2020-10-22, 13:40
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caspern50
Skojar du. Självklart har det med Comhems köpta monopol av de iP-Adresser som finns i området som dom köpte för 20-25 år sedan, som var hela syftet med köpet för att kunna göra oss betalande kunder till deras livegna slavar.
Självklart kan fastighetsägarna skrota Comhem och dra in fiber utan att IP-Monopolet kan sätta käppar i hjulet, för det är ett helt eget concept. Att fiber kostar för mycket det har myglarna hos Comhem också löst genom diverse kostnadsbesparingsmygel som i slutänden gjort att kunderna alltid sitter med Svarte Petter.

Okej jag ger upp där och önskar dig en trevlig dag. Detta börjar bli en diskussion för konspirationsforumet med detta "myglet och IP-Monopolet" ...
Citera
2020-10-22, 14:48
Medlem
Caspern50s avatar
Här kommer en sann sammanfattning av Comhems medvetna manipuleringar dom ägnat sig åt från första början som bara gått ut på att mjölka kunderna på pengar utan att ge dem någonting tillbaks. (Annat än skräp)

år 1999 när jag flyttade in i denna fastighet fick jag reda på att det var en Comhemfastighet som dom första 10 åren inte betydde någonting alls. Tvärtom idel glädje.

Jag tecknade ett abonnemang på bredband med 99-kanaler för 320:- med 7 favoriter där jag fick gratis byta en kanal varje månad. I favoriter lade jag Discoverys samtliga kanaler och TV4 Faktas alla och en del andra dokumentärkanaler. (Samtliga) med purfärska program som dessutom förnyades regelbundet (Utan extra kostnader) Dessutom fanns ingen hatad reklam, ej heller ovälkomna påannonseringar som tillsammans tog 30-40 minuter av den totala tiden 60 minuter programmet man betalt för skulle visas. Med andra ord fick kunden det den betalt för och det viktigaste av allt, väntat sig att få för sitt svindyra abonnemangspris.

Efter tio år ser vi artiklar i dagspressen om att. Comhem har pausat samarbetet med Discovery för man kommer inte överens om prissättningen. Skitstövlarna skulle skrivit sanningen i stället. Vi på Comhem bryr oss ingenting om våra kunder, därför vägrar vi betala för program som kunderna vill se. Det har nu Discovery ledsnat på som kastat ut oss från finrummet ut på soptippen där skräpprogrammen finns. Likadant hände med TV 4 Fakta.

Därför får samtliga av Comhems kunder idag bara se samma repriser av TopGear från 1985, Mythbusters från 1965 och annat skräp som Comhem slipper betala en enda krona för. Comhem har kommit på att reklam ger miljarder i inkomster utan att göra någonting. Varför då bry sig om nya fräscha program som drar köpare och tittare. Därför måste EU blixtsnabbt förbjuda TV-kanalbolagen och operatörerna att använda reklam som enda inkomstkälla. Alltså att pracka på tittarna reklam dom inte bett om. Dom som betalt för reklam får en ruta i nedre menyraden där dom som vill se skräpet kan klicka på. Vi andra slipper. Dessutom skall kvalitetsmyndigheten kräva att kanalbolagen måste förnya programutbudet varje år.

Hur många av er kunder får inte fakturor från flera håll trots att dom är ett och samma bolag under Comhem. Bara ett medvetet mygel för att mjölka kunderna på pengar.

Det senaste tilltaget är helsidesannonser i dagspressen från Comhem som raggar kunder, trots att dom ägs av Tele2. Likaså helsidesannonser Från Boxer som också raggar nya kunder trots att dom ägs av Comhem.
Citera
2020-10-22, 17:12
Medlem
Varför inte bara köra IPTV från valfri leverantör, då har du tusentals kanaler för en skitsumma
Citera
2020-10-22, 17:33
Medlem
Caspern50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckapecan
Varför inte bara köra IPTV från valfri leverantör, då har du tusentals kanaler för en skitsumma

Och varför har man inte sett några inlägg/trådar om detta under alla år. Kom ihåg att jag bor i en Comhemfastighet där ägaren inte är intresserad av vad vi hyresgäster vill och tycker. Eftersom han äger fastigheten så måste ju han få bestämma vilka deal han vill ingå. Jag är säker på att jag blir vräkt om jag monterar upp Paranbolprylar på yttervägggen. Det blir någon sort av egenmäktigt förfarande kan jag tänka mig.
Citera
2020-10-22, 17:41
Medlem
Citat:
Och varför har man inte sett några inlägg/trådar om detta under alla år. Kom ihåg att jag bor i en Comhemfastighet där ägaren inte är intresserad av vad vi hyresgäster vill och tycker. Eftersom han äger fastigheten så måste ju han få bestämma vilka deal han vill ingå. Jag är säker på att jag blir vräkt om jag monterar upp Paranbolprylar på yttervägggen. Det blir någon sort av egenmäktigt förfarande kan jag tänka mig.

Har du bara en box som har wifi så klarar man sig, ex denna
https://satvision.se/formuler-z8-uhd...SABEgJEb_D_BwE

Paraboler är 90 tal :-)
Citera
2020-10-22, 17:41
Medlem
Citat:
IPTV som föreslogs har inget med parabolantenner på ytterväggen att göra. Det är tv som distribueras via nätet.
Citera
2020-10-22, 17:50
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Jag har också läst om att massor av Comhemanslutna fastighetsägare vill slippa Comhem och därför försökt dra in eget fibernät i fastigheterna, men när dom upptäcker Comhems attraktiva lockpriser lagt ner fiberförsöket.
Ok, jag har bott i två lägenheter som båda hade Comhem ’två hål i väggen’ men som dessutom installerade fiber, en separat dosa med vanlig nätverkskontakt som man kunde använde istället. Då fick man såklart teckna avtal med någon annan ISP vars tjänster fanns i fibern, vilket var många, inklusive Comhem.
Jag har alltid varit nöjd med Comhem, då jag bytte inte, men något monopol har de inte, inte ens i sk Comhemhus.
Citera
2020-10-23, 15:09
Medlem
Kabeltattarens avatar
Citat:
Därför får samtliga av Comhems kunder idag bara se samma repriser av TopGear från 1985, Mythbusters från 1965 och annat skräp som Comhem slipper betala en enda krona för.

Du verkar ha väldigt svårt för att förstå att det inte är Com Hem som styr över innehållet eller reklamen på respektive tv-kanal. Det är varje enskild kanals ägare som lägger tablån och säljer reklamtid. Inget av detta får Com Hem några pengar av. Com hem betalar en avgift till programbolagen för att få tillstånd att distribuera deras kanaler, en avgift som de sedan tar ut av dig som kund + kostnaden för att uppehålla service i nätet + givetvis ett påslag för att de ska med vinst. Det är ingen ideell verksamhet de sysslar med.

Tycker du ska sätta dig in i hur saker och ting fungerar innan du uttalar dig, det framstår direkt som att du framför konstruktiv kritik när du inte har en aning om vad du pratar om, och ingen tar dig såklart seriöst då heller.
Citera
2020-10-31, 14:09
Medlem
Caspern50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kabeltattaren
Du verkar ha väldigt svårt för att förstå att det inte är Com Hem som styr över innehållet eller reklamen på respektive tv-kanal. Det är varje enskild kanals ägare som lägger tablån och säljer reklamtid. Inget av detta får Com Hem några pengar av. Com hem betalar en avgift till programbolagen för att få tillstånd att distribuera deras kanaler, en avgift som de sedan tar ut av dig som kund + kostnaden för att uppehålla service i nätet + givetvis ett påslag för att de ska med vinst. Det är ingen ideell verksamhet de sysslar med.

Tycker du ska sätta dig in i hur saker och ting fungerar innan du uttalar dig, det framstår direkt som att du framför konstruktiv kritik när du inte har en aning om vad du pratar om, och ingen tar dig såklart seriöst då heller.

Det förvånar mig enormt att du som också betalar för skräpet kanalbolagen prackar på oss betalande abbonenter, rövslickar kanalbolagen som får härja fritt för sin egna vinnings skull, samtidigt som EU-Domstolen står bredvid med armarna i kors.

Ingenting har blivit dyrare idag än det var för 25 år sedan när varje kanalbolag hade "Purfärska program" som dessutom förnyades regelbundet, utan ett enda avbrott för reklam.
Att löjliga Comhem kastas ut av samtliga TV-kanalbolag för att dom kräver allt gratis. Först var det Discoverys samtliga kanaler, sedan TV4 Fakta och nu också TV4. Det som finns kvar som är helt gratis är TopGear, Mythbusters, som gjordes på 1980-talet som inte en enda tittare bett om, men som livegna abbonenter inte kan påverka om man bor i en Comhemfastighet. Det skall faktiskt inte ha någon betydelse.
Förbjud omedelbart kanalbolagen att pracka på oss tittare gammal skåpmat och reklam får visas men bara genom att klicka på en OK-Knapp. Hälsningar från samtliga av dagens livegna abbonenter.
Citera
2020-10-31, 14:38
Medlem
Smurfanerlites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Ok, jag har bott i två lägenheter som båda hade Comhem ’två hål i väggen’ men som dessutom installerade fiber, en separat dosa med vanlig nätverkskontakt som man kunde använde istället. Då fick man såklart teckna avtal med någon annan ISP vars tjänster fanns i fibern, vilket var många, inklusive Comhem.
Jag har alltid varit nöjd med Comhem, då jag bytte inte, men något monopol har de inte, inte ens i sk Comhemhus.

Nej det stämmer inte.

Vid t.ex. nyproduktion är det vanligt att Comhem klampar in och säger att vi ordnar allting om ni signerar ett gruppavtal för hela fastigheten under X antal år. Då finns det inga möjligheter att få annan leverantör in i fibern då Comhem äger nätet/utrustningen i fastigheten, lika lite som en annan leverantör skulle kunna få pumpa ut signaler i det gamla "2 hål i väggen jacket".

Det du pratar om är när en fastighetsägare kopplar upp sig mot t.ex. stadsnät, då är det fibern man drar in sedan är det upp till varje hyresgäst att välja leverantör av sitt bredband/tv.
Senast redigerad av Smurfanerlite 2020-10-31 kl. 14:43.
Citera
2020-10-31, 14:43
Medlem
Caspern50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfanerlite
Nej det stämmer inte.

Vid t.ex. nyproduktion är det vanligt att Comhem klampar in och säger att vi ordnar allting om ni signerar ett gruppavtal för hela fastigheten under X antal år. Då finns det inga möjligheter att få annan leverantör in i fibern då Comhem äger nätet/utrustningen i fastigheten.

Det du pratar om är när en fastighetsägare kopplar upp sig mot t.ex. stadsnät, då är det fibern man drar in sedan är det upp till varje hyresgäst att välja leverantör av sitt bredband/tv.

Tack.
Citera
2020-10-31, 14:45
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfanerlite
Nej det stämmer inte.

Vid t.ex. nyproduktion är det vanligt att Comhem klampar in och säger att vi ordnar allting om ni signerar ett gruppavtal för hela fastigheten under X antal år. Då finns det inga möjligheter att få annan leverantör in i fibern då Comhem äger nätet/utrustningen i fastigheten.

Det du pratar om är när en fastighetsägare kopplar upp sig mot t.ex. stadsnät, då är det infrastrukturen man drar in sedan är det upp till varje hyresgäst att välja leverantör av sitt bredband/tv.
Jag talar om hus med dubbel infrastruktur, först fanns bara Comhems proprietära, men sen drog värden dessutom in fiber, som inte är operatörslåst. Två olika sätt att distribuera internet i samma lägenhet, dvs inget monopol för Comhem. Det kan möjligen vara annorlunda i nyproduktion, om Comhem, eller någon annan, ordnar infrastruktur gratis med exklusivitet, men det är inte nödvändigtvis ett monopol för Comhem i ett Comhemhus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in