Ja, efter att dom tog bort small abonnemanget så är det ju tyvärr M8 favoriter som gäller. Sen höjde dom ju priset på abonnemanget och kortavgiften nyligen, så det har ju blivit dyrare nu som sagt.
Ett alternativ dock, om man är beredd att binda upp sig i minst 12 mån eller mer, så brukar dom ha lite olika rabatt erbjudanden som gör att man kan komma lite billigare undan. Särskilt om man är ny kund och vill teckna ett abonnemang så brukar dom i regel alltid ha lite extra förmånliga erbjudanden. Så det är bara att titta på hemsidan och leta efter en sektion som heter "erbjudanden" eller något sånt, alternativt ringa eller maila till kundsupporten och prata med dom.
Mitt abonnemang går ut nu om bara några månader, så jag har funderat på säga upp det. Då brukar dom i regel vara snabba med att höra av sig och komma med något nytt erbjudande. Det ryktas om att folk som har ringt in till supporten och sagt upp sina abonnemang har fått erbjudanden om det gamla priset på 159kr om man binder sig i 12 mån, alternativ gratis i ett halvår och sen det vanliga priset på 189kr. Jag vet att vissa nya kunder har sluppit att pröjsa kortavgiften dessutom. Så mitt tips är att ringa och förhandla lite med dom.
Citat:
Ursprungligen postat av Stoitchkov
Hej! Sitter idag med analog kabel-tv för 40 kr i månaden och är i princip nöjd med de kanaler jag har idag. Dock skulle det vara trevligt att få dessa kanaler digitalt. Bor i ett comhem-hus så det är comhem som gäller. Är det comhems "Digital-tv Medium 8 Favoriter" som gäller om jag vill komma undan så billigt som möjligt? Känns himla dyrt med 189 kr i månaden bara för att få mina kanaler digitalt.
Avdelningen bitter.