2013-11-19, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Ingen aning. Jag kör kabel från router. Men ring Com Hem, eller googla. Tror det finns lite info på nätet.
Tack!
Citera
2013-11-20, 19:56
Medlem
Jag rekommenderar INTE Comhem till internet iaf VÄRDELÖSA är dom. Tivo är ok.
Citera
2013-11-20, 20:26
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nangfa
Jag rekommenderar INTE Comhem till internet iaf VÄRDELÖSA är dom. Tivo är ok.
Sanning med modifikation på bredbandet. De har sina problemområden där man ska undvika att ha dem. Sen har de ställen som aldrig har störningar där allt fungerar skitbra. De brukar ju även leverera de siffror som de säger att de gör. 100 Mbit är allt som oftast straxt över 100 Mbit. De finns ju även i vissa stadsnät numer, både sitt eget (iTux) och hos andra och där fungerar det lika bra som hos alla andra ISP.
Citera
2013-11-20, 21:09
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Sanning med modifikation på bredbandet. De har sina problemområden där man ska undvika att ha dem. Sen har de ställen som aldrig har störningar där allt fungerar skitbra. De brukar ju även leverera de siffror som de säger att de gör. 100 Mbit är allt som oftast straxt över 100 Mbit. De finns ju även i vissa stadsnät numer, både sitt eget (iTux) och hos andra och där fungerar det lika bra som hos alla andra ISP.
+1, haft comhem i över 10år och när det fungerar så fungerar det bra men de verkar ha lite svårt att hitta och åtgärda problem i nätet.
Citera
2013-11-22, 15:58
Medlem
Eyjas avatar
Har googlat lite, men kan inte hitta ngt. Kan man använda Ruckus trådlösa till comhem-tv? Om man inte använder Telias.
Citera
2013-11-22, 17:16
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eyja
Har googlat lite, men kan inte hitta ngt. Kan man använda Ruckus trådlösa till comhem-tv? Om man inte använder Telias.

Vad menar du med Com Hem-tv?
Citera
2013-11-25, 11:56
Medlem
Citat:

Att det är Comhems grundutbud man får....

Jag har haft Comhem sen början. I lördags låg telefoni/intenet/TV nere i en timme. Sen låg det nere i minst 14 timmar under Söndagen. Skoj Comhem....skoj.

Nu är vi så uppbunda av comhem att ALLT stoppar om comhem inte levrerar - det nya är att telefon och TV dör när internet dör--- Samhället har på det sättet blivit oändligt mycket känsligare.

Jag bor i centrala Göteborg (Linné)
Senast redigerad av Out4glory 2013-11-25 kl. 11:58.
Citera
2013-11-25, 12:47
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out4glory

Jag har haft Comhem sen början. I lördags låg telefoni/intenet/TV nere i en timme. Sen låg det nere i minst 14 timmar under Söndagen. Skoj Comhem....skoj.

Nu är vi så uppbunda av comhem att ALLT stoppar om comhem inte levrerar - det nya är att telefon och TV dör när internet dör--- Samhället har på det sättet blivit oändligt mycket känsligare.

Vad har det med Ruckus trådlösa att göra?
Citera
2013-11-25, 13:03
Medlem
Citat:
Vad har det med Ruckus trådlösa att göra?
Vad har det med Comhem att göra?
Citera
2013-11-26, 15:23
Medlem
Eyjas avatar
Citat:

Om jag har com hem som tv-leverantör menar jag.

Vill kunna kolla tv i alla rum där det står en tv utan att slippa dra kablar runt överallt. Och nej jag tänker inte skaffa tivo.
Citera
2013-11-26, 15:26
Medlem
Eyjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out4glory

Om du haft comhem från början borde du inte vara så bunden längre, och helt fri att byta när du vill.
Citera
2013-11-30, 21:19
Medlem
Kabeltattarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eyja
Vill kunna kolla tv i alla rum där det står en tv utan att slippa dra kablar runt överallt.

Korta svaret: Det kan du glömma.

Lite längre svar: Visst, om du kör N (N= det antal tv-apparater du har som inte sitter vid antennuttaget) antal digitalboxar med tvillingkort ihop med varsin Slingbox och sen kopplar en dator, padda eller liknande till resp. tv där du vill titta och streamar över Wifi så går det. Väldigt onödigt krångligt och omständigt att använda. Betydligt enklare att bara dra ett par koaxkablar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in