2019-12-13, 21:25
Medlem
Jag har comhem kabel o HD-box men det finns även fiberuttag i bostaden numera.

Jag använder inte fiber - men vad kan jag göra om jag bestämmer mig för att använda fiber-
vilka operatörer osv

Vilka operatörer finns det i kabel o hur bra är dom - Telia är en Comhem en annan men vad finns
mer o finns några fördelar?
Citera
2019-12-16, 17:57
Medlem
Någon mer som har problem med tv och internet från comhem? Alla kanaler är borta och ingen internetkontakt!
På deras hemsida står det att dom har problem, men att de ska lösas den 18e kl16. Så långt avbrott!!? Dom borde ju beskriva felet lite närmare om de ska vara avbrott i 3 dygn!
Har försökt ringt, men pga tv4 problemet så tar dom inte mot några samtal på kundtjänst, wtf!!!
Citera
2019-12-16, 19:22
Medlem
NoReplys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hustomten10
Någon mer som har problem med tv och internet från comhem? Alla kanaler är borta och ingen internetkontakt!
På deras hemsida står det att dom har problem, men att de ska lösas den 18e kl16. Så långt avbrott!!? Dom borde ju beskriva felet lite närmare om de ska vara avbrott i 3 dygn!
Har försökt ringt, men pga tv4 problemet så tar dom inte mot några samtal på kundtjänst, wtf!!!

1, Det är nog bra om du specificerar var i landet. Bara för att du har Com Hem och har problem betyder inte det att alla Com Hem-kunder i hela landet har problem.

2, Det som står på hemsidan är ungefärlig tid/datum, detta eftersom att det i ett första skede är svårt att säga vad felet beror på och vad som krävs för att åtgärda.

3, Man skriver inte ut exakt vad som är fel eftersom att många gånger så förstår konsumenten ändå inte mer än om man säger "det är nåt som är trasigt."

4, Chilla, läs en bok eller bara testa att typ umgås med folk runt omkring dig.
Citera
2019-12-16, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoReply
1, Det är nog bra om du specificerar var i landet. Bara för att du har Com Hem och har problem betyder inte det att alla Com Hem-kunder i hela landet har problem.

2, Det som står på hemsidan är ungefärlig tid/datum, detta eftersom att det i ett första skede är svårt att säga vad felet beror på och vad som krävs för att åtgärda.

3, Man skriver inte ut exakt vad som är fel eftersom att många gånger så förstår konsumenten ändå inte mer än om man säger "det är nåt som är trasigt."

4, Chilla, läs en bok eller bara testa att typ umgås med folk runt omkring dig.

Smart tanke där, men tänkte främst på om någon hade samma problem, skiter egentligen i vart i landet de är. Tanken på tv4 bojkotten så tänkte jag om de va nåt som hänt ytterligare. Som man missat.
Men såklart kunde jag ha vart mer specifik.

Absolut, läsa en bok. Men kan bli drygt efter ett tag med två kids som kräver tv/surftid. Ja vet, ut o lek. Men kanske inte nonstop.

Men nu har tvn och internet kommit tillbaka 2 dagar för tidigt!
Citera
2019-12-17, 12:24
Medlem
Blir att kräva tillbaka del av månadsavgiften för Cmore från ComHem.

Jag tänker absolut inte betala för Cmore kanaler när jag ej kan se det.
Citera
2019-12-17, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Blir att kräva tillbaka del av månadsavgiften för Cmore från ComHem.

Jag tänker absolut inte betala för Cmore kanaler när jag ej kan se det.

Jag kontaktade ComHem och krävde återbetalning men fick till svar att dom öppnat upp andra kanaler som jag kan se på istället. Jag vill inte ha dessa "andra kanaler" så jag sa upp skiten. Aldrig mer ComHem, jävla skitbolag.
Citera
2019-12-17, 12:50
Medlem
Fråga. Har comhem spärrat TV4 via internet? Är det lagligt i så fall för man får väl inte spärra sidor?
Citera
2019-12-17, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumptruck
Jag kontaktade ComHem och krävde återbetalning men fick till svar att dom öppnat upp andra kanaler som jag kan se på istället. Jag vill inte ha dessa "andra kanaler" så jag sa upp skiten. Aldrig mer ComHem, jävla skitbolag.

Det kan dom aldrig hävda som försvar att dom ger en annan kanal istället.
Citera
2019-12-18, 15:52
Medlem
Kan detta vara rätt? Mina föräldrar har haft det analoga utbudet från Comhem, ca 12-13 kanaler. Ganska taskig bild har det varit. För det har dom betalat ca 220 kr i månaden. Jag tipsade dem om digitalbox och hittade ett erbjudande som gav dem digital tv för 219 kr i månaden + att första året var priset rabatterat till 149 kr. Lät ju bra. Men nu vill dom ha betalt både för det analoga och digitala per månad. Är det så det ska gå till eller är mina föräldrar blåsta?
Citera
2019-12-18, 16:15
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jowi77
Kan detta vara rätt? Mina föräldrar har haft det analoga utbudet från Comhem, ca 12-13 kanaler. Ganska taskig bild har det varit. För det har dom betalat ca 220 kr i månaden. Jag tipsade dem om digitalbox och hittade ett erbjudande som gav dem digital tv för 219 kr i månaden + att första året var priset rabatterat till 149 kr. Lät ju bra. Men nu vill dom ha betalt både för det analoga och digitala per månad. Är det så det ska gå till eller är mina föräldrar blåsta?

Flera saker som spelar in här, Comhem har 2 "olika" koax-nät, gamla FD UPC och Comhem "Comhem". I gamla upc (Mest lägenheter) sänds kanal 1 2 4 6 och någon barnkanal, i Comhems "comhem" nät sänds det 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 och några fler kanaler, inte säkert på alla. Beroende på om du bor i en brf/hyresrätt, eller villa, så är det ett avtal brf/hyresrätt har med comhem eller du som villaägare enskilt avtal med Comhem. Då i Comhems "comhem" nät med ett flertal analoga som dina föräldrar har, så antar jag att det är villa med enskilt avtal? I brf/hyresrätt brukar det inte vara en kostnad den boende ser på en faktura, det är avtalat med föreningen/värden och inbakat i hyran och alla boende kan bara klicka i sin antennkabel. I Comhem "comhem" är ju alltid den analoga utsändningen igång, så det blir nog ett måste att som enskilt fastighetsägare att betala kostnaden för det. Enskilda hyresvärdar har i specialfall monterat upp en stör-generator som skapar ett brus som "stör ut" dom frekvenser som Analog-tvn används, jag antar att detta är för att slippa den kostnaden till Comhem, att man då ser till så att ingen kan nyttja den tjänsten.

Analog-tv är ju ganska låg upplösning och inte riktigt gjort för stora platt-tv, en äldre 28tums tjockis eller en mindre platt-tv brukar vara ok. Har dina föräldrar en 55tums flashig tv ska dom absolut inte titta analogt.. Har dom en tv modell mindre som fungerar rekommenderar jag ett byte av antennkabel, och om det inte blir bättre, felanmäl, så får deras tekniker kika på om det faktiskt är något fel eller ej.
Senast redigerad av Sleepyoh22 2019-12-18 kl. 16:20.
Citera
2019-12-18, 18:19
Medlem
Kabeltattarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jowi77
Men nu vill dom ha betalt både för det analoga och digitala per månad. Är det så det ska gå till

Ja.
Citera
2019-12-18, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kabeltattaren
Ja.

Men dom sa när mina föräldrar tecknade avtalet att den analoga inte längre ska betalas. Sen när ångertiden gått ut så skickar Comhem dubbla räkning. I min värld är det bedrägeri!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in