2012-08-13, 19:45
Medlem
Eldebrinks avatar
Någon annan som har problem med bredbandshastigheten under vissa timmar? T.ex. brukar jag väldigt ofta ha lagg i onlinespel mellan 19-21 medan inte alls ha det när jag spelar på morgon eller natt.

Fel hos mig eller hos Com Hem?
Citera
2012-08-15, 17:52
Medlem
Torshammars avatar
Jag har fått problem med digital teve, kan inte se mina kanaler utom de som är öppna för alla?
Har en digital modul i tv för kortet men de står att de är kodade och incorrect card.
Kan de vara att kortet är kass? Sluttade plötsligt att funka i söndags.
Citera
2012-08-16, 09:48
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torshammar
Jag har fått problem med digital teve, kan inte se mina kanaler utom de som är öppna för alla?
Har en digital modul i tv för kortet men de står att de är kodade och incorrect card.
Kan de vara att kortet är kass? Sluttade plötsligt att funka i söndags.
Dra ur strömsladden ur tvn, vänta 10 sekunder och starta den igen. Fungerar det inte så tar du ut modulen ur tvn och sätter tillbaka den igen. Hjälper inte det ringer du till Com hem.
Citera
2012-08-18, 21:17
Bannlyst
Hej ..
Bor i ett Comhemhus, har två anslutningar ... 3 hål i väggen x2 jag hatar trådlösa förbindelser då dom är ojämna och levererar inte något stabilt ..

Huvudcomputan sitter vid en 52" tv den som jag nyttjar mest sen har jag en wifi till till andra änden av huset, är dock inte nöjd med stabiliteten men vill inte dra kabel ...

Soft då att Comhem har dragit fram en anslutning dit ... så jag kopplade in ett annat modem dit ... men lyckades tyvärr inte ansluta till det får bara upp en sida... ditt modem är inaktivt ... bla bla bla ...
Ringde till Comhem och dom tyckte jag skulle köpa ett abbonemang till , NO SHIT !

Visst fan måste jag kunna gå förbi detta cloona modemen på något sätt ?

Jag vill ha trådkoppling från båda routrarna/modemen, kan inte vara så svårt för er som kan det här!

Mvh
_________
Citera
2012-08-19, 07:35
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smultrontuttar
Hej ..
Bor i ett Comhemhus, har två anslutningar ... 3 hål i väggen x2 jag hatar trådlösa förbindelser då dom är ojämna och levererar inte något stabilt ..

Huvudcomputan sitter vid en 52" tv den som jag nyttjar mest sen har jag en wifi till till andra änden av huset, är dock inte nöjd med stabiliteten men vill inte dra kabel ...

Soft då att Comhem har dragit fram en anslutning dit ... så jag kopplade in ett annat modem dit ... men lyckades tyvärr inte ansluta till det får bara upp en sida... ditt modem är inaktivt ... bla bla bla ...
Ringde till Comhem och dom tyckte jag skulle köpa ett abbonemang till , NO SHIT !

Visst fan måste jag kunna gå förbi detta cloona modemen på något sätt ?

Jag vill ha trådkoppling från båda routrarna/modemen, kan inte vara så svårt för er som kan det här!

Mvh
_________

För att kunna utnyttja båda modemen måste du betala för två abonnemang. Det finns inget annat sätt att göra på. Dra kabel genom lägenheten i ställer eller testa homeplug.
Citera
2012-08-19, 11:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
För att kunna utnyttja båda modemen måste du betala för två abonnemang. Det finns inget annat sätt att göra på. Dra kabel genom lägenheten i ställer eller testa homeplug.

Det finns en lösning på mitt problem men du vet inte om den.
Citera
2012-08-19, 14:19
Medlem
RadioGaGas avatar
Kostar det att skaffa comhem e-postkonto? Och är deras e-postkonto bra?
Citera
2012-08-19, 16:15
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Och det skulle va?

Citat:
Ursprungligen postat av RadioGaGa
5 epostkonton ingår i abbonemanget och kört 5st nu i rätt många år, först med outlook express sen med outlook 2007 och generellt sett fungerar det bra.
Händer av och till att eposten inte kan kollas på en eller flera konton men händer rätt sällan och då kollar jag eposten 300ggr per timme.
Citera
2012-08-19, 19:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Och det skulle va?

Hade jag vetat hur så hade jag inte frågat, men klart det går på något sätt.
Citera
2012-08-19, 22:10
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Det är tekniskt omöjligt att logga in två modem mot en tjänst. Jag har jobbat på Com hem och känner till deras system och begränsningar ganska väl skulle jag vilja påstå. Det endas sättet du kan använda två modem på är att ha två accesskonton (två abonnemang).

Citat:
Ursprungligen postat av RadioGaGa
Skaffa en gmail/motsvarande i stället. Mailen i sig är det väl inga problem med men den försvinner så fort du säger upp ditt abonnemang.
Citera
2012-08-20, 13:28
Medlem
Ser ett erbjudande på comhems hemsida.

Skaffa bredband 10/1 eller 10/10 för 199 kr i tre månader, därefter ordinarie pris.

DOCK så får man betala: Startavgift 100:-, frakt 100:-, Moden 300:-

Vad jag vill minnas så brukar man inte behöva betala någon utav dessa 3 avgifter när man tecknar ett abbonnemang, eller har jag fel?

Om det är så som jag säger på förlorar man 200:- på detta "erbjudande"
Citera
2012-08-20, 14:23
Medlem
Någon som vet ifall ComHem erbjuder Bredband 100mb + Telefoni?
Allt jag hittar på deras hemsida är bredband 10mb + telefoni.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in