2015-09-23, 21:05
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
Tyvärr är det kabelmodem som Com Hem nu hävdar är det bästa någonsin uselt konstruerat. Det kan bara hantera ganska få samtidiga anslutningar innan det får spel och börja tappa packets. Bittorrent innebär en hel del samtidiga connections.

Testa att ställa om det till att köra bryggat. Det kan fungera bättre. Själv har jag placerat en bättre router bakom modemet.

Det är bryggat, står i hans inlägg..
Bäst att läsa innan man postar 👍
Citera
2015-09-23, 21:53
Medlem
EmileZolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
Tyvärr är det kabelmodem som Com Hem nu hävdar är det bästa någonsin uselt konstruerat. Det kan bara hantera ganska få samtidiga anslutningar innan det får spel och börja tappa packets. Bittorrent innebär en hel del samtidiga connections.

Nja, beror på vad du menar med "ganska få", eller så är det ditt specifika modem som har strulat. Nyaste Compal klarar oftast 15-20 anslutningar utan någon packet loss överhuvudtaget, vilket räcker mer än väl för hemmabruk i de flesta fall.
Senast redigerad av EmileZola 2015-09-23 kl. 21:55.
Citera
2015-10-13, 09:39
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Goda nyheter för oss som gillar fotboll.

http://www.viasatsport.se/nyheter/fo...e-och-ligue-1/
Citera
2015-10-20, 00:55
Medlem
RAAxels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smyr
Hej!

Fråga som säkert ställts flera gånger utan ngt vettigt svar... hur får man fram sin MAK nyckel till Tivon?
Det står ju MAK nånting på technicolor routern men den kan det väl inte vara. Det ska vara 10 siffror och alla siffror jag kollat finna inga som är 10... mac adress osv funkar ej, inte heller STB info osv man kan få fram genom Tivoboxen. Ett mysterium detta... Någon som vet eller är det blockerat?! Går det inte att extrahera ut all information från boxen genom att flytta hdn till en dator ex.? Jag bytte min hd till en 3tb förresten o tänkte nu är det kört.. men nejdå, blev som en ominstallation av en ny box!!

mvh
/smyr

Den Mac adress du hittar på din technicolor och tivo är inte att förväxla med MAK adressen. MAK adressen ger inte con hem ut då den kan användas för att komma åt innehållet på hårddisken vilket man inte ska kunna göra. Att komma runt detta dock och få åtkomst till material på hårddisken går att ordna, har för ett tag sen läst en artikel om det men hittar den ej nu, googla lite så får du säkert fram det. Den var på engelska.
Sen att byta hårddisk i boxen vet jag inte om det är så bra, de flesta tivo abonnemang innefattar en lånebox som du ska lämna tillbaka när du avslutar abonnemanget, då ska det vara originalutförande på den
Citera
2015-11-29, 18:22
Medlem
TheTransporters avatar
Jag har upptäckt att jag har c more live 2,3,4 dock så betalar jag inget för dom.

Paketen jag har är Tivo plus och viasat sportpaketet.

Är dom gratis? Inget jag vill ringa och fråga comhem om. Dom kanske har gjort fel.
Citera
2015-12-03, 22:44
Moderator
Siegfrids avatar
Verkar som om Comhem nu stängt in sina kunder ytterligare.
Portarna 143, 587 och 993 verkar nu stängda och nu kommer man inte åt externa epostleverantörer alls.

Från deras sida där de inte listar den portarna som för mig verkar spärrade från och med idag:
Citat:
Följande portar är idag begränsad eller spärrad:

TCP 25
UDP 25
TCP 135-139
UDP 135
TCP 445
UDP 445
TCP 593
UDP 593
TCP 12345
UDP 31337
För att öka säkerheten för våra kunder och övriga internetanvändare har Com Hem, enligt gällande avtalsvillkor, rätt att:

Ändra listan över blockerade eller begränsade internetportar.
Blockera en internetaccess eller möjligheten att sända e-post över SMTP om aktuell dator används för att skicka skräppost.
Blockera portar använda för SMTP-trafik via någon annan internetoperatör, och öppna SMTP-servrar som kan återfinnas på internet. Detta innebär att du endast är tillåten att sända e-post via Com Hems utgående SMTP-server.
Koppla ur eller ta bort tilläggstjänster eller accessen till internet i enlighet med reglerna i Com Hems säkerhets- och etikregler.Begränsa eller neka access till alla internetadresser eller internetportar som inte följer svensk lag.
Det fetade antyder att man inte ska få använda någon annan epostserver än Comhems egen.

Är det någon annan som märkt något liknande?
Citera
2015-12-04, 00:44
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Är det någon annan som märkt något liknande?
Kör google mail via outlook 2007 och det verkar fungera.
Citera
2015-12-11, 18:33
Medlem
X-ray-flares avatar
Hej Finns det någon här som vet hur jag kan få in Örebros regionala nyhetssändningar på min Tivo-box? som det är nu så får jag bara in ABC-nyheterna
Citera
2015-12-12, 00:13
Medlem
Var kan man köpa ny datorkabel till 3-hålsuttaget i väggen?
Citera
2015-12-12, 06:20
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burtljung
Var kan man köpa ny datorkabel till 3-hålsuttaget i väggen?
http://www.kjell.com/se/sortiment/lj...t-2-5-m-p37052
Citera
2016-01-01, 14:24
Medlem
Red-Pandas avatar
När jag hade Telia så "hyrde" man ju deras routrar och var tvungen att skicka tillbaka skiten när man gjorde sig av med dom, är det samma för Comhem?

Jag är idag inneboende i en Comhem lägenhet och här sitter en gammal Netgear CG3100 som bara klarar 2,4GHz och är i stort sätt helt värdelöst när det gäller det trådlösa. Du kan knappt surfa på flashback utan att det tar 30 sekunder att ladda en sida.

Kan man ringa comhem och be dom sätta in en nyare router?

Är rätt bunden av min hyresvärd om att inte få brygga routern dom har idag och kommer det komma en högre månadskostnad så kommer dom garanterat säga nej om ett utbyte.

Tillkommer det en större engångskostnad så köper jag hellre en egen router och konfigurerar den för trådlöst på mitt rum.
Citera
2016-01-01, 20:31
Medlem
Om man tecknar Digital-tv Bas för 149kr/mån:

1. Gäller abonnemanget bara för en TV apparat i hemmet eller kan jag "koppla" upp mig till fler än en? T.ex. sovrummet. Följdfråga om svaret är 1 TV per abonnemang - måste jag teckna två likadana abonnemang för att få Digital-tv i sovrummet också eller finns det en annan möjlighet till det?

2. Behåller jag SVT1 HD, SVT2 HD och TV4 HD om jag säger upp abonnemanget efter 12 mån? Kan jag fortfarande titta på dom med min inbygga digitalbox? (Jag har en Samsung UE32F5505AK om det skulle hjälpa).

3. Tillkommer det en ny startavgift på 399kr efter 12 mån om man vill förnya bindningstiden i ytterligare ett år till?

4. Ska man oroa sig för några oväntade kostnader när det gäller ett Com Hem abonnemang? Ni kanske vet själva hur vissa företag försöker lura folk med saker man inte vill ha osv. Och ibland tillkommer extra konstnader för skit man inte visste om fanns. Bara en tanke.

5. Är deras support bra?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in