2020-06-20, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinFoilHat
Funkar och har funkat hela kvällen för oss här hemma, GBG och 3 hål i väggen.

Nice, har du fiber?
Citera
2020-06-20, 23:57
Medlem
TinFoilHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TinFoilHat
Funkar och har funkat hela kvällen för oss här hemma, GBG och 3 hål i väggen.

Citat:
Ursprungligen postat av kashtwa
Nice, har du fiber?

Näe, 3 hål i väggen fortfarande, dvs koax..... men har ändå 600/50Mb-lina å är ganska nöjd med det.
Citera
2020-06-21, 01:41
Medlem
IngaVenners avatar
Comhem 'kom-bort' i fredags vid 22-tiden i mitt hus. Kopplar ner titt som tätt.
Felanmälde lördag fm. 'Hen' visste ingenting om någonting.

Bredbandskollen påstår att hastigheten på bredbandet är under 0,1mb (stannar oftast mellan 0,04-0,07mb).
Betalar för 300mb men det är det ALDRIG som bäst kommer den gamla surfplattan upp till ca 200. Den nyare bärbara DELL:en maxar runt 100-150 när nätet 'fungerar'.

Tv-kanalerna (utan box) är en deja vu a la 70-talets gräns-YLE-TV som blev extra dålig nu dvs myrornas krig dominerar rutan å det aktuella programmet syns svagt i bakgrunden.

Tydligen så påstår nu ändå någon nisse på bolaget att 'alla' kunder fått tillbaka tv och internet.
Vilken lögnare...

Att comhem ska sluta med analog-TV till hösten bör nog tolkas som ironi från deras sida.
Personligen har jag hellre analogt som inte fungerar än betalar ockerpris för digitalt som inte fungerar.
Citera
2020-06-21, 13:43
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngaVenner
Comhem 'kom-bort' i fredags vid 22-tiden i mitt hus. Kopplar ner titt som tätt.
Felanmälde lördag fm. 'Hen' visste ingenting om någonting.

Bredbandskollen påstår att hastigheten på bredbandet är under 0,1mb (stannar oftast mellan 0,04-0,07mb).
Betalar för 300mb men det är det ALDRIG som bäst kommer den gamla surfplattan upp till ca 200. Den nyare bärbara DELL:en maxar runt 100-150 när nätet 'fungerar'.

Tv-kanalerna (utan box) är en deja vu a la 70-talets gräns-YLE-TV som blev extra dålig nu dvs myrornas krig dominerar rutan å det aktuella programmet syns svagt i bakgrunden.

Tydligen så påstår nu ändå någon nisse på bolaget att 'alla' kunder fått tillbaka tv och internet.
Vilken lögnare...

Att comhem ska sluta med analog-TV till hösten bör nog tolkas som ironi från deras sida.
Personligen har jag hellre analogt som inte fungerar än betalar ockerpris för digitalt som inte fungerar.

Har du någonsin mätt med kabel? Vad du får ut trådlöst är irrelevant. Att du får ut 0.1 mbit låter trist, om tv blev påverkad negativt i samband med det har ju något gått sönder, antingen i er boendes fastighetsnät eller längre bak i Comhems nät. Det är ju helg så kan ju vara så att du får vänta tills nästa vecka tills någon gör något åt saken.
Citera
2020-06-21, 14:46
Medlem
IngaVenners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepyoh22
Har du någonsin mätt med kabel? Vad du får ut trådlöst är irrelevant. Att du får ut 0.1 mbit låter trist, om tv blev påverkad negativt i samband med det har ju något gått sönder, antingen i er boendes fastighetsnät eller längre bak i Comhems nät. Det är ju helg så kan ju vara så att du får vänta tills nästa vecka tills någon gör något åt saken.

Nä. Har man trådlöst så har man. Kabeln är förpassad till förrådet.
Helt irrelevant är det inte om hastigheten varierar mycket (vilket det oftast gör)... men jag förstår vad du menar.

Att få vänta... det räknar jag med att få göra!

[idag: hastigheten pendlar mellan 0,04-20 med avbrott. analoga tv-bilden fortfarande usel å boxen i sovrummet får ingen signal]
Citera
2020-06-21, 14:47
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngaVenner
Nä. Har man trådlöst så har man. Kabeln är förpassad till förrådet.
Helt irrelevant är det inte om hastigheten varierar mycket (vilket det oftast gör)... men jag förstår vad du menar.

Att få vänta... det räknar jag med att få göra!

[idag: hastigheten pendlar mellan 0,04-20 med avbrott. analoga tv-bilden fortfarande usel å boxen i sovrummet får ingen signal]

Det är helt irrelevant i den utsträckning att de flesta (om inte alla) operatörer inte kan garantera hastighet via trådlös uppkoppling, då alla har olika förutsättningar vad gäller väggar och andra hinder. Men 0.1 låter fortfarande på tok för lite.
Citera
2020-06-21, 15:37
Medlem
Se till att starta om modemet idag om ni har problem med nätet för att trigga en ny ranging.
Det verkar som om alla deras CMTS har glömt bort den senaste rangingen...
Citera
2020-06-22, 01:33
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
Se till att starta om modemet idag om ni har problem med nätet för att trigga en ny ranging.
Det verkar som om alla deras CMTS har glömt bort den senaste rangingen...

https://live.aftonbladet.se/supernyt...fc4700188c23ce
""Stor störning hos Comhem
Comhem har drabbats av en stor driftstörning. Kunder i stora delar av landet är drabbade.

– Vi fick kännedom om detta kring 21.45.

Uppdatering 23.20:

Strax efter klockan 23 var problemet löst.

– Det var en omfattande teknisk driftstörning.""

Igår. Kanske har med saken att göra
Citera
2020-06-22, 04:29
Medlem
Sainsburyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepyoh22
https://live.aftonbladet.se/supernyt...fc4700188c23ce
""Stor störning hos Comhem
Comhem har drabbats av en stor driftstörning. Kunder i stora delar av landet är drabbade.

– Vi fick kännedom om detta kring 21.45.

Uppdatering 23.20:

Strax efter klockan 23 var problemet löst.

– Det var en omfattande teknisk driftstörning.""

Igår. Kanske har med saken att göra

Dom fick kännedom om det kring 21:45 och tyckte dom agerade snabbt, jag var utan internet redan vid kl 19. Och många andra med mig var utan internet redan då.
Citera
2020-06-22, 08:29
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sainsburys
Dom fick kännedom om det kring 21:45 och tyckte dom agerade snabbt, jag var utan internet redan vid kl 19. Och många andra med mig var utan internet redan då.
Haha. Nu när tele2 tagit över och massa personal gått hem från comhem så är det inte lika viktigt längre kanske.
Citera
2020-06-23, 18:07
Medlem
IngaVenners avatar
Citat:
'Vi åtgärdar just nu ett fel i vårt nät som påverkar bredband, telefoni och tv. Felet visar sig som korta avbrott. Felet beräknas vara åtgärdat: 2020-06-25 16:00.'

Status Quo.
Förmodligen får berörda kunder rabatt per automatik när felet väl är åtgärdat innan vintern utan att behöva kontakta deras ickeförträffliga så kallade 'kundtjänst'.

men jag kan ju förstås ha.. fel!

Gäsp.
Citera
2020-06-26, 21:23
Medlem
Vodos avatar
Nu är nätet nere igen. Varit i flera timmar. Ska kunna åtgärdas till 28 står det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in