu inser jag att jag skrev lite konstigt, du har rätt, de sägs "peaka" runt 2 veckor in i AT:n.
Denna bild känns ganska rätt: https://admin.americanaddictioncente...l-timeline.png

Har själv gått genom det mesta och har man gått på stess eller ikto och ska försöka bli av med skiten, så brukar de första dagarna kännas relativt OK, för att 3-4 dagar in bli gradvis värre och värre. Jag skulle vilja påstå att rena rama helvetet är igång efter ca 1 vecka och pågår i ännu en eller två veckor till, alltså det absolut värsta där man mår så dåligt att man inte ens har energi för att gå på dass - och typ faller ihop på golvet istället och skiter ner sig. Har man otur så krampar man som fan också, som du nämner. Har ni krampat någon gång i ert liv så vet ni nog vad jag menar men man känner verkligen att det skadar ens hjärna, precis som du säger. Sen kan det som sagt ta månader, år tills man känner sig normal igen, många känner aldrig sig helt normala igen för resten av sina liv.

Detta är inte saker man ska leka med. Är ni unga och vilsna och läser detta, och tror att benso är kul.. ni kanske ska ta er en funderarer till. Det finns massor av naturliga sätt att bli av med vardagsångest och de flesta lyckas bara de försöker. Har man döds-panikattacker hela tiden behöver man dock medicin.

Hursomhelst ska ni gå av benso så trappa ner jävligt lugnt. Alla är också såklart olika. Jag är den som kan trappa ner riktigt fint för att ändå få en jävla AT efter det
Senast redigerad av Ballongmannen2 2022-02-11 kl. 14:26.
Citera
2022-02-13, 19:51
Medlem
Tja, idag så provade jag diazepam för första gången, visserligen var det bensedin 10mg.
Men eftersom jag hört att dessa tenderar till att vara lite underdoserade så körde jag först på 2st, alltså 20mg. Efter ungefär 30-35 min så började jag känna lätt effekt, mild avslappning i kroppen och lite lätt bekymmerslös.
Skönt o så, men känner inte att detta var tillräckligt för mig.
Efter ytterligare 25 min så bestämde jag mig för att sänka ytterligare 2 tabletter, 20mg. Väntade en stund för dem att visa effekt, efter cirka 30 min så kände jag likadant som tidigare fast kraftfullare såklart.
Jag tycker att det är märkligt att jag som ”färsking” inom diazepam inte kunde bli särskilt fuckad på 40mg bensedin.

Efter det folk skrivit rörande bensedins potentiella underdosering, att bensedin 10mg i själva verket enbart innehåller 2.5-5mg diazepam. Och att de 40mg som jag tog innehöll max, 10-20mg diazepam max.

En del beskriver diazepam som gudalikt, man mår prima, medans andra enbart blir ångestfria och trötta så in i bänken. Sover fint dock.
Kan det då isåfall vara så att jag tillhör gruppen som bara blir ångestfria och lugna i kroppen, ingen eufori som en del menar på att man kan känna.

Kanske bör hålla mig till ksalol (fan vad jag vill ha riktiga, svenska snabbverkande xanor) istället för att må bättre och känna mig mer glad.

Tänkte skriva om mina tidigare erfarenheter utav bensodiazepiner:
Mina enda tidigare erfarenheter av benzo är, ksalol 2-4mg (dessa funkar helt ok tycker, kanske underdoserade jag vet inte) och oxascand 15-45mg (från svenskt apotek:Använde denna ganska flitigt under en intensiv period).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in