2020-01-03, 09:20
Medlem
Fotvards avatar
Har Boxer 250/100 (http://prntscr.com/qisfay), det står Com Hem som ISP på alla hemsidor jag kollat. Jag valde Boxer pga bättre erbjudande än Com Hem, men använder jag kanske egentligen samma nät då Com Hem äger Boxer?
Citera
2020-01-04, 15:29
Medlem
NoReplys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotvard
Har Boxer 250/100 (http://prntscr.com/qisfay), det står Com Hem som ISP på alla hemsidor jag kollat. Jag valde Boxer pga bättre erbjudande än Com Hem, men använder jag kanske egentligen samma nät då Com Hem äger Boxer?

Det kan stå Com Hem ja, eller till och med Tele2 eftersom Tele2 äger Com Hem.

Det kan också vara andra orsaker.
Citera
2020-01-06, 07:54
Medlem
Analfababetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
TV4 Film har tagits bort i 2020:s kanalista utan att det annonserats på comhems hemsida?
Det är flera andra som har rykt, TV4Guld, fakta, SF kanalen (lika bra att den försvann tack), och några till.
Boxen är stenåldern pch uppdateras aldrig med mjukvara som får den ens i ett dugligt skick. Fungerar värdelöst i många avseenden.
Kanalerna borde endast visa reklam efter programslut för det behöver inte avbrytas mitt i.
Fanns det ett reklamfritt alternativ som ändå var dyrare skulle jag ta det alla gånger och sen vore det bra att veta om dom inte har nåt tak för vilka priser dom ka ta ut och nettovinster.

Vilka granskar bredbandleverantörerna så att dom inte gör orimliga vinster på konsumentens bekostnad?
Verkar som om dom har alla tittare "by the balls".
Citera
2020-01-06, 08:08
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analfababeten
Det är flera andra som har rykt, TV4Guld, fakta, SF kanalen (lika bra att den försvann tack), och några till.
Boxen är stenåldern pch uppdateras aldrig med mjukvara som får den ens i ett dugligt skick. Fungerar värdelöst i många avseenden.
Kanalerna borde endast visa reklam efter programslut för det behöver inte avbrytas mitt i.
Fanns det ett reklamfritt alternativ som ändå var dyrare skulle jag ta det alla gånger och sen vore det bra att veta om dom inte har nåt tak för vilka priser dom ka ta ut och nettovinster.

Vilka granskar bredbandleverantörerna så att dom inte gör orimliga vinster på konsumentens bekostnad?
Verkar som om dom har alla tittare "by the balls".

Fast det stämmer väl inte... Com hem fortsätter förhandlingarna om 4 Fakta mfl, https://www.comhem.se/kundservice/in...931Gdra4tjpK1Q
Citera
2020-01-06, 08:16
Medlem
Analfababetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackergirl
Fast det stämmer väl inte... Com hem fortsätter förhandlingarna om 4 Fakta mfl, https://www.comhem.se/kundservice/in...931Gdra4tjpK1Q
Ja jag vet inte i skrivande stund så noga men du har säkert rätt om du säger så.
Det är i alla fall inte kanaler som jag har tillgång till sen konflikten startade och jag raderade dom ur kanallistan just nu på morgonen.
Dvs dom kanaler som ens GÅR att radera ur ens programtablå för boxen har en "nasty habit", den okynnes låser ens kanaler i listan så att man inte kan ta bort dom som man inte ens kan titta på längre....
Göta petter vad sopig boxen är
Citera
2020-01-06, 10:01
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Ja jag vet inte i skrivande stund så noga men du har säkert rätt om du säger så.
Det är i alla fall inte kanaler som jag har tillgång till sen konflikten startade och jag raderade dom ur kanallistan just nu på morgonen.
Dvs dom kanaler som ens GÅR att radera ur ens programtablå för boxen har en "nasty habit", den okynnes låser ens kanaler i listan så att man inte kan ta bort dom som man inte ens kan titta på längre....
Göta petter vad sopig boxen är

TiVo?
Citera
2020-01-06, 11:37
Medlem
Analfababetens avatar
Citat:
TiVo?
Ja Tivo kallas den väl, tack.
Räcker väl med att säga ComHem´s boxjävel
Citera
2020-01-06, 13:54
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Ja Tivo kallas den väl, tack.
Räcker väl med att säga ComHem´s boxjävel

Mja, Com hem har väl fler boxar i dagsläget?

Nåja, ja, TiVo har fått mycket kritik, dock fungerar min på det som jag behöver.
Citera
2020-01-08, 15:46
Medlem
Analfababetens avatar
Ja nu skulle jag vilja veta just om den hära Tivo boxen om man kan få byta den mot en annan.
ComHems support kan det vara riktigt långa köar att komma fram till via telefon, kanske e-mail, men relativt segt där med.
Så prövar hära istället, textningen har börjat kuka ur, om det är OK att säga här, den kommer och går och det var droppen, orkar inte med allt deras strul.
Jag är långtidskund utan någon bindningstid längre och nu vill jag ha en nyare fancy-pants box som fungerar som den ska. Går det att få från dom om nån vet?

(Synd bara på ett TON av bra shit som jag redan spelat in på den som går förlorat då, oh well, no pain no gain).
Eller nån annan rolig avslutning, hejdå kanske.
Vi hörs
Senast redigerad av Analfababeten 2020-01-08 kl. 15:52.
Citera
2020-01-08, 16:49
Medlem
salxars avatar
Citat:
Går det att få från dom om nån vet?
Ring och försök säga upp ditt abonnemang så kommer de antagligen erbjuda dig förnya ditt abonnemang till vettigare pris + att du antagligen kommer få en ny TiVo-box för det.
Citera
2020-01-08, 17:23
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Ja nu skulle jag vilja veta just om den hära Tivo boxen om man kan få byta den mot en annan.
ComHems support kan det vara riktigt långa köar att komma fram till via telefon, kanske e-mail, men relativt segt där med.
Så prövar hära istället, textningen har börjat kuka ur, om det är OK att säga här, den kommer och går och det var droppen, orkar inte med allt deras strul.
Jag är långtidskund utan någon bindningstid längre och nu vill jag ha en nyare fancy-pants box som fungerar som den ska. Går det att få från dom om nån vet?

(Synd bara på ett TON av bra shit som jag redan spelat in på den som går förlorat då, oh well, no pain no gain).
Eller nån annan rolig avslutning, hejdå kanske.
Vi hörs

Är det ALL text på alla kanaler, för jag vet att kanal 5 haft strul länge med sin text, och hos mig ligger 4ans text lite före talet hela tiden. Har felanmält,. men alla skyller på alla och jag orkade inte bry mig till slut.
Citera
2020-01-08, 17:33
Medlem
Analfababetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Ring och försök säga upp ditt abonnemang så kommer de antagligen erbjuda dig förnya ditt abonnemang till vettigare pris + att du antagligen kommer få en ny TiVo-box för det.
Jo det är nog det bästa att göra.
Citat:
Är det ALL text på alla kanaler, för jag vet att kanal 5 haft strul länge med sin text, och hos mig ligger 4ans text lite före talet hela tiden. Har felanmält,. men alla skyller på alla och jag orkade inte bry mig till slut.
Det var ettan i en långfilm som texten blev helt osynkad med filmen först, ingenting hjälpte att göra med boxens alternativ för textningen.
Sen nu idag på tolvan i Hardcore Pawn serien, text kommer senare som sagts tidigare. Och hur många klagomål specifikt när det gäller boxen i sig jag har är bara det säkerligen ett 20-tal som bara gör att jag inte fattar hur andra står ut med denna Tivolådan, kanske inte så många nya abbonenter som ens har en sån, vad har du Hackergirl?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in